آتاری
یحیی رحیمی

آتاری به دنبال ساخت بازی‌های کامپیوتری تراز اول است

یحیی رحیمی 15 تیر 1400 بدون دیدگاه
257 بازدید

شرکت آتاری مدت‌هاست از روزهای اوج خود فاصله گرفته و دیگر خبری از آن برند قدرتمند و محبوب نیست. این شرکت چند سال پیش تصمیم به خلق یک کنسول بازی جدید گرفت که تلفیقی از یک کنسول بازی و کامپیوتر مدرن است و کاربر می‌تواند کارهای روزمره مانند پاسخ دادن به ایمیل را هم توسط آن انجام دهد. با عرضه کنسول جدید، استراتژی شرکت آتاری از ساخت بازی‌های موبایل و رایگان به خلق بازی‌های تراز اول برای کامپیوتر و کنسول‌ها تبدیل‌شده است.

بر اساس تصمیم گرفته‌شده توسط مدیران آتاری، توسعه‌ی مجموعه‌های فعلی مانند Atari Combat: Tank Fury و Ninja Fury متوقف خواهد شد و ممکن است تعدادی از آن‌ها به فروش روند. درعین‌حال، ساخت بازی‌های تراز اول و پرطرفدار برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر شروع خواهد شد تا یک جامعه‌ی طرفداری پایدار ایجاد شود. بر اساس گفته‌ی مقام‌های بلندمرتبه، ساخت اولین بازی‌های تراز اول شرکت آتاری شروع‌شده و روند انتشار آن‌ها، در اواخر سال 2022 به نتیجه خواهد رسید.

بر اساس بیانیه منتشرشده توسط آتاری، حدود 200 بازی در کاتالوگ آن‌ها وجود دارد و بازی‌های جدید هم بر اساس عناوین قدیمی ساخته خواهند شد. احتمالاً بسیاری از بازی‌های جدید برای طرفداران بازی‌های کلاسیک آشنا باشند. استراتژی این شرکت تغییر بسیار بزرگی دیده و قرار است تمامی سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در صنعت تلویزیون و بازی‌های آرکید هم به نفع خلق بازی‌های کامپیوتری کنار گذاشته شوند. وید روزن، مدیرعامل آتاری گفته است:

هدف ما از هرگونه تجربه‌ی گیمینگ، ارائه لحظات شاد و لذت‌بخش است. این هسته‌ و هدف اصلی آتاری است که با تاریخ و آینده این شرکت گره‌خورده است. به همین دلیل است که نیاز به بازی‌های ویژه‌ای داریم تا این تجربه‌ را ارائه دهند. اگرچه ما روی بازی‌های جدید تمرکز کرده‌ایم، اما همچنان به رشد و گسترش بازی‌های رایگان موفق ادامه خواهیم داد.

کنسول Atari VCS

Atari VCS شکست یا موفقیت؟

کنسول Atari VCS بالاخره ماه گذشته به‌صورت جهانی عرضه شد. این کنسول چندین سال تحت توسعه قرار داشت و آتاری، زمان عرضه را چندین بار تغییر داد. اگرچه کنسول قیمت بسیار به‌صرفه‌ای دارد و اجازه استریم بازی‌های مهم کامپیوتر را می‌دهد، اما فروش بسیار پایینی را تجربه کرده است. استفاده از سیستم‌عامل اوبونتو و درعین‌حال اجرای بازی‌های کامپیوتر و برنامه‌هایی مانند ایمیل و تقویم، برای عده‌ی زیادی گیج‌کننده بود که این‌یک کنسول بازی است یا یک کامپیوتر لینوکسی؟ اگر به چند سال پیش برگردیم و روند توسعه‌ی این کنسول را بررسی کنیم، اشتباهات بسیار زیادی را خواهیم دید و مشخص است که چنین اشتباهاتی، اجازه‌ی موفقیت را نمی‌دهند.

مهندس ارشد کنسول Atari VCS سال گذشته به دلیل عدم پرداخت حقوق معوقه از کار استعفا داد و از آن زمان تابه‌حال تغییرات بسیار زیادی در شرکت آتاری پدید آمده است. این شرکت حال به دو بخش گیمینگ و بلاک چین تقسیم‌شده که بخش دوم شرکت، به بازار رمز ارزها چشم دارد. برنامه‌های برای ساخت هتل تفریحی‌ آتاری هم وجود دارد و حال می‌دانیم که قرار است بازی‌های کامپیوتر و کنسول تراز اول را هم ببینم. ساخت بازی‌های موبایل بحث‌برانگیز و تصمیمات جنجالی مدیران فعلی، باور به موفقیت این شرکت را سخت کرده است. نظر شما چیست؟

منبع:‌PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.