بازی FIFA 22
یحیی رحیمی

بازی FIFA 22 معرفی شد: واقعی‌ترین شبیه‌ساز فوتبال تابه‌حال!

یحیی رحیمی 21 تیر 1400 4 دیدگاه
1,966 بازدید

شرکت الکترونیک آرتز با نزدیک شدن به زمان برگزاری رویداد EA Play از تریلر معرفی بازی FIFA 22 رونمایی کرد. نسخه جدید مجموعه فیفا با گذر از محدودیت‌های نسل قبل، به یک اثر تماشایی تبدیل‌شده است. شرکت EA Sports امسال روی واقعیت‌گرایی تمرکز ویژه‌ای داشته و بازی فیفا 22 هم بر اساس داده‌های کاملاً واقعی و یک هوش مصنوعی پیشرفته ساخته‌شده است. این دقیق‌ترین و پرجزئیات‌ترین بازی شبیه‌ساز فوتبال است که تابه‌حال ساخته‌شده است.

تریلر معرفی بازی FIFA 22 و توضیحات کوتاه وب‌سایت بازی، تنها منبع فعلی برای فهم تغییرات بازی است و قرار است که اطلاعات بیشتر در رویداد EA Play منتشر شد. شرکت EA Sports عادت دارد که بخش‌های مختلف بازی مانند کریر مود و آلتیمت تیم را به‌صورت جداگانه و با جزئیات بیشتری معرفی کند. فعلاً بیایید در مورد گیم پلی و ویژگی‌های جذاب فیفا 22، اطلاعات اولیه کسب کنیم.

FIFA 22 واقعی‌ترین شبیه‌ساز فوتبال

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی FIFA 22، پرداختن به جنبه‌ی واقعیت‌گرایی است. معمولاً بازی‌های ورزشی میان دوراهی واقعیت‌گرایی و سرگرمی می‌ماند و به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز، این بار تمام و کمال به بعد واقعیت‌گرایی بازی پرداخته است. به لطف کیت‌های مخصوصی که به بازیکنان اهداشده، اطلاعات لازم به‌منظور پردازش واقعی بازی فراهم‌شده است. تمامی حرکات بازیکنان توسط حس‌گرهای پیشرفته ضبط‌شده و قرار نیست حرکات عجیب‌وغریبی را ببینیم و ویژگی‌های فردی بازیکن، برنده را مشخص خواهد کرد.

بیش از 8.7 میلیون ساعت ویدیو به خورد موتور گرافیکی بازی داده‌شده تا به همت یادگیری ماشین، انیمشین‌های کاملاً واقعی را مشاهده کنیم. درواقع فریم به فریم بازی فیفا 22 مانند یک مسابقه فوتبال واقعی دنبال می‌شود و این نکته‌ای است که تابه‌حال در هیچ بازی شبیه‌سازی ندیده بودیم. EA Sports بیش از 4000 انیمیشن جدید را اضافه کرده تا مسابقات، لذت دوچندانی داشته باشند و حس یک مسابقه فوتبال واقعی را بچشیم. این مجموعه همیشه به بازیکن گرایی شهرت داشته و در نسخه جدید هم، هر بازیکن دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که روی گیم پلی تأثیر می‌گذارد.

بازی FIFA 22

دفاع و حمله حتی بهتر از واقعیت!

به لطف سخت‌افزار کنسول‌های جدید مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری، پردازش گیم پلی و تصمیمات هوش مصنوعی، شش برابر سریع‌تر شده است. درواقع هر فرد توسط یک الگوریتم جداگانه و به‌صورت موازی پردازش می‌شود. مهاجمان هر تیم، سریع‌تر تصمیم خواهند گرفت و هوش بالاتری خواهند داشت. یکی از ضعف‌های مجموعه‌ی فیفا، سرعت‌پایین تصمیم‌گیری بود که به لطف تغییرات جدید، توپ با سرعت بالاتری حرکت خواهد کرد. هوش مصنوعی هنگام دفاع، کارایی بهتری نشان خواهد داد و برای نمونه شکل دفاع و تاکتیک‌های آنی اعمال خواهد شد که در هیچ‌کدام از بازی‌های FIFA دیده نشده بود.

