حسام شالیکاریان

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ – تابستان 1400

حسام شالیکاریان 13 تیر 1400 بدون دیدگاه
1,642 بازدید

پس از انتشار راهنمای خرید ماوس گیمینگ با بودجه 1 میلیون تومان، اکنون نوبت به ارائه راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 1 میلیون تومان در وب سایت پارسی گیم فرا رسیده است. در این راهنمای خرید به معرفی 6 صفحه کلید با مشخصات گیمینگ در محدوده بودجه 300 هزار تا 1 میلیون تومان می‌پردازیم. در انتخاب محصولات سعی کرده‌ایم تا تنوع برند را رعایت کرده و بسیاری از کیبورد‌های معرفی شده، دارای نور پردازی پس زمینه به صورت تک رنگ یا RGB هستند.

کیبورد‌ها به صورت کلی بر اساس نوع سوییچ به کار رفته در آنها دسته بندی می‌شوند و سه دسته بندی کلی نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی مختصر هر کدام از آنها می‌پردازیم.

  1. سوییچ قیچی شکل: این نوع از سوییچ صفحه کلید که ساختاری شبیه به قیچی دارد، به صورت چهار بازوی در هم فرو رفته از دو سمت طراحی شده و به طور کلی در لپ تاپ‌ها و برخی از کیبورد‌های مخصوص دسکتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد ساکت و بسیار نرم، این دسته از سوییچ‌ها را برای تایپ مناسب کرده و می‌توانید به سادگی و با سرعت بسیار خوبی اقدام به تایپ و انجام امور روزانه بپردازید. دلیل استفاده حداکثری از سوییچ قیچی شکل (Scissor) در لپ تاپ‌ها، علاوه بر پارامتر‌های ذکر شده، بحث اشغال فضا و شرایط نصب در ارتفاع بسیار کم است. سایر انواع سوییچ صفحه کلید به فضای بیشتر و همچنین ارتفاع بیشتر نیاز دارند که چنین ساختاری به هیچ وجه برای لپ تاپ‌ها مناسب نیست. بر خلاف تصور عموم که فکر می‌کنند طول عمر سوییچ‌های Scissor کمتر از انواع دیگر است، باید به این نکته اشاره کنیم که در نمونه‌های با کیفیت می‌توانید طول عمر مناسبی را دریافت کنید و این موضوع فقط برای سوییچ‌های قیچی شکل بی کیفیت صدق می‌کند.
  2. سوییچ Membrane: متداول ترین نوع سوییچ صفحه کلید که بیشتر در کیبورد‌های دسکتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و به ارتفاع بیشتری برای نصب نیاز دارد. تایپ کردن با استفاده از این نوع سوییچ‌ها بسیار آسان بوده و دقت تایپ نیز افزایش می‌یابد. بسیاری از انواع کیبورد گیمینگ ارزان قیمت به این نوع سوییچ مجهز شده‌اند که طول عمر مناسبی را در نمونه‌های با کیفیت ارائه می‌دهند. بحث کیفیت می‌تواند روی میزان نویز تولید شده و همچنین عملکرد کلی سوییچ Membrane تاثیر بگذارد و به طور حتم بالاترین سطح از کیفیت و کارایی در انواع گران تر به دست می‌آید. بسیاری از برند‌های تولید کننده صفحه کلید، بیشترین تنوع محصول را با استفاده از این نوع سوییچ در دسترس کاربران قرار می‌دهند. ساختار طراحی و تولید آسان و فراگیر نیز به کاهش قیمت نهایی صفحه کلید منجر می‌شود. تجربه کاربران نیز ثابت کرده که بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند به دلیل قیمت مناسب، سهولت دسترسی، کیفیت مناسب، قابلیت استفاده چند منظوره برای تایپ و گیمینگ، قابلیت سرویس و تعمیر آسان از صفحه کلید‌های مجهز به سوییچ‌های Membrane استفاده کنند.
