بازی تام کلنسی
یحیی رحیمی

یوبی‌سافت در حال ساخت یک بازی تام کلنسی جدید است

یحیی رحیمی 18 خرداد 1400 بدون دیدگاه
617 بازدید

تصاویری از یک بازی درحال‌توسعه و معرفی نشده به نام «گربه‌ی جنگی» منتشرشده که مشابه مجموعه تام کلنسی است اما این بار تلفیق یافته با بازی‌های اسپلینتر سل (Splinter Cell) و دی دیویژن است که بزرگ‌ترین اثر این مجموعه با ویژگی مهمی مانند حالت PvP خواهد بود.

بر اساس تصویر منتشر یافته توسط اکانت توییتر Zer0Bytes0 و به گزارش رسانه‌ی VGC، یوبی‌سافت در حال ساخت یک شوتر اول‌شخص برای کنسول و کامپیوتر است. این بازی که با اسم BattleCat شناخته می‌شود، هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و قرار نیست در رویداد یوبی‌سافت فروارد هفته‌ی آینده به نمایش گذاشته شود. این کاربر ادعا کرده که روند تست و بررسی گیم‌پلی بازی از ماه ژانویه 2021 شروع‌شده و یوبی‌سافت، برنامه‌های بزرگی برای این اثر PvP دارد. بازی‌های PvP به عناوینی گفته می‌شود که دو دسته بازیکن را در دو تیم متفاوت، جلوی هم‌‌دیگر قرار می‌دهد و خبری از بازی همراه هوش مصنوعی نیست.

بازی BattleCat قرار است در دنیای هیجان‌انگیز تام کلنسی جریان داشته باشد و تمامی سه بازی برگرفته از این مجموعه به نام‌های اسپلینتر سل، Ghost Recon و دی دیویژن را در خود جای دهد. تصویر لو رفته از بازی، نیرو‌های اکلون را نشان می‌دهد که روی نقشه به‌صورت مخفی حاضر هستند و می‌توانند مکان دشمنان را لو دهند. این تصویر به گیم‌پلی مخفی کارانه مجموعه‌ی اسپلینتر سل اشاره دارد که طرفداران زیادی با آن خاطره دارند.

BattleCat اولین بازی از مجموعه تام کلنسی نخواهد بود که شخصیت‌های مختلف این سری را داخل یک اثر منحصربه‌فرد گنجانده است. یوبی‌سافت در سال 2019 یک بازی جدید به نام Elite Squad را برای موبایل معرفی کرد که شخصیت‌هایی از بازی‌های اسپلینتر سل، رینبو سیکس، دیویژن و گوست ریکون را در یک اثر آنلاین مجانی گنجانده بود.

بازی The Division 2

ویژگی‌های گیم‌پلی تام کلنسی جدید

قرار است نیرو‌های نظامی بازی Ghost Recon Breakpoint موسوم به «گرگ‌ها» دارای جلیقه‌های ضدگلوله اختصاصی و مقاومت در برابر نارنجک‌های صوتی باشند. نیروهای Cleaners از بازی دیویژن هم متخصصان دریافت صدمه و آسیب هستند و قادر به استفاده از پهپادهای نظامی و نارنجک‌های مخصوصی خواهند بود. نیروهای آوت‌کست(Outcast) هم به‌عنوان یک کلاس جان‌بخش و هیلر در بازی حضور پیدا خواهند کرد و دارای یک گجت مخصوص به‌منظور افزایش جان بازیکنان تیم خواهند بود.

شخصیت‌های معرفی‌شده از بازی تام کلنسی جدید، دارای توانایی‌های منحصربه‌فرد خواهند بود. برای نمونه آ‌وت‌کست‌ها می‌توانند جلوی مردن هم‌تیمی‌های خود را برای مدت کوتاهی بگیرند. گرگ‌ها هم می‌توانند از یک سپر مخصوص حتی در مواقع هجومی هم استفاده کنند. علاوه بر کلاس‌های موجود، دو حالت گیم‌پلی بازی تام کلنسی هم لو رفته که شباهت زیادی به سری بازی اورواچ دارند.

حالت اول که Ringleader نام دارد، بازیکنان را مجبور به جمع‌آوری حلقه‌های مخصوصی می‌کند که دیگر بازیکنان به زمین انداخته‌اند. این حالت شباهت زیادی به Kill Confirmed از بازی کالاف‌ دیوتی دارد. بازیکن که دارای بیشترین تعداد حلقه باشد، رهبر گروه خواهد شد و باید به مدت 30 ثانیه زنده بماند تا حلقه‌های جمع‌آوری‌شده ذخیره شوند و میزان امتیاز تیم افزایش پیدا کند.

یوبی‌سافت اخیراً از تمرکز روی ساخت بازی‌های مجانی صحبت کرده و قرار است که بازی‌های تراز اول کمتری به نسبت قبل ساخته شود. ازجمله بازی‌های مجانی جدید باید به The Division Heartland اشاره کرد که قرار است سال آینده‌ منتشر شود. ممکن است تام کلنسی جدید هم یک بازی کاملاً مجانی باشد. نظر شما چیست؟‌

منبع:‌IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.