Avatar Frontiers of Pandora
یحیی رحیمی

چرا بازی آواتار برای پلی استیشن 4 منتشر نخواهد شد؟‌

یحیی رحیمی 6 تیر 1400 بدون دیدگاه
959 بازدید

بازی آواتار اولین اثر نسل نهمی شرکت یوبی‌سافت است که با هیجان و تب‌وتاب زیادی در نمایشگاه E3 2021 معرفی شد. بازی Avatar Frontiers of Pandora قرار نیست برای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شود و این نکته باعث ناامیدی تعدادی از طرفداران این کمپانی خوش‌نام فرانسوی شده است. با اعلام انتشار بازی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری، سؤال بزرگی پیش آمد که آیا این بازی امکان اجراشدن روی کنسول‌های قدیمی را ندارد یا اینکه یوبی‌سافت این پلتفرم‌ها را عمداً کنار گذاشته است.

ازآنجایی‌که یوبی‌سافت تاریخچه بلند بالایی درزمینه‌ی معرفی یک بازی باکیفیت بالا و انتشار یک اثر بی‌کیفیت ازلحاظ گرافیکی و فنی را دارد، این سؤال برای بسیار ایجادشده که آیا بازی آواتار واقعاً گرافیک بهتری نسبت به نسل فعلی دارد یا اینکه یوبی‌سافت برنامه‌ی دیگری در سر دارد؟ رسانه‌ی خبری IGN موفق به مصاحبه با کارگردان بازی به نام Magnus Jansén و مدیر تیم فنی بازی به نام نیکولای استفانو شده و این سؤال را از آن‌ها پرسیده است.

پرواز با SSD

اگر به تریلر معرفی بازی Avatar Frontiers of Pandora نگاهی بیندازید، خواهید دید که قهرمان بازی سوار بر موجودی افسانه‌ای در آسمان پرواز می‌کند و با سرعت بالایی به نقاط تازه‌ای می‌رسد. شبیه‌ساز پرواز و ارائه یک تجربه‌ی پویا و روان برای کنسول‌های قدیمی ممکن نبوده است. استفانو در این مورد می‌گوید:‌

کنسول‌های جدید به ما اجازه داد تا جزئیات بیشتری از اشیاء را نشان دهیم اما وقتی شما در حال پرواز در آسمان هستید، سطح دیگری از پردازش گرافیکی نیاز است و باید تمامی سایه‌ها و نورپردازی باقابلیت ری‌تریسینگ نمایش داده شوند و چند کیلومتر جلوتر از بازی‌کننده نمایش داده شود. بازی‌کننده با سرعت بسیار بالایی در حال پرواز روی دنیایی پر جزئیات است و تا زمانی که روند بازی سریع و روان است، مهم‌ نیست ما چه اندازه از بازی را رندر خواهیم کرد. استفاده از حافظه‌های پرسرعت در کنسول‌های جدید را نباید دست‌کم گرفت و این فناوری، واقعا مزیت‌های خودش را دارد.

بازی آواتار

طراحی نقشه‌ی بازی آواتار

توانایی بی‌نظیر سخت‌افزار جدید در بازی‌های جهان باز بهتر خود را نشان می‌دهد. توسعه‌دهندگان قبلاً باید تعادل مناسبی میان جزئیات و روان بودن بازی برقرار می‌کردند اما حافظه‌ی SSD این نگرانی‌ها را برطرف کرده و می‌توان تمامی دنیای یک بازی را به‌صورت هم‌زمان پردازش کرد. کارگردان بازی در این مورد می‌گوید:

Magnus Jansénدیگر مثل سابق نیست که من مجبور شوم آرام حرکت کنم تا تمام دنیای بازی کنارم رندر شود. این تغییرات مهمی است که هیچ‌کس به آن فکر نمی‌کند. اگر به هاردهای قدیمی نگاه بیندازید، می‌بینید که اطلاعات اصلاً به‌هم‌پیوسته نیست و این باعث می‌شود و تا یک جهان فرموله شده را ببینید و حال دیگر خبری از آن محدودیت‌ها نیست.

هوش مصنوعی دشمنان بازی آواتار

تنها کیفیت گرافیکی نیست که باعث کنار گذاشتن کنسول‌های نسل هشتم توسط توسعه‌دهندگان بازی آواتار شده، بلکه مسائل فنی مانند هوش مصنوعی دشمنان و موجود هم چالش‌های اساسی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده است. کارگردان بازی در این مورد می‌گوید:‌

فناوری مهم‌ترین فاکتور است. این به ما اجازه می‌دهد تا رؤیاهایمان به‌عنوان طراح بازی را به واقعیت تبدیل کنیم و داستان‌ را روایت کنیم. دنیای بازی Avatar Frontiers of Pandora در عین زیبایی، پر از خطرات است و به همین دلیل، هوش مصنوعی دشمنان و موجودات باید طوری باشد که به‌خوبی رد شمارا پیدا کنند و به‌سوی شما یورش ببرند و ما مجبوریم که از فناوری پیشرفته‌ای استفاده کنیم که نیاز به قدرت بیشتری دارد. ما از تمامی قدرت موتور گرافیکی Snowdrop استفاده کرده‌ایم تا بتوانیم کاره‌هایی غیرممکن انجام دهیم.

بازی آواتار

استفانو در ادامه، موضوع را با یک مثال جالب بهتر تشریح کرد:

بگذارید یک مثال برایتان بزنم که با هوش مصنوعی بازی در ارتباط است. اگر به موجودات عظیم بازی نگاه کنید، می‌بینید که آن‌ها در حالت عادی کاملاً آرام هستند و اطراف درخت‌ها به گردش می‌پردازند اما هنگامی‌که فرار می‌کنند یا به‌سوی شما حمله‌ور می‌شوند، تمامی محیط را به هم می‌ریزند و طبیعت بازی را خراب می‌کنند. به نظرم جالب است که می‌توان چنین انیمیشن و بازخوردهایی را از شخصیت‌های غیرقابل بازی دید.

بازی آواتار (Avatar Frontiers of Pandora) در سال 2022 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری و کامپیوتر عرضه خواهد شد. انتظار یک سیستم مورد نیاز بسیار قدرتمند را داشته باشید.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. 10 بازی برتر معرفی شده در نمایشگاه E3 2021

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چرا بازی آواتار برای پلی استیشن 4 منتشر نخواهد شد؟

از آنجایی که بازی نیازمند حافظه‌ی SSD است، امکان اجرای بازی روی کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوتر با هارد HDD وجود ندارد.

۱
بازی آواتار چه زمانی منتشر خواهد شد؟

بازی آواتار در اواخر سال 2022 برای کنسول‌های جدید و کامپیوترهای قدرتمند عرضه می‌شود.

۲
بازی آواتار برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟

بازی آواتار برای کنسول‌های بازی نسل نهم مانند پلی استیشن 5‌ و ایکس باکس سری و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.