  3. سوییچ نیمه مکانیکال یا هیبرید: نوع به نسبت جدیدی از سوییچ صفحه کلید که ساختاری مابین سوییچ‌های Membrane و مکانیکال ارائه می‌دهد. نوع طراحی این سوییچ می‌تواند حس و حال کار کردن با کیبورد گیمینگ مکانیکال را به وجود آورد، با این تفاوت که اثری از سوییچ‌های مکانیکی زیر کلید‌های مشاهده نمی‌شود. در حقیقت ساختار سوییچ‌ها با الگو گرفتن از نمونه‌های مکانیکال، دارای ارتفاع بیشتر و البته در برخی مدل‌ها، ارائه صدای شبه مکانیکی است. قیمت تمام شده این نوع از کیبورد‌ها به مراتب بیشتر از نمونه‌های Membrane بوده و دسترسی به آنها نیز در بازار داخلی به هیچ وجه آسان نیست. در سال‌های نه چندان دور می‌توانستید مدل‌های متنوع دارای سوییچ Semi Mechanical را در بازار داخلی خریداری کرد، اما در حال حاضر تعداد آنها به شدت کاهش یافته است. به نوعی می‌توان گفت که افزایش قیمت بسیار شدید محصولات سبب شده تا وارد کنندگان علاقه‌ای به این نوع از صفحه کلید‌ها نشان ندهند و گیمرها باید محصول مورد نظر خود را از میان گزینه‌های دارای سوییچ Scissor، Membrane و Mechanical انجام دهند. به دلیل ارتفاع و زیر ساخت انواع کیبورد گیمینگ مجهز به سوییچ نیمه مکانیکال، شرکت‌های تولید کننده امکان نصب دیود‌های نوری را زیر هر کلید یا شاسی دارند و به این ترتیب بیشتر مدل‌های موجود در بازار، از قابلیت نور پردازی بهره می‌برند.
  4. سوییچ مکانیکال: پیشرفته ترین نوع از سوییچ کیبورد گیمینگ با نام مکانیکال شناخته می‌شود و انواع مختلفی نیز دارد. انواع سوییچ‌های مکانیکی دارای ویژگی‌های خاص خود مانند سهولت در استفاده چند منظوره (تایپ، مالتی مدیا و گیمینگ)، نویز و طول عمر هستند. در حال حاضر کمپانی Cherry MX یکی از معروف ترین تولید کنندگان سوییچ‌های مکانیکال در جهان به شمار می‌رود که بسیار از صفحه کلید‌های مکانیکی با بهره گیری از سوییچ‌های این کمپانی به مرحله تولید می‌رسند. سوییچ‌های مکانیکی در نسل‌های گذشته برای تایپ مناسب نبودند و مشکلاتی مانند صدای بیش از حد و ساختار نه چندان نرمی برای این کاربرد داشتند، اما در نسل‌های جدید با تغییرات به وجود آمده می‌توانید از آنها برای مصارف مختلف استفاده کنید. سوییچ‌های مکانیکال به سه نوع کلی Linear، Tactile و Clicky دسته بندی می‌شوند که در این بین نمونه ترکیبی Tactile+Clicky نیز وجود دارد که ویژگی‌های هر دو نوع را با یکدیگر ترکیب کرده است. آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک کیبورد گیمینگ حرفه‌ای هستند، باید از سوییچ‌های Linear و Tactile استفاده کنند و انواع Clicky و نمونه ترکیبی Tactile+Clicky نیز برای کاربرد‌های مختلف از جمله تایپ و چند رسانه‌ای مناسب تر هستند.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

