هدست PlayStation VR
مهدی ملکی

پتنت‌های ثبت اختراع هدست پلی‌ استیشن VR 2 فاش شد

مهدی ملکی 7 آذر 1399 بدون دیدگاه
326 بازدید

هدست پلی‌استیشن VR از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های سونی بود و نشان داد که این شرکت از سرمایه‌گذاری در بخش بازی‌های ویدیویی واهمه‌ای ندارد. با اینکه این هدست تنها در حدود 5 میلیون نسخه به فروش رفت، اما این بیشترین تعداد فروش هدست واقعیت‌مجازی تاریخ به شمار می‌آید. با عرضه بازی Half Life Alyx مشخص شد که چه پتانسیل عظیمی در این زمینه نهفته است. بنابراین چه کسی بهتر از سونی می‌تواند برای آن تولید محتوا کند؟

اکنون وب‌سایت Let’s Go Digital پتنت‌هایی را کشف کرده است که امکان دارد در رابطه با ویژگی‌های هدست پلی‌استیشن VR 2، اطلاعات مهمی را به ما ارائه دهد. این پتنت‌ها حسگر‌های مختلفی را نشان می‌دهند که درون هدست تعبیه شده است؛ حسگر‌هایی از جمله فشارسنج، حسگر تشخیص حرکت و حسگرهای کششی. هدف استفاده از این حسگرها این است که به کاربران در مورد استفاده صحیح از این هدست‌ها کمک کنند. همچنین به نظر می‌رسد که این هدست از چندین LED بهره‌مند خواهد بود که در صورت استفاده نادرست، با رنگ قرمز شما را مطلع می‌سازند.

هدست PS VR 2

این پتنت‌ها فاش می‌کنند که این هدست از قابلیت Haptic Feedback نیز استفاده خواهد کرد؛ قابلیتی که سونی در کنسول پلی‌استیشن 5، روی آن مانور تبلیغاتی عظیمی را پیاده کرده است. دیگر مسئله‌ای که نمی‌توان از آن غافل شد، وجود بلندگو‌هایی بر پیکره هدست است که می‌توانند بازخورد‌های صوتی را بازتاب دهند. به نظر می‌رسد که شما می‌توانید شکل و ابعاد سر، مقدار مو و نحوه‌ای که صدا‌ها روی شما تاثیر بگذارند را تنظیم کنید.

با این اوصاف باید تذکر دهیم که این پتنت هم ممکن است همانند تمام پتنت‌ها، شامل ویژگی‌های معرفی شده در محصول نهایی نباشند؛ به این معنا که احتمال دارد برخی از ویژگی‌ها حذف و برخی از ویژگی‌ها به آن افزوده شوند و حتی ممکن است که هدست پلی ‌استیشن VR 2 اصلاً در کار نباشد و توسعه آن پس از مرحله ثبت اختراع متوقف شود.

این اقدامات معمولاً در جهت حفظ فناوری شرکت مذکور رخ می‌دهد و همانند گزارشاتی که در مورد پلی ‌استیشن 5 پخش شده بود، ما می‌توانیم اطلاعاتی اندک از مواردی را بیابیم که در مقطعی روی آن کار شده و ممکن است که بسیاری از آن‌ها عملی نشوند.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.