بازی BioShock 4
مهدی ملکی

آگهی استخدام بازی BioShock 4 به یک اثر دنیای‌باز اشاره می‌کند

مهدی ملکی 20 آذر 1399 بدون دیدگاه
747 بازدید

مجموعه بازی‌های Bioshock همیشه جزو آثاری به شمار می‌آیند که برای نام بردن از پیوند هنر، داستان‌سرایی، بازیسازی، ایده‌پردازی و تمام موارد موردنیاز بشر، به آن‌ها اشاره می‌شود. بازی‌هایی که گاهی کاربران را به زیر اقیانوس‌ها می‌برد و گاهی به بالای ابرها؛ اما هیچ‌وقت اجازه نمی‌داد که بازیکنان به تاریکی یک اثر بی‌کیفیت فرو بروند. حال از عرضه آخرین نسخه سری حدود یک دهه می‌گذرد و کارگردان بازی هم دیگر روی نسخه بعدی آن کار نمی‌کند؛ با این حال شاید اخبار خوبی برای دوستداران این عنوان در راه باشد.

استودیو Cloud Chamber همان توسعه‌دهنده‌ای محسوب می‌شود که پس از انحلال استودیو پیشین، برای ساخت نسخه جدید Bioshock سرکار آمد و اکنون برخی از استعداد‌های شغلی موردنیاز خود را منتشر کرده است. طبق این آگهی، این استودیو اشاره کرده است که به طراح ارشد صدا، برنامه‌نویس هوش‌مصنوعی و سرپرست طراح سیستم‌ها نیاز دارد.

داخل آگهی مربوطه، علاوه بر اطلاعات بالا به این مورد اشاره شده که بازی مبتنی بر روایت خواهد بود و براساس آن پیش خواهد رفت؛ البته که این مورد عجیبی نیست و ما در این آگهی به سیستم‌های دیالوگ هم بر می‌خوریم. این مورد می‌تواند به این معنی باشد که شاید در مواقعی با چندین انتخاب رو به رو خواهیم بود.

جدای از این موارد، به یک دنیای مبتنی بر سندباکس هم اشاره شده و این فرضیه را قوت می‌بخشد که یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های خطی تاریخ، ممکن است که در قامت اثری دنیای‌بازتر راه خود را ادامه دهد. هوش مصنوعی هم از دیگر بخش‌هایی به شمار می‌آید که در توضیحات به آن اشاره شده است؛ «یک سیستم جمعیت شهری معنادار که دارای هوش مصنوعی هستند و همچنین یک محیط زیست قبیله‌ای که به لطف هوش مصنوعی خود، گاهی خشونت‌آمیز ظاهر می‌شود.»

همه این توضیحات می‌تواند به این معنی باشند که این بازی فعلاً در مراحل اولیه توسعه خود است. پیشتر هم داخل یکی دیگر از آگهی‌های استخدام استودیو، به این مورد اشاره شده بود که این اثر تنها برای نسل بعد توسعه پیدا می‌کند و بنابراین فرضیه یادشده را تایید خواهد کرد که به این زودی‌ها بازی Bioshock 4 را ملاقات نخواهیم کرد.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.