بازی The Elder Scrolls V Skyrim
مهدی ملکی

سازنده The Elder Scrolls علاقه‌ای به گسترش ابعاد نقشه‌ها در نسل جدید ندارد

مهدی ملکی 11 آذر 1399 بدون دیدگاه
399 بازدید

تاد هاوارد از مشاهیر بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود که سال‌های سال با نظارت بر مجموعه‌هایی نظیر The Elder Scrolls و Fallout، المان‌های بزرگی را وارد ژانر نقش‌آفرینی کرد. با این حال به نظر می‌رسد که او ایده دیگری درباره گستش جهان‌های ساخته‌شده در بازی‌های ویدیویی دارد و به افقی بالاتر از نظرات بازی‌بازان می‌اندیشد.

تاد هاوارد رئیس استودیو‌های بتسدا به تازگی نظر خود درباره دنیاهایی که در نسل جدید کنسول‌ها ساخته خواهند شد را بیان کرده است:

Todd Howardمن دوست دارم که درون جهان بازی‌ها، انعطاف و فعالیت بیشتری را ببینم؛ در واقع آمیزش سیستم‌های مختلف، باعث می‌شود بازیکنان با آن‌ها تعامل داشته باشند. فکر می‌کنم که توجه به مقیاس جهان بازی برای افزایش کیفیت آن، همیشه بهترین هدف نیست.

این اظهار نظر با توجه به دو عنوان جهان‌بازی که توسط استودیو‌های بتسدا در حال ساخت است، بسیار جالب توجه جلوه می‌کند. بازی‌های The Elder Scrolls 6 و Starfield عناوین جهان‌بازی هستند که پیش‌تر مشخص شده که تنها برای کنسول‌های نسل نهمی منتشر خواهند شد؛ بنابراین اگر به نظرات تاد هاوارد اهمیت بدهیم، ممکن است که بازی‌های مذکور نقشه‌های عظیمی را ارائه ندهند. در مصاحبه دیگری که هاوارد با وب‌سایت The Guardian داشت، انتظارات خود از کنسول‌های نسل جدید را توضیح داد:

نسل جدید کنسول‌ها برای من چیزی بیشتر از دسترسی به دوره‌های زمانی است؛ در واقع این موارد تنها باعث می‌شود که کنسول زودتر روشن بشود و برخی از منابع را سریع‌تر بارگذاری کند. مواقعی که شما از بودن در جهان بازی لذت نمی‌برید. بازی‌هایی که ما می‌سازیم به گونه‌ای هستند که مردم به یکباره پایشان می‌نشینند و برای ساعت‌ها به تجربه آن‌ها می‌پردازند. من فکر می‌کنم اگر شما بتوانید راحت‌تر به یک عنوان دسترسی داشته باشید، حال بدون توجه به اینکه روی چه دستگاهی یا در چه مکانی به بازی کردن می‌پردازید، این دقیقاً همان چیزی به شمار می‌آید که پیشرفت اصلی صنعت بازی برای 5 الی 10 سال آینده خواهد بود.

اکنون یکی از بهترین دوره‌ها برای بازی‌های بتسدا محسوب می‌شود. پس از خرید حاشیه‌ساز این شرکت توسط مایکروسافت، محیطی نامطمئنی پیرامون بازی‌های آن شکل گرفته است که حاکی از عرضه یا عدم عرضه بازی‌هایی نظیر Starfield برای پلی استیشن 5 است.

آقای هاوارد از مسئولین اصلی تغییر رویه در بازی‌هایی نظیر Fallout 76 بود که در ابتدای عرضه اصلاً جذاب ظاهر نشد اما با پشتیبانی خوب، روزهای سخت انتشار را پشت سر گذاشت. اگر چنین سیاست‌هایی برای هر دو عنوان رو به عرضه شرکت اتخاذ شود،‌ بعید نیست که این بازی‌ها را روی پلتفرم پلی استشن 5 هم ببینیم.

منبع: Games Radar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.