PS5 controller
مهدی ملکی

پلی استیشن 5 میزبان سرویسی همانند گیم ‌پس خواهد بود

مهدی ملکی 1 آذر 1399 بدون دیدگاه
287 بازدید

بی شک پس از معرفی ایکس باکس گیم پس، این سرویس تبدیل به یکی از مزایایی شد که خرید کنسول Xbox را بیشتر از هر زمان دیگری توجیه می‌کرد. این سرویس و دیگر سرویس‌های اشتراکی در گذشت زمان ارزش بالای خود را نشان دادند و کاری کردند که نادیده گرفتن آن‌ها روز به روز سخت‌تر شود؛ با این حال سونی هرگز چنین چیزی را به خریداران پلی‌استیشن ارائه نداده است. البته بیایید عجله نکنیم؛ از آن جایی که جیم رایان در این مورد نظر مساعدی دارد، به نظر می‌رسد که این شرایط برای پلی‌استیشن به زودی تغییر کند.

جیم رایان رئیس برند پلی‌استیشن در مصاحبه با وب‌سایت روسیه‌ای TASS، درباره اهداف کنسول پلی ‌استیشن 5 در این کشور و مشکلاتی که تیم توسعه‌دهنده این کنسول در زمان همه‌گیری ویروس کرونا دچار آن شده بودند، به صحبت پرداخت. از رایان درباره رقابت پلی‌استیشن با کنسول شرکت مایکروسافت و تفاوت نظرات آن‌ها در این صنعت سؤال پرسیده شد؛ همچنین این وب‌سایت مستقیماً از او درباره سرویس ایکس باکس گیم پس و واکنش سونی در مقابل آن سؤال کرد.

jim ryanجنگ کنسولی هرگز آن چیزی نیست که من آن را دوست داشته باشم یا بخواهم از آن استفاده کنم؛ برای من مایه افتخار است که یک رقابت وجود دارد؛ فکر کنم این رقابت باعث می‌شود که ما بیشتر تلاش کنیم و ما را از مغرور شدن دور می‌کند. این عالی است که مشتریان می‌توانند دراین‌بین تصمیم‌گیری کنند؛ من فکر می‌کنم که این رقابت شگفت‌انگیز است. دراین‌باره اخباری وجود دارد که بالاخره منتشر می‌شوند اما امروز وقت آن نیست؛ ما پلی‌استیشن Now را داریم که یک سرویس اشتراکی محسوب می‌شود و در بسیاری از کشور‌ها در دسترس است.

از صحبت‌های آقای رایان مشخص نیست که این اخبار احتمالی، دقیقاً به چه نوع سرویسی اشاره خواهند کرد. از آن جایی که PS Plus Collection تنها یکی از جوایز سرویس PS Plus محسوب می‌شود، پس بعید است که منظور او ربطی به این سرویس داشته باشد. ممکن است که در آینده تمرکز بیشتری روی پلی استیشن نو گذاشته شود و نحوه خدمات‌دهی آن تغییرات بنیادینی را تجربه کند.

به هر حال اگر سونی روی نسخه باب میل خود از سرویسی نظیر گیم‌پس کار می‌کند، نباید توقع داشته باشیم که بازی‌های ساخته‌شده توسط استودیوهای فرست پارتی را از روز اول د آن ببینیم. سونی مکرراً این ایده را تکذیب کرده و اعلام داشته که با توجه به هزینه‌ها و کیفیت این بازی‌ها، سرویس‌های اشتراکی روش مناسبی برای عرضه این عناوین نیست.

شرکت سونی با وجود اینکه اولین ناشری محسوب می‌شود که با راه‌اندازی سرویس PS Now استفاده از سرویس استریم را شروع کرد اما علاوه بر سرویس اشتراکی، در این موضوع هم پیشتاز نیست. به نظر می‌رسد که سونی در این سال‌ها بیشتر روی محتوا و پلتفرم میزبان این محتوا تمرکز کرده باشد و بیشتر از هر کس دیگری در این زمینه موفق است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، پارسی‌ گیم را دنبال کنید.

مبنع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.