کیبورد گیمینگ TSCO TK8021L

کیبورد گیمینگ TSCO TK8021L

کمپانی تسکو که یک برند ایرانی به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر محصولات بسیار متنوعی را در دسته بندی ماوس و کیبورد به بازار عرضه کرده که یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین آنها، کیبورد گیمینگ TSCO TK8021L است. این صفحه کلید با وجود قیمت بسیار ارزان خود در مقایسه با سایر رقبا، از نور پردازی RGB بهره می‌برد و کیفیت ساخت قابل قبولی دارد. کلید‌های به کار رفته در آن از نوع Membrane بوده که یک ساختار متداول برای کلید‌های به کار رفته در کیبورد به شمار می‌رود. تعداد 104 کلید روی این محصول نصب شده که طیف کاملی را شامل می‌شود. نور پردازی RGB فاقد قابلیت افکت گذاری بوده و فقط قادر به خاموش یا روشن کردن آن هستید که با توجه به قیمت کیبورد تسکو TK8021L چندان هم غیر منطقی به نظر نمی‌رسد. جنس بدنه به صورت ترکیبی از شاسی فلزی و کلید‌های پلاستیک فشرده ABS تشکیل شده که دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی است. فریم و شاسی فلزی حس خوبی را به کاربران حرفه‌ای و گیمرها منتقل می‌سازد و بیشتر محصولات هم رده با تسکو TK8021L دارای بدنه پلاستیکی ضعیف هستند. روکش زیرین ما بین سوییچ و کلید‌ها از نفوذ مایعات به سطح داخلی کیبورد جلوگیری کرده و به این ترتیب می‌توان این محصول را در رده صفحه کلید‌های ضد آب دسته بندی کرد. شاید بتوان از عدم وجود کلید‌های مالتی مدیا و گیمینگ به عنوان یکی از نقاط ضعف TK8021L نام برد که در مقابل نقاط قوت آن چندان قابل ذکر نیست. سه طیف نوری سبز، آبی و قرمز در نقاط مختلف صفحه کلید پراکنده شده‌اند و همانطور که پیش از این اشاره کردیم، قابلیت شخصی سازی یا افکت گذاری برای این بخش وجود ندارد. ارتفاع به نسبت بلند کلید‌ها نیز حس بهتری به گیمرها داده و ساختار کلی هر کلید نیز شعاع حرکتی قابل قبولی به آنها بخشیده است. به این ترتیب نیازی به اعمال فشار بیش از حد برای عمل کردن هر کلید وجود ندارد و با یک فشار منطقی شاهد عملکرد صحیح و بدون نقص از آنها هستیم. اتصال صفحه کلید به کامپیوتر شخصی توسط یک کابل USB به طول 1. 8 متر صورت می‌پذیرد که از نظر طول کابل شرایط مناسبی دارد.

قیمت این محصول در ایران : 310,000 هزارتومان
کیبورد گیمینگ Meetion MT-K9320

کیبورد گیمینگ Meetion MT-K9320

کمپانی چینی Meetion در سال‌های اخیر فعالیت بسیار خوبی در بازارهای منطقه داشته و هم اکنون طیف وسیعی از محصولات این برند در بازار به فروش می‌رسند. کیفیت ساخت بسیار خوب، امکانات جانبی، طراحی ظاهری جذاب و قیمت مناسب از جمله ویژگی‌های اصلی محصولات برند Meetion به شمار می‌روند. در محدوده قیمت 320 تا 600 هزار تومان و با بررسی کلیه صفحه کلید‌های مناسب برای بازی موجود در بازار، سرانجام قرعه به نام کیبورد گیمینگ مدل MT-K9320 افتاد. نور پردازی بسیار زیبا و با کیفیت RGB که با دقت فراوان در نواحی مختلف صفحه کلید اجرا شده، هوش از سر هر کاربری می‌برد و با توجه به قیمت بسیار منطقی که حتی ارزان تر از صفحه کلید‌های معمولی برخی از برند‌های شناخته شده در بازار است، نظر مثبت آنها را جلب می‌کند. صفحه کلید K9320 بر خلاف محصول تسکو، قابلیت شخصی سازی در نور پردازی را شامل افکت‌های متعدد از جمله Rainbow (حساس به صدای محیط) و تنظیم شدت نور در چهار سطح را ارائه می‌دهد که به طور حتم برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای از اهمیت فراوانی برخوردار است. ارتفاع سوییچ‌های Membrane و کلید‌های نصب شده روی کیبورد MEETION K9320  در سطح استاندارد بوده و فضای به نسبت کمی نیز برای جای استراحت دست یا همان Palm Rest وجود دارد. تنها نکته‌ای که باید در خصوص این محصول به آن اشاره کنیم، عدم وجود حروف فارسی روی کلید‌ها بوده که برای بسیاری از گیمرها اهمیت ندارد، اما در صورتی که روی کلید‌ها تسلط کافی نداشته و برای تایپ فارسی به حروف درج شده روی کیبورد نیاز دارید، نسبت به خریداری برچسب حروف فارسی اقدام کنید. قابلیت بسیار مهمی که برای گیمرها از اهمیت فراوانی برخوردار است، وجود قابلیت Anti-Ghosting روی صفحه کلید است. این قابلیت میزان محدودیت در فشردن همزمان کلید‌ها را نشان داده و کیبورد گیمینگ MEETION K9320 از این حیث با فشردن 19 کلید به صورت همزمان دچار مشکل نمی‌شود. بسیاری از کیبورد‌های هم رده و هم قیمت موجود در بازار، به طور کلی از این ویژگی یا با این تعداد کلید پشتیبانی نمی‌کنند، اما برند چینی MEETION توجه ویژه‌ای به تمام خواسته‌های گیمرها داشته است. همچنین وجود کلید FN نشان می‌دهد که کلید‌های مالتی مدیا به صورت ترکیبی قابل استفاده بوده و می‌توانید از آنها برای کنترل پخش و صدا بهره مند شوید. کنترل نور پردازی نیز با بهره گیری از ترکیب FN و کلید اختصاصی RGB انجام می‌شود. طیف رنگ نور پردازی شامل زرد، صورتی، سبز، قرمز و آبی می‌شود که جلوه بسیار زیبایی به این محصول بخشیده است. عمر مفید 104 کلید به کار رفته در K9320 در حدود 10 میلیون بار فشردن اعلام شده و اتصال صفحه کلید به کامپیوتر شخصی نیز توسط یک کابل USB به طول 1. 5 متر صورت می‌پذیرد. در مجموع کیبورد گیمینگ MEETION K9320 یک محصول ارزشمند، زیبا، با کیفیت و چشم نواز است که هر کاربری می‌تواند روی آن برای زیباتر کردن محیط کار و بازی کردن لذت بخش حساب باز کند.

