بازی Crysis
مبین نعمت‌اللهی

شرکت Tencent به دنبال خرید استودیو تولید‌کننده بازی Crysis است

مبین نعمت‌اللهی 25 تیر 1400 بدون دیدگاه
255 بازدید

بنا بر گزارشات متعدد، شرکت چینی Tencent که از مجموعه‌ای بسیار بزرگ در کشور چین برخوردار است، به خرید استودیو کرایتک، خالق بازی Crysis علاقه‌مند است. این مجموعه‌ی هولندیگ بسیار بزرگ که خرید و یا سرمایه‌گذاری در 31 شرکت بازی‌سازی را از سال گذشته‌ی میلادی در دستور کار قرار داده است، همچنان به خرید تیم‌ها و استودیوهای بازی‌سازی دیگر علاقه‌ نشان می‌دهد.

از تازه‌ترین اقدامات شرکت Tencent می‌توان به خریداری استودیو Yager که توسعه‌ی بازی خاطره‌انگیز Spec Ops: The Line را در کارنامه دارد، اشاره داشت. از دیگر فعالیت‌های منفعت‌طلبانه این شرکت چینی می‌توان به خریداری بخش کوچکی از سهام استودیو Dontnod Entertainment، خالق بازی Life is Strange نیز اشاره کرد. اما تمام ماجرا به اینجا ختم نشده و اوایل امسال، شایعاتی از در دستور کار قرار گرفتن سیاست‌هایی در راستای خریداری یک ناشر صاحب‌نام از قبیل شرکت‌های EA و یا Take-Two، مالک راک‌استار گیمز حکایت دارد.

بازی Crysis

سیاست در برابر بازی‌های‌ ویدیویی

Crytek که همچنان به‌عنوان یک شرکت نسبتا بزرگ در صنعت‌ بازی‌های‌ویدئویی شناخته می‌شود، با پیشنهاد مالی متفاوتی از سوی شرکت Tencent مواجه شده است. طبق گزارش یک خبرنگار آلمانی، تن‌سنت برای خرید تمام مجموعه‌ی کرایتک رقمی بالغ بر 300 میلیون‌یورو کنار گذاشته است. به نقل از نشریه‌ی آلمانی BILD، این معامله به‌عنوان یک تهدید امنیتی بالقوه شناخته می‌شود، چرا که کرایتک برای نیروهای نظامی کشورهای غربی نرم‌افزار شبیه‌ساز نظامی تولید می‌کند و نشریه‌ی بیلد بر این باور است که با شکل‌گیری معامله‌ی شرکت تن‌سنت با کرایتک، دولت چین قصد در جاسوسی از دموکراسی کشورهای غربی دارد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

چندین کارمند در شهر فرانکفورت آلمان از این موضوع واهمه دارند چرا که با فروش کرایتک به چین، تمامی نرم‌افزارهای این شرکت با بهره‌گیری از موتورگرافیکی CryEngine، برای جاسوسی از نیروها و یا تولید‌کنندگان تسلیحات‌نظامی در غرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر تحلیلگر Niko Partners، دانیال احمد معتقد است که بیلد واکنش تندی را از خود نشان داده و خاطرنشان می‌کند که کرایتک مدتی‌ست که به دنبال خریدار می‌گیرد و معامله‌ی احتمالی Tencent و کرایتک تنها به دو نکته ختم می‌شود: بازی‌های‌ویدئویی و پول. پس اقدامات سیاسی کوچک‌ترین نقشی نخواهند داشت.

با خریداری Crytek، تیم پشت‌پرده عناوینی همچون Crysis, Hunt: Showdown, The Climb و Warface این امکان برای شرکت Tencent فراهم می‌شود که با دسترسی به موتور پیشرفته‌ی کرای‌‌انجین، در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد توسعه‌ی بازی‌های تراز اول جدید یا همان AAA از سوی این مجموعه‌ی مادر باشیم.

تابه‌اکنون تمامی این شایعات به تایید هیچ‌یک از طرفین درنیامده و در همین بین تنها چیزی که طرفداران بازی‌های‌ویدئویی ‌می‌توانند انتظارش را داشته باشند، انتشار ریمستر سه‌گانه بازی Crysis و تجربه‌ای توام با جلوه‌های بصری خیره‌کننده بر روی نسل‌جدید کنسول‌های خانگی در اواخر پاییز سال جاری‌ست.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.