مهدی ملکی

اضافه کردن حالت 120 فریم بر ثانیه به پلی استیشن 5 در بازی Rocket League دشوار است

مهدی ملکی 2 آذر 1399 بدون دیدگاه
357 بازدید

یکی از مهم‌ترین مزایایی که کنسول‌های نسل بعدی ارائه می‌دهند، پشتیبانی از مانیتور‌ها یا تلویزیون‌هایی است که از فریم ریت 120 هرتز استفاده می‌کنند؛ بااین‌حال و با در نظر گرفتن این موضوع که ما بازی‌های بسیاری را مشاهده کرده‌ایم که با چنین فریم‌ریت روی کنسول‌های نسل نهمی اجرا می‌شوند، اما عناوینی هم موجود هستند که از چنین قابلیتی روی کنسول پلی ‌استیشن 5 بهره نمی‌برند و فقط به پشتیبانی از کنسول Xbox Series X بسنده می‌کنند.

برای مثال بازی‌های Call of Duty Warzone و Rocket League، در این زمینه فقط از کنسول Xbox Series X پشتیبانی می‌کنند و چنین قابلیتی را در اختیار پلی ‌استیشن 5 نمی‌گذارند. اکتیویژن ناشر بازی Call of Duty Warzone دراین‌باره اطلاعاتی را ارائه نمی‌دهد اما Psyonix توسعه‌دهنده عنوان Rocket League در مصاحبه با خبرنگار وب‌سایت Eurogamer به این موضوع و سختی‌هایی که پلی‌استیشن برای بهره‌گیری از این قابلیت می‌طلبد، اشاره‌کرده است:

فعال کردن فریم‌ریت 120 هرتزی روی کنسول‌های Xbox Series X/S به‌وسیله یک پچ بسیار جزئی صورت می‌گیرد اما فعال کردن همین حالت روی کنسول پلی ‌استیشن 5 نیاز به پورت بومی بازی برای آن دارد و این مسئله به دلیل روشی پیش می‌آید که این کنسول جهت استفاده از قابلیت Backward مورداستفاده قرار داده است و متأسفانه از آنجایی‌ که ما روی موارد دیگری تمرکز داریم، زمان کافی برای انجام این مسئله را نداشتیم.

کنسول پلی ‌استیشن 5 قادر است که بازی‌های کنسول پلی ‌استیشن 4 را در حالت 120 فریم بر ثانیه اجرا کند اما نیاز است که توسعه‌دهندگان این قابلیت را باکمی کار بیشتر برای آن فعال کنند؛ این سخنان می‌تواند به این معنی باشد که ما در آینده بازی‌های بیشتری را خواهیم دید که علی‌رغم اجراشدن با 120 فریم روی Xbox Series X، در پلی ‌استیشن 5 از چنین قابلیتی بهره نبرند.

این اتفاق از لحاظ منطقی چندان عجیب نیست؛ مایکروسافت سال‌ها پیش پشتیبانی از حالت 120 فریم را به Xbox One افزود و حالا کار توسعه‌دهندگان برای هماهنگی با این کنسول، نسبتاً از پلی‌استیشن راحت‌تر است.

با این اوصاف پشتیبانی از فریم‌ریت 120 هرتز در طولانی مدت سخت نخواهد بود؛ اکنون به پایان نسل هشتم بازی‌های ویدیویی رسیده‌ایم و دیر یا زود تمام توسعه‌دهندگان به نسل جدیدتر کوچ می‌کنند و بسیاری از بازی‌ها به صورت بومی برای کنسول‌های نسل بعدی توسعه خواهند یافت. مسئله تنها در مورد بازی‌های بین نسلی و صبر سازندگان و بازیبازان خواهد بود.

منبع: The Verge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.