قیمت این محصول در ایران : 500,000 هزارتومان

کیبورد گیمینگ A4Tech Q100

کیبورد گیمینگ A4Tech Q100

عدم وجود یک محصول از برند مشهور A4Tech برای هیچ کاربری خوشایند نبوده و به طور حتم یکی از محصولات این کمپانی خود را در لیست راهنمای خرید کیبورد گیمینگ وب سایت پارسی گیم جای می‌دهد. این اتفاق با حضور افتخاری صفحه کلید بسیار با کیفیت A4Tech Q100 رخ داده و اکنون در وصف آن توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد. صفحه کلید گیمینگ A4Tech مدل Q100 به طور کامل از پلاستیک فشرده تولید شده و کلید‌های AWSD رنگی به کار رفته، یکی از وجوه تمایز آن به شمار می‌رود. زیر کلید‌ها اثری از نور پردازی مشاهده نمی‌شود، اما در نواحی کناری Q100 طرح‌هایی با نور پردازی ثابت به چشم می‌خورد که قابلیت تنظیم شدت روشنایی برای آنها در بازه 25/50/75/100 و خاموش در نظر گرفته شده است. برای بهبود عملکرد کلید SPACE یک عدد فنر زیر آن تعبیه شده تا عملکردی لذت بخش و روان را ارائه دهد. تعداد 7 کلید مالتی مدیا نیز برای کنترل پخش و صدا به کار رفته‌اند که برای بسیاری از کاربران ضروری است. قابلیت Anti-Ghosting نیز برای این محصول وجود دارد که البته در مورد محدودیت فشردن همزمان کلید‌ها، به نکته‌ای در سایت A4Tech اشاره نشده است. قابلیت Turbo Key نیز یکی ویژگی مفید برای گیمر‌ها به شمار می‌رود که آنها را از فشردن مداوم یک کلید برای تکرار اجرای یک دستور بی نیاز می‌سازد. با فشردن و نگه داشتن یک کلید، عملیات تکرار به صورت خودکار انجام می‌شود و به این ترتیب نیازی به ضربه زدن مداوم به یک کلید وجود ندارد. با توجه به سطح دو لایه پیچ شدن شاسی و مدار و همچنین وجود حفره‌های اختصاصی برای عبور مایعات، می‌توان با اطمینان گفت که کیبورد گیمینگ A4Tech Q100 یک صفحه کلید ضد آب واقعی به شمار می‌رود. طراحی شیب دار کلید‌ها از برخورد تصادفی انگشتان شما با کلید اشتباهی جلوگیری کرده و احتمال خطای انسانی به شدت کاهش می‌یابد. کیفیت ساخت همیشگی محصولات A4Tech در کیبورد Q100 به وضوح قابل مشاهده و لمس بوده و از بابت طول عمر آن خیال شما آسوده خواهد بود. شیب بخش Palm Rest نیز به شما برای بازی کردن مداوم برای ساعات طولانی و بدون حس خستگی کمک شایان توجهی می‌کند. هر چند ابعاد بخش Palm Rest چندان بزرگ نبوده و ممکن است برای برخی از گیمرها مناسب نباشد. به هر حال صفحه کلید گیمینگ Q100 یک گزینه بسیار با ارزش و منطقی برای آن دسته از گیمرهایی به شمار می‌رود که امکانات اصلی و کیفیت ساخت را به قابلیت‌های ظاهری مانند نور پردازی RGB ترجیح می‌دهند. همانند تمامی محصولات A4Tech اثری از حروف فارسی برچسبی یا حک شده روی کلید‌ها مشاهده نمی‌شود و کاربرانی با استفاده چند منظوره به خصوص کاربرد تایپ، باید به این نکته توجه کنند.

