مبین نعمت‌اللهی

جرج آر. آر. مارتین: بازی Elden Ring دنباله‌ای برای مجموعه‌ی Dark Souls است

مبین نعمت‌اللهی 29 خرداد 1400 1 دیدگاه
452 بازدید

نویسنده‌ی معروف، آقای جرج آر. آر. مارتین اخیرا پس از دریافت دکترای افتخاری ژورنالیسم از دانشکده‌ی روزنامه‌نگاری دانشگاه نورث‌وسترن واقع در ایالت ایلینوز آمریکا، گفت‌و‌گویی با خبرگزاری WTTW News داشته و از تاثیر سریال بازی تاج‌و‌تخت بر زندگی شخصی و احساساتش در رابطه با نیم‌قرن تحصیل و اطلاعاتی مرتبط با بازی Elden Ring سخن گفته است.
از جرج آر. آر. مارتین به‌عنوان نویسنده‌ی داستان‌های تخیلی، در مورد تفاوت کار روی داستان یک بازی‌ویدیویی و یک کتاب داستان سوال پرسیده شد و وی در جواب گفت که تفاوت زیادی میان این دو وجود دارد:

George R R Martinدرواقع این کار به شکل قابل‌توجهی متفاوت است. من تجربه‌ی چند بازی‌ ویدیویی را داشته‌ام، هرچند گیمر قهار و صاحب‌سبکی نیستم. اما آنچه را که می‌توانیم با شما به اشتراک بذارم آن است که بازی Elden Ring ادامه‌ای بر سری‌بازی‌های Dark Souls بوده که از قلب کشور ژاپن متولد شده است.

هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Elden Ring در مصاحبه‌ی اخیر گفته بود که بازی از مجموعه‌ی دارک سولز الهام گرفته اما آنها سعی کرده‌اند تا از روند آن مجموعه فاصله بگیرند و یک اثر جهان‌باز با المان‌های جدید را به دست مخاطبان برسانند. به‌عنوان یک رسانه‌ی خبری شاغل در این صنعت، خوشحالیم که آقای مارتین همان چیزی را تایید می‌کند که پس از تماشای تریلر بازی Elden Ring به آن پی برده‌ایم: دنباله‌ای بر مجموعه‌ی Dark Souls.


آقای مارتین در ادامه‌ی سخنانش پیرامون این دو عنوان اظهار کرد:

کار من چند سال قبل به اتمام رسید. چنین بازی‌هایی درست مثل فیلم هستند و زمانی زیادی صرف تولید و توسعه‌ی آن‌ها می‌شود. درواقع آن‌ها می‌خواستند که دنیایی درخور بازی خلق کرده باشند، دنیایی مملو از ساخت‌و‌ساز به‌عنوان عاملی بزرگ در داستان‌های علمی‌ تخیلی. راستش شما آنقدر‌ها هم راجع به شخصیت‌ها و خط‌ داستانی صحبت نمی‌کنید، اما ایجاد یک موقعیت تنش‌زا به اندازه‌ی هر عامل دیگری در بازی مهم و حیاتی‌ست. من برای سالیان کار کرده‌ام و شما پیش‌زمینه‌ای دقیق از آن‌ها دارید. سپس تمامی این جزئیات را از آنجا آورده‌اند با اینکه زمان زیادی از آخرین‌ باری که به آن‌ها نگاه انداخته‌ام گذشته‌ است. هیولاهایی که طراحی شده‌اند همگی به شکل مقطعی وارد می‌شوند، و یا حتی جلوه‌های ویژه و ویژگی‌های جذاب دیگر، اما چیزی که به وضوح قابل درک است بازی به کندی مراحل توسعه‌ی خود را طی می‌کند و اعتقاد دارم که بازی برای انتشار در ماه ژانویه سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است و درست مثل دیگران به‌شدت برای تجربه‌ی آن هیجان‌زده‌ام.

درواقع تریلر بازی Elden Ring ابهاماتی زیاد را در ذهن بازی‌کنندگان به وجود آورده بود که جرج آر. آر. مارتین چه تاثیری در روند ساخت بازی داشته که او به وضوح خاطر نشان کرد توسعه‌ دادن موقعیت‌های مکانی بازی امری‌ست که در آن دخالت مستقیم داشته و نقش به‌خصوص دیگری را ایفا نمی‌کند.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    GhostWarrior

    مهمان

    خدا کنه مثل سری دارک سولز خوب باشه و ای کاش پلیر های بیشتری نسبت به دارک سولز جذبش بشن

    پاسخ دهید