ps5-dualsense
علی رحمانیان

عمر مفید آنالوگ های دسته‌ی PS5 حدود 417 ساعت تخمین زده شده است

علی رحمانیان 4 اسفند 1399 بدون دیدگاه
1,551 بازدید

یکی از مشکلات بزرگ کنسول‌ها که طی چندین نسل گریبان گیر بازیکنان شده، مشکل دریفت کنترلرهای آن‌هاست. دریفت به حالتی می‌گویند که آنالوگ کنترلر از مکان اصلی خود دچار لغزش بشود و به جهات مختلف حرکت کند. این مشکل در کنسول‌های Nintendo Switch، پلی استیشن 5 و Xbox Series X/S هم به قوت قبل پابرجا بوده و حتی پای شرکت‌های Sony و Nintendo را به دادگاه‌های حقوقی کشانده است. کانال فناوری و تکنولوژی iFixit اخیراً عملکرد دسته‌ی DualSense را موردبررسی قرار داده و به بیان علت دریفت این کنترلر پرداخته است.

طبق آنالیز منتشرشده از کانال iFixit، کنترلر دوال سنس PS5 دقیقاً از همان مواد اولیه‌ای استفاده کرده است که در دسته‌های PS4، کنسول‌های Xbox و Nintendo Switch به‌کاررفته‌اند. شرکت ALPS که تولیدکننده‌ی این قطعات است، در برگه‌ی اطلاعات این کنترلرها ذکر کرده است که عمر مفید آنالوگ آن‌ها چیزی حدود دو میلیون چرخش پتانسیومتری و پانصدهزار بار عملکرد فشار بر دکمه‌ها است.

بر اساس گزارش‌های کانال iFixit، کنرلرهای دوال سنس به‌طور متوسط 417 ساعت عمر مفید دارند و بعد از آن به‌صورت تدریجی با مشکلاتی مواجه می‌شوند، البته این عدد به عواملی مثل نوع بازی‌هایی که انجام می‌دهید و دکمه‌هایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید هم بستگی دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود مشکلات آنالوگ دسته‌ی دوال سنس فقط بعد از گذشت این 417 ساعت است که شکل جدی به خود می‌گیرند، البته عوامل بیرونی مثل گردوخاک و صدمات فیزیکی هم در تسریع این امر مؤثر هستند.

An-analog-stick

با توجه به این تحلیل، می‌توان برداشت کرد که عمر مفید دسته‌های دوال سنس بسیار کوتاه است؛ تصور کنید بازیکنی روزانه دو ساعت از این کنترلر استفاده می‌کند، دراین‌صورت کمتر از هفت ماه طول می‌کشد تا عمر مفید دسته تمام شود! همین موضوع هم شکایت خیلی از بازیکنان را به همراه داشته و شرکت سونی را با پرونده‌های قضایی مواجه کرده است، بااین‌حال هر چه از عرضه‌ی کنسول PS5 بیشتر می‌گذرد به طبع گزارش خرابی دسته‌های آن‌هم بیشتر می‌شود و باید دید که سونی در این رابطه چه واکنشی نشان خواهد داد.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.