Horizon-Forbidden-west بازی
یحیی رحیمی

تمامی نکاتی که از تریلر گیم پلی Horizon Forbidden West فهمیدیم

یحیی رحیمی 7 خرداد 1400 بدون دیدگاه
375 بازدید

پس از معرفی بازی Horizon Forbidden West توسط سونی و یک سال صبر به‌منظور دریافت تریلر گیم پلی، بالاخره توانستیم این بازی زیبا را از نزدیک ببینیم. سونی در طی قسمت جدید برنامه State of Play به نمایش گیم پلی نسخه دوم سری Horizon پرداخت که جزئیات حیرت‌آوری برای ما داشت. بیایید با تمامی ویژگی‌های گیم پلی این اثر ماجراجویی آشنا شویم!

در ابتدای تریلر گیم پلی، فضای بی‌نظیر بازی و کوهستان سنگلاخی مشابه آنچه در Horizon Zero Dawn دیده‌ایم را مشاهده کردیم. قطعاً همه‌ی طرفداران سونی هنگام تماشای این صحنه، آرزوی پخش آن را در کنفرانس E3 داشتند اما متأسفانه سونی، چند سالی است که دیگر در نمایشگاه‌های E3 شرکت نمی‌کند و آن را برای کسب‌وکار خود مضر می‌داند.

روند نمایش گیم پلی با حضور کارگردان بازی شروع شد و او جزئیات اولیه‌ای از بازی در اختیار ما قرارداد. وی گفت که بخش‌هایی از بازی قبلاً به نمایش گذاشته‌شده و همچنین تمامی تریلر هم با پلی استیشن 5 تهیه‌شده و به همین دلیل، هر آنچه می‌بینیم کاملاً واقعی است. پس‌ازآن بود که یک شات بسته از ایلوی دیدیم و توانستیم جزئیات گرافیکی صورت او را باکیفیت بالایی مشاهده کنیم.

هر چه بیشتر در دنیای زیبای بازی Horizon Forbidden West فرورفتیم، بیشتر توانستیم با بازی و ایلوی خو بگیریم و به‌نوعی حس بازی Uncharted برای ما زنده شد. با نمایش ربات‌های عظیم و خطرناک که در نسخه اول هم مشاهده کردیم، کم‌کم گیم پلی و مبارزات خودشان را نشان دادند. دیدیم که یک بمب دودزا به کار رفت و ایلوی از یک قلاب مخصوص استفاده کرد که کاملاً سلاح جدیدی بود. پس‌ازآن بود که به زیر اقیانوس رفتیم و سورپرایز شدیم!

Horizon-Forbidden-West

سلاح‌های تازه ایلوی

سلاح‌های جدید بازی Horizon Forbidden West نه‌تنها ایلوی را در دنیای گسترده‌ی بازی همراهی می‌کنند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان ابزاری برای پریدن از نقاط مرتفع و.. استفاده کرد؛ بلکه توانایی بسیار بالایی در مبارزات هم ارائه می‌دهند. یکی از این سلاح‌ها، Pullcaster نام دارد که به شکل قلاب است و به قهرمان بازی، اجازه‌ی بالا رفتن از صخره‌های مرتفع را می‌دهد.

از دیگر ابزارها، باید به Shieldwing اشاره کرد که درواقع یک گلایدر است. این گلایدر دارای فنّاوری پیشرفته‌ای است که نه‌تنها اجازه‌ی پرواز در آسمان زیبای بازی را می‌دهد، بلکه می‌تواند شخصیت اصلی را بالای سر دشمن ببرد و ایلوی را نسبت به دشمن، برتری دهد.

شاید برایتان سؤال باشد که ایلوی چگونه زیرآب شنا می‌کند و اکسیژن او تمام نمی‌شود، باید بگوییم که ابزاری به نام Diving Mask این اجازه را به وی می‌دهد. می‌توان تا هر زمان که لازم است زیرآب باقی ماند و خود را از دشمنان خطرناک بازی دور کرد. ازجمله تغییرات جدید باید به ارتقاء قابلیت Focus اشاره کرد و از این به بعد، مسیرهای فرار هم به شخصیت نشان داده می‌شود.

