علی رحمانیان

سونی می‌خواهد پرطرفدارترین بازی‌های خود را به گوشی‌های موبایل بیاورد

علی رحمانیان 23 فروردین 1400 2 دیدگاه
189 بازدید

طبق اخباری که به‌صورت پراکنده دریافت کردیم، شرکت سونی مدتی است که تغییرات گوناگونی در استراتژی بازی‌سازی خود درپیش گرفته است. به‌عنوان‌مثال این شرکت دیگر روی بازی‌های کوچک کار نخواهد کرد و می‌خواهد تمام وقت و منابع خود را برای ساخت پروژه‌های بزرگ با درجه‌ی کیفی AAA صرف کند؛ جدا از این مورد، به نظر می‌آید که سونی قصد دارد به عرصه‌های جدیدی هم وارد شود و به تجربه‌های تازه‌تری روی آورد؛ این شرکت در جدیدترین آگهی استخدام خود به دنبال فردی در جایگاه ریاست بخش موبایل در استودیو های پلی استیشن می‌گردد و این بدین معناست که سونی می‌خواهد به دنیای بازی‌های موبایل هم قدم بگذارد.

در توضیحات این آگهی استخدامی این‌گونه آمده است که:

ما می‌خواهیم بخش بازی‌های موبایل را برای استودیوی پلی استیشن گسترش دهیم و برای فرصت‌های رشد آینده‌مان، پایه‌های محکمی تأسیس کنیم. ما در پی آن هستیم که تجربه‌ی بازی‌سازی خود را از کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی، به موبایل و لایو سرویس‌ها توسعه دهیم و تمرکزمان روی این است که پرطرفدارترین فرنچایزهای پلی استیشن را به گوشی‌های موبایل بیاوریم.

وقتی حرف از پرطرفدارترین فرنچایزهای پلی استیشن به میان می‌آید، احتمالاً به یاد بازی‌هایی مثل God of War، Uncharted، The Last of Us یا Gran Turismo می‌افتیم. در هر حال خیلی هیجان‌انگیز خواهد بود اگر ببینیم که بازی‌های بزرگی با این ابعاد، روزی راه خود را به پلتفرم کوچک موبایل پیدا می‌کنند. البته ورود سونی به عرصه‌ی بازی‌های موبایل آن‌قدرها هم تعجب‌برانگیز نیست، چراکه این بازی‌ها امروزه از پتانسیل بالایی برخوردارند و از جنبه‌ی تبلیغاتی هم بسیار موفق عمل می‌کنند. همان‌طور که پیش‌ازاین هم موفقیت بازی‌هایی مثل Genshin Impact و PUBG Mobile را شاهد بودیم، می‌توان گفت که این پلتفرم سود زیادی را برای بازی‌سازان به ارمغان می‌آورد.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • علی رحمانیان

    علی رحمانیان

    نویسنده

    آره احتمالا همینطورم میشه به زودی D:

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علی

    مهمان

    ینی حاجی برگام ریخت ، واقعا خوشحالم که صنعت بازی روز به روز داره تنوع ایجاد میکنه ، حالا هم که ورود سونی به موبایل… ( الان دیگه همه دنیال gta v موبایل میگردن?? )

    پاسخ دهید