اگر از عاشقان ورزش فوتبال باشید، می‌دانید که نبردهای هوایی به‌منظور هد زدن چه اندازه اهمیت دارد. بازی FIFA 22 یک مکانیسم جدید ارائه داده تا نبردهای هوایی به واقعی‌ترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شوند. انیمیشن‌ها در این حالت بسیار طبیعی هستند و مدافعان و مهاجمان را خواهید دید که چطور به‌منظور دریافت توپ تلاش می‌کنند و به آب‌وآتش می‌زنند تا بازیکنان حریف را شکست دهند.

دیگر قرار نیست تنها بازیکنی که توپ را در اختیار دارد، موردتوجه قرار گیرد و بازیکنان دیگر هم حرکات جالبی از خود نشان خواهند داد. برای نمونه درخواست توپ خواهند کرد یا بقیه را تشویق به ادامه‌ی بازی می‌کنند و این بخشی از نزدیک کردن بازی فیفا 22 به واقعیت است.

فیفا 22

ویژگی‌های جدید درراه کریر مود FIFA 22

الکترونیک آرتز، جزئیات مودهای گیم پلی مانند کریر مود را مشخص نکرده اما قول ویژگی‌های خلاقانه‌ای را داده که سرنوشت این مودها را برای همیشه تغییر خواهد داد. قرار است اطلاعات بیشتر در طی ماه‌های آینده منتشر شود اما می‌دانیم که قابلیت ایجاد یک باشگاه کاملاً جدید به کریر مود FIFA 22 اضافه خواهد شد. قابلیت ایجاد باشگاه بسیار هیجان‌انگیز است و جان دوباره‌ای به این بخش پرطرفدار می‌بخشد. ازجمله تغییرات دیگر هم می‌توان به خلق یک سیستم کنترل دروازه‌بان و گیم پلی تغییریافته در بخش ولتا اشاره کرد.

بازی فیفا 22

بخش آلتیمت، هدف اصلی بازی فیفا 22 است که بخش FUT Heroes را دریافت می‌کند. این بخش شامل کارت‌های بازیکنان اسطوره باشگاه‌های مختلف مانند ماریو گومز و تیم کیهیل است. بخش FUT Heroes امکان ایجاد تیم‌های مختلفی را به شما می‌دهد و دیگر لازم نیست از بازیکنان فعلی استفاده کنید.

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های هدف

بازی FIFA 22 روز اول اکتبر مصادف با 9 مهر 1400 برای کنسول‌های نسل نهم و هشتم منتشر خواهد شد. تمامی ویژگی‌های گفته‌شده تنها برای کنسول‌های نسل جدید مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری منتشر خواهد شد و نسل هشتم، توانایی پردازش ویژگی‌های گرافیکی و فنی جدید را ندارد. مشخص نیست آیا نسخه کامپیوتر بازی هم از چنین ویژگی‌های پشتیبانی می‌کند یا خیر. منتظر انتشار بازی در ماه‌های آینده باشید.

منبع: EASports

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی FIFA 22 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

بازی FIFA 22 روز یک اکتبر مصادف با 9 مهر برای کنسول‌های جدید و نسل هشتم منتشر خواهد شد.

۱
آیا ویژگی‌های جدید FIFA 22 برای کنسول پلی استیشن 4 هم منتشر می‌شود؟

خیر تنها کنسول‌های جدید مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس ویژگی‌های جدید را دریافت خواهند کرد.

۲
کریر مود فیفا 22 چه تفاوتی کرده است؟

بخش کریر مود فیفا 22‌ با افزودن قابلیت ایجاد باشگاه و کنترل یک باشگاه فوتبال از صفر، جان تازه‌ای به شما خواهد بخشید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    علی اکبر سلطانی

    مهمان

    سلام اقای یحیی رحیمی من خودم سیستم مورد نیازش رو توی گوگل سرچ کردم توی همه ی سایت ها هم بود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علی اکبر سلطانی

    مهمان

    سلام سیستم من بع این بازی میخوره؟
    رم 10
    سی پی یو 3.30 هرتز
    گرافیک 670

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به علی اکبر سلطانی

      نویسنده

      سلام سیستم موردنیاز بازی اعلام نشده است.

  • Avatar

    امیرمحمد

    مهمان

    فیفا هر سال مصنوعی تر از قبل هست. اصلا هم بهترین شبیه ساز فوتبال نیست. فیفا فقط بخاطر دریبل های زیاد و تخیلیش معروف شده. پی اس خیلی خیلی ازش بهتره. پی اس بیشتر به واقعیت نزدیک هست.

    پاسخ دهید