Horizon-Forbidden-West

قابلیت و ماشین‌های Horizon Forbidden West

مبارزه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی است. با شروع نسخه دوم، گزینه‌های بسیار زیادی هنگام نبرد خواهید داشت. جذاب‌ترین قسمت گیم پلی، زمانی بود که ایلوی از خنجر کوچکی استفاده کرد که قرار است در نبردهای تن‌به‌تن، حسابی از آن استفاده کنید. همچنین قابلیت‌های تازه‌ای مانند Valor Surge را دیدیم که اجازه شکستن گردن و کشتن حریف را از پشت می‌دهد.

دشمنان بازی دارای نقاط ضعفی خواهند بود که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در گوشه‌ای از گیم پلی، یک پرتاب گر قدرتمند را دیدیم که سرنیزه‌های انفجاری به سمت دشمن پرتاب می‌کرد. این لانچرها تأثیر زیادی روی باس فایت ها و مبارزه با ماشین‌های عظیم بازی خواهد گذاشت.

در مورد ماشین‌ها باید بگوییم که چندین نوع جدید به نام‌های Sunwing، Clawstriders و Snapmaw را دیدیم. این ماشین‌ها هرکدام به شکل و قیافه خاصی هستند و برای نمونه یکی از آن‌ها بر اساس تمساح ساخته‌شده و قدرت بسیار بالایی هم دارند.

کارگردان بازی در آخر نمایش زنده ظاهر شد و در مورد دنیای بازی و ماشین‌ها، چنددقیقه‌ای صحبت کرد. او گفت که بازی Horizon Forbidden West ما را به شهر سانفرانسیسکو می‌برد و این‌که ایلوی باید با فناوری خبث تازه‌ای به نام «نور قرمز» بجنگد. وی در ادامه از ماشین‌ها صحبت کرد و گفت که می‌توان سلاح‌های آن‌ها را برداشت و در کارگاه مخصوصی، تمام ابزار و سلاح‌ها را ارتقاء داد.

Horizon-Forbidden-West

تاریخ انتشار و داستان بازی Horizon Forbidden West

درحالی‌که همگی منتظر اعلام رسمی تاریخ انتشار بازی بودیم. استدیو Guerrilla Games انتظار ما را بر باد داد. کارگردان بازی در آخر گفت که روند توسعه هنوز ادامه دارد و به‌زودی اطلاعات بیشتری دریافت خواهیم کرد. ممکن است در ادامه سال یا حتی رویداد تابستانی Summer Game Fest، اطلاعات بیشتری دریافت کنیم اما بعید است که به این زودی دیگر ویدیویی از بازی ببینیم.

در مورد داستان و فضای بازی باید بگوییم که Horizon Forbidden West، وقایع شش ماه پس از نسخه‌ی اول را روایت می‌کند. ایلوی به‌منظور بررسی یک آفت مرگ‌بار و سحرآمیز به سانفرانسیسکو سفرکرده است. خوشبختانه او تنها نیست و Erand هم که یار باوفای او در نسخه‌ی اول بود، همراه اوست. اراند به دنبال پیدا کردن یک شیء سحرآمیز است و در آخر تریلر که آن را پیدا می‌کند، می‌بینیم که آن شیء یک نقشه بود که پس‌ازآن طوفان بزرگی درمی‌گیرد و ایلوی از دیده‌ها پنهان می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از بازی، مطلب 10 نکته که در مورد Horizon Forbidden West فهمیدیم را بخوانید. شایعاتی از انتشار دنباله Horizon در سال جاری وجود دارد و می دانیم که این بازی بسیار بزرگتر و بهتر از نسخه اول خواهد بود.

منبع: IGN و Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.