دانلود بازی پلی استیشن 5 از طریق تلفن هوشمند
Avatar

آموزش دانلود بازی پلی استیشن 5 از طریق تلفن هوشمند

پدرام مقدمی 5 تیر 1400 3 دیدگاه
5,555 بازدید

دانلود بازی‌ با توجه به‌سرعت پایین اینترنت در ایران، زمان‌ زیادی از شما می‌گیرد و این امر خسته‌کننده خواهد بود؛ اما برای حل این موضوع راهکاری وجود دارد که حداقل شما به جای انتظار برای اتمام دانلود به سایر کارهای روزمره خود رسیده و نگران چیزی نباشید. پس اگر جز آن دسته کسانی هستید که دانلود بازی پلی استیشن 5 برای شما سخت و زمان‌بر است، با آموزش دانلود بازی های پلی استیشن 5 از طریق تلفن‌های هوشمند، همراه ما باشید.

نرم افزار پلی‌استیشن

نصب نرم افزار پلی‌استیشن

 قدم اول: اپلیکیشن پلی‌استیشن (PS App) را برای تلفن همراه خود دانلود و نصب کنید. تمامی قسمت‌های مهم آموزش، در داخل این برنامه خلاصه می‌شود.

  1. دانلود نرم افزار PS App از گوگل پلی
  2. دانلود نرم افزار PS App از آیتونز

کنسول پلی استیشن خود را به اپلیکیشن پلی استیشن متصل کنید. قبل از اینکه اقدام به دانلود بازی کنید، باید از اتصال دستگاه خود به نرم‌افزار PS App، مطمئن باشید. توجه داشته باشید که موضوع عدم اتصال دستگاه به برنامه PS App شما، بسیار اهمیت دارد.

نحوه اتصال کنسول پلی استیشن به نرم افزار PS App

نحوه اتصال کنسول پلی استیشن به نرم افزار PS App

قدم دوم: برای شروع مرحله اتصال در کنسول خود، برنامه را در گوشی هوشمند خود اجرا کرده و با ضربه زدن روی عکس چرخ‌دنده به منوی تنظیمات نرم‌افزار بروید.

قدم سوم: در مرحله بعد، وارد بخش Console Management شده و Link Console to App را انتخاب کنید.

در این بخش فهرستی از کنسول‌های متصل شده به این نرم‌افزار مشاهده می‌کنید. تا زمانی که وارد کنسول خود شده باشید و برنامه با همان حساب پلی‌استیشن شما روشن باشد، کنسول شما باید در این لیست نشان داده شود. توجه داشته باشید که نام درست دستگاه شما در لیست انتخاب‌شده باشد.

آماده‌سازی کنسول پلی‌استیشن 5

قدم چهارم: مهم‌ترین بخش این آموزش آن است که بتوانید کنترل کنسول خود را از طریق برنامه به عهده بگیرید. برای اعمال این‌ قابلیت، دستگاه شما باید در حالت Rest Mode قرار بگیرد. ممکن است تصور کنید که دستگاه در حالت Rest Mode غیرفعال می‌شود؛ اما این‌طور نیست و حالت Rest Mode نیز ویژگی‌های خود را دارد. پیش‌تر، در مورد اپلیکیشن  PS App توضیح دادیم. توجه داشته باشید که موضوع مقاله نحوه دانلود یک بازی برای دستگاه شماست و این عمل، در حالت Rest نیز انجام می‌شود و شما می‌توانید درحالی‌که دستگاه شما، بازی را دانلود می‌کند؛ به تماشای برنامه تلویزیون بپردازید.

کنسول شما در حالت استراحت به دانلود خود ادامه داده و شما نیز به کار روزمره خود خواهید پرداخت.

حال سؤال اینجاست که آیا اتصال به اینترنت برای هردو دستگاه یکسان است یا تفاوت دارد؟ اگر در خانه هستید، بهتر است گوشی و دستگاه شما به اینترنت منزل (Wi-Fi) متصل باشد.

آموزش دانلود بازی پلی استیشن 5 از طریق تلفن هوشمند

قدم پنجم: در این مرحله به بخش Power Saving رفته و گزینه Features Available in Rest Mode را انتخاب کرده و به گزینه‌ی Stay Connected to the Internet، تغییر وضعیت دهید.

آموزش دانلود بازی پلی استیشن 5 از طریق تلفن هوشمند

  1. نکته اول: این قابلیت به دستگاه شما این اجازه را می‌دهد که در حالت Standby، به‌صورت خودکار به‌روزرسانی شود.
  2. نکته دوم: اگر تمایل به روشن شدن کنسول خود را از طریق برنامه دارید، می‌توانید حالت Enable Turning on PS5 From Network را انتخاب کنید.