قیمت این محصول در ایران : 630,000 هزارتومان
کیبورد گیمینگ FANTECH K511 Hunter Pro

کیبورد گیمینگ FANTECH K511 Hunter Pro

اکنون نوبت به معرفی صفحه کلید گیمینگ منتخب وب سایت پارسی گیم در محدوده بودجه 730 تا 900 هزار تومان فرا رسیده و در نهایت قرعه به نام کیبورد گیمینگ FANTECH K511 Hunter Pro مجهز به نور پردازی RGB افتاده است. این محصول زیبا از امکانات بسیار خوبی در مقایسه با قیمت خود برخوردار بوده و کیفیت ساخت آن نیز در سطح قابل توجهی قرار دارد. وجود کلید FN نشان می‌دهد که کلید‌های ترکیبی F1 تا F12 کاربردهای مالتی مدیا و چند منظوره‌ای دارند که کاربران با استفاده از آنها می‌توانند دستورات کنترل نرم افزار‌های پخش فیلم و موسیقی را به سیستم عامل منتقل کنند. نور پردازی کلید‌ها به صورت دقیق و با دقت بسیار بالا زیر نواحی مختلف و با طیف سبز، زرد، قرمز، بنفش و آبی کار شده که نتیجه نهایی لذت بخشی را به وجود آورده است. قابلیت کنترل نور پردازی و وجود افکت Rainbow از دیگر امکانات K511 Hunter Pro به شمار می‌روند. تعداد 104 کلید در این محصول تعبیه شده و کمپانی Fantech با به کارگیری کلید‌های ترکیبی از قرار دادن کلید‌های اضافی پرهیز کرده است. نکته مهم دیگری که در K511 مشاهده می‌شود، وجود کلید اختصاصی قفل Start ویندوز از ویژگی‌های بسیار کاربردی و مفید برای گیمرها به شمار می‌رود که در صورت برخورد تصادفی انگشتان دست، از بیرون پریدن یا ایجاد وقفه در بازی جلوگیری می‌کند. کیفیت بالای سوییچ‌های به کار رفته در صفحه کلید فن تک سبب ارائه طول عمری قابل قبول به میزان 80 بار فشردن هر کلید می‌شود که هیچ محصولی در این محدوده قیمت قادر به ارائه این طول عمر نیست. در مجموع تعداد 12 کلید میان بر برای این محصول در نظر گرفته شده که تعداد قابل قبولی به شمار می‌رود. اتصال کیبورد گیمینگ FANTECH K511 Hunter Pro توسط به کامپیوتر شخصی توسط یک کابل USB با روکش نایلونی و به طول 1. 5 متر صورت می‌پذیرد. قابلیت Anti-Ghosting برای 19 کلید در نظر گرفته شده که امکان فشردن همزمان این تعداد کلید را به کاربران حرفه‌ای می‌دهد. سوییچ‌های به کار رفته در کیبورد گیمینگ فن تک از نوع Membrane و غیر قابل تعویض بوده و با این وجود، عملکرد حساس به فشار آن سبب سهولت در استفاده برای کاربرد‌های مختلف می‌شود. جنس بدنه و شاسی از پلاستیک فشرده ABS بوده که دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی است. در مجموع استفاده از کیبورد گیمینگ K511 Hunter Pro تجربه لذت بخشی را ارائه می‌دهد.

