Google-Stadia
یحیی رحیمی

گوگل: پلتفرم Stadia زنده است و در وضعیت خوبی قرار دارد

یحیی رحیمی 25 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
129 بازدید

پلتفرم کلاود گیمینگ شرکت گوگل با مشکلات زیادی مواجه شده است اما مدیر بخش بازاریابی Stadia باور دارد که این پلتفرم زنده و شاداب است و آینده بسیار روشنی در انتظار آن است. وضعیت برای سرویس Stadia اما در واقعیت چندان جالب نیست. نبود تنوع در بازی‌ها و تعطیلی استودیوهای داخلی تولید بازی استادیا، خبرهای خوبی برای گوگل و طرفداران این شرکت نیست.

شرکت گوگل چند وقت پیش جید ریموند از توسعه‌دهندگان خوش‌نام دنیای بازی که قبلاً در EA کار می‌کرد را به‌عنوان مدیر استودیوهای داخلی Stadia انتخاب کرده بود اما با تعطیلی استودیوهای اول‌شخص، آینده شغلی بسیاری از توسعه‌دهندگان به خطر افتاد. جید ریموند بعدها تصمیم به تأسیس استودیو تازه‌ای گرفت و قرار است یک بازی انحصاری برای پلی استیشن توسعه دهد. علاوه بر ریموند، شش نفر دیگر از تیم اصلی استادیا هم گوگل را به دلیل کار در گروه تازه تأسیس Haven Studios ترک کرده‌اند.

نیت آهیرن، مدیر بازاریابی Stadia در گفتگو با رسانه GameIndustry از ادامه کار پلتفرم کلاود گیمینگ گوگل خبر داده و اینکه وضعیت این سرویس آنلاین مناسب است و خبری از تعطیلی کامل نیست. آقای آهیرن باور دارد که Stadia همچنان «زنده و شاداب» است و برنامه‌هایی برای انتشار 100 بازی جدید روی این پلتفرم هم وجود دارد. او در این مورد گفته است:

nate-ahearnما به روند تبدیل Stadia به یک مکان بی‌نظیر برای تجربه بازی ادامه خواهیم داد. به افراد ناباور به برنامه‌هایمان می‌گویم که بنشینید و ببینید چطور قول‌های خود را عملی خواهیم کرد. ما به رشد استادیا ادامه خواهیم داد و با استودیوهای باکیفیت مانند Capcom، EA، یوبی‌سافت و… همکاری خواهیم کرد.

Stadia-Makers

کمک به توسعه‌دهندگان در اولویت Stadia

سرویس آنلاین Stadia حالا توسط Dov Zimring هدایت می‌شود. او مدیر ارشد پروژه استادیا است و قرار است این تیم را به سمت عملی کردن اهداف و ایجاد فناوری‌های تازه‌ای هدایت کند. تغییر تیم مدیریت باعث شده تا اولویت‌های این شرکت هم تغییر پیدا کند. پروژه Stadia Makers که توسعه‌دهندگان مستقل را در اولویت قرار می‌داد حالا ازاین‌رو به آن رو شده است و دیگر هدف گوگل پر کردن فضای خالی با بازی‌های مستقل نیست.

Dov Zimringکل هدف این پروژه، حمایت از توسعه‌دهندگان مستقل و انتشار بازی‌هایشان روی این پلتفرم است. ما دیگر فشاری به آن‌ها وارد نخواهیم کرد و کار را برایشان سخت نمی‌کنیم. ما دیگر انتظار نداریم که استودیوها بازی‌های انحصاری را روی سرویس Stadia منتشر کنند و هدف ما پشتیبانی از تیم‌هایی است که می‌خواهند بازی‌هایشان را علاوه بر پلتفرم‌های دیگر، روی پلتفرم ما هم منتشر کنند.

مدیر استادیا در ادامه گفته که استودیوهای زیادی در برنامه آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و مهندسان گوگل هم کمک زیادی به آن‌ها کرده‌اند. فعلاً 5 بازی از سوی استودیوهای مستقل منتشرشده و 20 بازی دیگر هم درراه است. اگرچه ازنظر گوگل همه‌چیز طبیعی به نظر می‌رسد اما استادیا یک سال پس از عرضه، هنوز با مشکلات فنی درگیر است و حتی مدیرعامل Take-Two هم از گوگل انتقاد کرده است. روند توسعه بسیار کند است و تازه پس از یک سال، قابلیت جستجو بازی  اضافه‌شده و روند انتشار آپدیت جدید بازی‌ها هم با باگ‌ها و لگ های متعدد روبه‌رو است. گوگل چند وقت پیش گفته بود که Stadia نیاز به زمان دارد و باید دید چه میزان زمان برای آن‌ها کافی است.

نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.