دانلود بازی از اپلیکیشن پلی‌استیشن

دانلود بازی از اپلیکیشن پلی‌استیشن

قدم ششم: حال که دستگاه شما متصل شد و در منوی تنظیمات؛ تغییر وضعیت لازم را انجام دادید، برنامه PS App را در تلفن هوشمند خود باز کرده و به کتابخانه بازی‌ها وارد شوید.

Purchased Game PS App

 قدم هفتم: در این قسمت بازی مد نظری که دارید را انتخاب کرده و شروع به دانلود آن کنید. اگر لیست بازی‌هایی که اخیراً به حساب خود اضافه کردید را مشاهده نمی‌کنید، گزینه خریداری شده Purchased را که به صورت اتوماتیک و مستقیم، بازی‌های شما را بر اساس حروف الفبا تنظیم می‌کند، انتخاب کنید.

 دانلود بازی پلی استیشن 5

پس از انتخاب بازی، گزینه Download to Console را که مستقیماً زیر آن قرار دارد، مشاهده خواهید کرد.

پس  از انتخاب گزینه‌ی Download to Console، این بازی در کنسول شما دانلود خواهد شد و وضعیت پیشرفت دانلود را مشاهده خواهید کرد. پس از تکمیل موارد بالا، بازی شما حالی دانلود خواهد بود که با توجه به وضعیت سرعت اینترنت شما، باید زمان مشخصی منتظر بمانید.

 دانلود بازی پلی استیشن 5

حال هنگامی‌که کار به اتمام رسید، پیامی در رابطه با آماده اجرا بودن بازی در کنسول خود دریافت خواهید کرد که می‌توانید بدون مشکل بازی را اجرا کرده و از آن لذت ببرید.

منبع: Howtogeek

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا قابلیت دانلود بازی با استفاده از اپلیکیشن PS App فقط برای دستگاه پلی‌استیشن 5 امکان پذیر است؟

خیر، شما می‌توانید برای کنسول پلی‌استیشن 4 هم این قابلیت را اجرا کنید. تفاوت خاصی بین دو کنسول در این بخش نیست و با استفاده از برنامه پلی‌استیشن، شما مجاز به دانلود بازی، برای کنسول خود خواهید بود.

۱
آیا بازی‌های جدید، در برنامه PS App قابل دانلود هستند؟

بله. اگر بازی جدیدی منتشر شود، برنامه نیز آپدیت شده و بازی‌های جدید، در Library قرار می‌گیرد؛ در ضمن این برنامه در هر حالت به‌روزرسانی خود را با توجه به رابطه کاربری و بازخوردهای کاربران، خواهد داشت.

۲
آیا فقط بازی‌های پلی‌استیشن 5 در اپلیکیشن Ps App وجود دارد؟

خیر. در بخش کتابخانه‌ی بازی‌ها، تمامی بازی‌های پلی‌استیشن 4 و 5 موجود است؛ زیرا اکثر بازی‌های این دو کنسول، یکسان بوده و برای هردو، منتشر شده است.

۳
چگونه از اتصال دستگاه خود به برنامه مطمئن شویم؟

هنگامی‌که مراحل اتصال دستگاه به برنامه را طی کرده باشید، در زیر منو، دستگاه متصل شده را به رنگ آبی مشاهده خواهید کرد. توجه کنید که دستگاه متصل شده، کنسول شخص شما باشد و به اشتباه دستگاه دیگری را انتخاب نکرده باشید.

۴
آیا بازی‌های پلی‌استیشن 4، برای دستگاه پلی‌استیشن 5 هم قابل دانلود است؟

بله. هنگام انتخاب بازی موردنظر خود و شروع دانلود آن، قادر هستید تا بازی‌های بهینه‌شده پلی‌استیشن 4 برای کنسول پلی‌استیشن 5 را نیز دانلود نمایید.

۵
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Omid

    مهمان

    سلام وقتتون بخیر ،
    بازی های ps5 که، از گوشی‌دان کردیم ، میتونیم تو فلش بریزیم،‌تا داخل کنسول اجراش کینم؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    اموزش راحت دانلود کردن بازی های کامپیوتری با موبایل هم بزارید.با تشکر از سایت خوبتون

    پاسخ دهید
    • Avatar

      پدرام مقدمی در پاسخ به علیرضا

      نویسنده

      سلام دوست خوبم، ممنونم که درکنار ما هستید. حتماً