قیمت این محصول در ایران : 755,000 هزارتومان

کیبورد گیمینگ GREEN GK601-RGB

کیبورد گیمینگ GREEN GK601-RGB

در انتهای راهنمای خرید نیز به معرفی کیبورد گیمینگ گرین مدل GK601-RGB با قیمت حدود 999 هزار تومان می‌پردازیم که از جمله ویژگی‌های بارز آن می‌توان به استفاده از سوییچ‌های هیبریدی یا نیمه مکانیکال اشاره کرد. به کارگیری سوییچ‌های هیبریدی به کاربران حرفه‌ای، حس استفاده از صفحه کلید‌های حرفه‌ای را می‌دهد، با این تفاوت که طول عمر و ساختار کارکرد آنها در سطح سوییچ‌های مکانیکی نبوده و لذت کیبورد‌های مکانیکی را در سطح عالی ارائه نمی‌دهد. با این وجود به دلیل عملکرد نرم و روان سوییچ‌های هیبریدی می‌توانید از کیبورد گیمینگ گرین مدل GK601-RGB به عنوان یک محصول چند منظوره مناسب برای انجام بازی‌ها و تایپ استفاده کنید. تعداد 104 کلید در این محصول به کار رفته و با توجه به وجود کلید FN می‌توانید از کلید‌های F1 تا F12 به صورت ترکیبی برای کنترل مالتی مدیا، باز کردن اپلیکیشن‌های مختلف مانند ایمیل و ماشین حساب استفاده کنید. کلید اختصاصی کنترل نور پردازی RGB نیز تعبیه شده که با استفاده ترکیبی از Page Up و Page Down قادر به کاهش یا افزایش شدت روشنایی سیستم نور پردازی هستید. جلوه‌های نور پردازی خاص و متفاوت در این محصول به کار رفته که جذابیت کار با آن را دو چندان می‌کند. طیف نور کلید‌های به کار رفته در GK601-RGB بسیار متنوع بوده و سیستم نور پردازی نیز از کیفیت و دقت بسیار مناسبی برخوردار است. به دلیل برخورداری از سوییچ‌های هیبریدی، ارتفاع کلید‌ها اندکی بیشتر از صفحه کلید‌های مجهز به سوییچ‌های Membrane بوده، اما به اندازه سوییچ‌های مکانیکی نیست. از این رو برای کاربرد تایپ بسیار مناسب بوده و استفاده چند منظوره از آن لذت بخش خواهد بود. قابلیت Game Mode در این محصول به همراه فناوری Anti-Ghosting برای تعداد 19 کلید به عنوان ویژگی‌های بسیار مفید در دسترس کاربران حرفه‌ای قرار می‌گیرد. بر خلاف بسیاری از کیبورد‌های گیمینگ موجود در بازار، صفحه کلید GK601-RGB به حروف فارسی حک شده به صورت شفاف مجهز شده و از این رو کاربرانی که به تایپ فارسی روی کیبورد‌های گیمینگ با برچسب حروف انگلیسی عادت ندارند، با استفاده از این محصول می‌توانند به سادگی تایپ کنند. شرکت گرین افکت‌های نور پردازی متعددی را برای این صفحه کلید در نظر گرفته تا با بهره گیری از این تنوع، تجربه شیرینی را کسب کنند. قابلیت خاموش کردن نور پردازی یا تنظیم آن روی یک رنگ خاص نیز وجود دارد. از جمله افکت‌های موجود در این محصول شامل Ambient Sound (صدای محیط) و Rainbow (رنگین کمانی) به همراه Breathing (حالت تنفس) می‌شود و امکان تنظیم شدت روشنایی در چهار سطح وجود دارد. با بهره گیری از کلید‌های ترکیبی FN و START می‌توانید کلید استارت ویندوز را قفل کرده و دیگر نگران برخورد تصادفی انگشتان نخواهید بود.

قیمت این محصول در ایران : 999,000 هزارتومان

محصولات معرفی شده به دلیل تنوع کالا در محدوده قیمت 1 میلیون تومان، به طور حتم رقبای فراوانی دارند، اما بسیاری از محصولات در حقیقت مشابه بوده و فقط توسط چند برند مختلف به بازار عرضه می‌شوند. از این ویژگی‌های آنها نیز با یکدیگر مشابه بوده و فقط در بحث قیمت و گارانتی دارای تفاوت هستند. خریداری کیبورد گیمینگ مجهز به سوییچ مکانیکال در این بازه قیمت، به هیچ وجه امکان پذیر نبوده و باید مبلغ بسیار بیشتری را برای خریداری آنها بپردازید. با این وجود، کیبورد گیمینگ گرین مدلGK601-RGB  با بهره گیری از سوییچ‌های هیبریدی، تجربه‌ای نزدیک به انواع دارای ییچ‌های مکانیکی را ارائه می‌دهد. در راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 1 میلیون تومان در وب سایت پارسی گیم به معرفی 5 محصول برتر بازار از برند‌های متنوع پرداخته‌ایم تا رضایت کاربران با بودجه‌های مختلف را جلب کنیم. به طور حتم محصولاتی هستند که می‌توانستند در لیست ما حضور، اما به دلیل عدم برخورداری از ویژگی‌های مورد انتظار یا عرضه با قیمت بالاتر در مقایسه با رقبا در لیست نهایی وب سایت پارسی گیم قرار نگرفتند.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

به طور کلی خریداری کیبورد گیمینگ با کدام نوع سوییچ توصیه می‌شود؟

بر اساس بودجه 1 میلیون تومانی راهنمای خرید، انتظار خریداری کیبورد مجهز به سوییچ مکانیکی غیر ممکن است و در نهایت فقط یک صفحه کلید مجهز به سوییچ نیمه مکانیکی یا همان  هیبرید غیر قابل انتخاب است. در نهایت توصیه می‌شود صفحه کلید محهز به سوییچ هیبرید و پس از آن سوییچ Membrane  و در نهایت نمونه‌های مجهز به سوییچ Scissor را خریداری کنید. البته به طور کلی دیدگاه هر کاربر نسبت به تجربه کار با کیبورد‌های متنوع، متفاوت است.

۱
طول عمر سوییچ‌ها تاثیری در انتخاب یک محصول دارد؟

برند‌های معتبر در خصوص اعلام طول عمر سوییچ‌ها بر اساس دفعات فشردن هر کلید اعلام نظر می‌کنند، اما اعداد اعلام شده در شرایط آزمایشگاهی به ثبت رسیده‌اند و نمی‌تواند به صورت دقیق تضمین دهنده آن طول عمر ذکر شده باشد. به طور کلی طول عمر سوییچ‌های مکانیکال از سایر نمونه‌ها بیشتر بوده و پس از آن نیز مدل‌های هیبرید قرار دارند. در خصوص طول عمر صفحه کلید، همه چیز به میزان و نوع استفاده شما بستگی دارد، پس در خصوص اعداد اعلامی در خصوص طول عمر، حساسیت زیادی به خرج ندهید.

۲
نور پردازی RGB چه تاثیری در کارکرد و کارایی دارد؟

نور پردازی RGB یا تک رنگ، یک ویژگی ظاهری بوده و تاثیری در کارایی و کارکرد صفحه کلید ندارد. هر چند قابلیت تغییر در نور پردازی و تعیین افکت‌های متفاوت، می‌تواند به دلیل ایجاد تنوع، احساس بهتری را برای کاربران ایجاد کند. بر خلاف دیدگاه عمومی، وجود نور پردازی تاثیری در کاهش یا افزایش طول عمر کیبورد گیمینگ ندارد.

۳
گران بودن کیبورد، دلیل برتری آن محصول در مقایسه با رقبا است؟

به طور کلی بسیاری از محصولات مشابه به دلیل نام برند، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند، با این وجود که از نظر کیفیت ساخت و ویژگی‌ها تفاوتی با یکدیگر ندارند. بنابراین نمی‌توان گران تر بودن چند محصول مشابه را دلیلی بر بهتر بودن یکی از آنها دانست و باید موارد فراوانی در تصمیم گیری نهایی مورد توجه قرار گیرند.

۴
آیا باید به طول کابل کیبورد گیمینگ توجه کرد؟

طول کابل 1.5 متر به بالا نمی‌تواند مشکلی برای اتصال به کامپیوتر شخصی به وجود آورد و در نهایت قادر به اتصال آن به یکی از پورت‌های پنل جلو یا پشت کیس خواهید بود. بسیاری از صفحه کلید‌های گیمینگ نیز دارای طول کابل 1.5 متر و بیشتر هستند که از بابت اتصال آنها نگرانی وجود ندارد.

۵
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.