رفع مشکلات بازی Mafia Definitive Edition
مرتضی بحرینی

رفع مشکلات بازی Mafia Definitive Edition

مرتضی بحرینی 10 آبان 1399 24 دیدگاه
21,860 بازدید

از بازی‌های خاطره‌انگیزی که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد، بی‌شک عنوان هیجان‌انگیز Mafia است که در زمان عرضه، توانست کولاکی واقعی را در بین بازیکنان ایجاد کند. سال 2002 بود که گیم پلی بازی مافیا برای اولین بار در بین بازی‌های اکشن و ماجراجویی توانست خوش بدرخشد و توجه بسیاری را به خود جلب کند.

مدت‌ها گذشت و بازی مافیا نسخه‌های مختلفی را به خود دید تا سال 2020 که استودیوی Hangar 13 نسخه‌ای بازسازی شده تحت عنوان Mafia Definitive Edition را برای علاقه‌مندان ارائه داد. تهیه‌کنندگی این نسخه را شرکت 2K Games بر عهده داشته است؛ حال بار دیگر خاطرات تلخ شیرینی که خیابان‌های شلوغ داشته‌اید را می‌توانید باکیفیتی فوق‌العاده و خیره‌کننده زنده کنید.

دانلود بازی Mafia Definitive Edition برای PC

بعد از کرک شدن این بازی در روزهای اخیر، تعدادی از کاربران با مشکلات متعددی در زمینه نصب و اجرای بازی مواجه شدند. حال ما چندین مورد از مشکلات عمومی کاربران را در ادامه مطلب به همراه راه‌حل قرار داده‌ایم، اگر مشکل یا ارور شما در بین موارد گفته شده نیست، می‌توانید از طریق نظرات با ما در میان بگذارید و اگر هم راه‌حلی دارید به همین صورت با ما در ارتباط باشید و آن را برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مهم‌ترین نکته: به گفته سازنده بازی Mafia Definitive Edition در ویندوز 7 اجرا نمی‌شود و یا به‌صورت Windows Mode خواهد بود. برای اجرا بدون مشکل بهتر است تا از ویندوز 10 نسخه 1909 ریلیز Enterprise استفاده کنید. نسخه‌های دیگر ویندوز 10 یا نسخه‌های ویندوز سری N یا LTSC مورد تائید نیستند.

مشخصات سیستم موردنیاز برای اجرای بازی Mafia Definitive Edition در ادامه آورده شده است؛ اگر سیستم شما حداقل سخت‌افزار را دارا باشد، بازی با گرافیکی متوسط و روبه پایین قابل‌اجرا خواهد بود بر همین اساس قبل از پرسش سوال، مشخصات سخت‌افزاری خود را با حداقل سیستم موردنیاز برای اجرای این بازی مقایسه کنید:

حداقل سیستم مورد نیاز :

سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
پردازنده: Intel Core-i5 2550K 3.4GHz یا AMD FX 8120 3.1 GHz
رم: 6 GB RAM
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660 یا AMD Radeon HD 7870
دایرکت ایکس: نسخه 11
فضای مورد نیاز: 50 گیگابایت

سیستم پیشنهادی :

سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیت
پردازنده: Intel Core-i7 3770 3.4GHz یا AMD FX-8350 4.2GHz
رم: 16 GB RAM
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1080 یا AMD Radeon RX 5700
دایرکت ایکس: نسخه 11
فضای مورد نیاز: 50 گیگابایت

نکته قابل‌توجه برای نصب بازی: برای تمام بازی‌های کرکی، باید آنتی‌ویروس خود را قبل از آنکه فایل‌ها را از حالت فشرده خارج کنید، خاموش و در آخر، پس از قرار دادن پوشه بازی در حالت سفید آنتی‌ویروس، آن را روشن و فعال کنید. آنتی‌ویروس می‌تواند کرک بازی را به‌عنوان تروجان یا ویروس شناخته و آن را بدون اطلاع شما پاک کند. همچنین پیشنهاد میکنیم که فولدر نصب بازی را از طریق انتی ویروس اعتماد سازی کنید تا فایل های کرک بازی از سیستم شما حذف نشوند.

حل مشکلات و خطاهای بازی Mafia Definitive Edition

ارور steamApi

حل ارور steamApi

اگر در زمان اجرای بازی با ارور steamApi مواجه شدید، بدانید که بازی به‌درستی کرک نشده است و یا آنکه آنتی‌ویروس شما فایل کرک را پاک کرده است. ابتدا این مورد را بررسی کنید و آنتی‌ویروس خود را خاموش و بازی را بار دیگر کرک کنید درنهایت پوشه بازی را در حالت سفید آنتی‌ویروس قرار دهید و با خیال راحت بازی کنید.

مشکل در نصب نسخه فیتگیرل

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام نصب نسخه محبوب و کم‌حجم FitGirl با مشکلاتی همچون گیرکردن و بالا نرفتن درصد نصب یا ارورهای dll روبه‌رو شده باشید. برای نصب نسخه FitGirl موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. حتماً فایل نصبی را به صورت Run as administrator اجرا کنید.
  2. تیک نصب گزینه‌های اضافی مانند DirectX و Visual C++ را بردارید و اگر به آن‌ها نیاز دارید، پس از نصب به‌صورت جداگانه از اینترنت دریافت کنید.
  3. اگر مشکل با 2 مورد اول حل نشد، گزینه Limit 2GB RAM را فعال کنید. این گزینه در ابتدای فایل نصبی نمایش داده می‌شود.

مشکل فایل‌های dll

اگر شما نیز در هنگام نصب بازی یا در هنگام اجرا اروری با فرمت.dll مانند ISdone.dll دریافت کردید، بدانید که ویندوز یا بازی فایل گفته شده را کم دارد. در این حالت باید نام فایل درخواست شده توسط بازی را در گوگل یا سایت Dllme.com جستجو کرده و فایل dll را دریافت کنید و در مسیر موردنظر خود قرار دهید.

  • اگر ویندوز 32 بیتی دارید فایل dll را در مسیر C:\Windows\System32 قرار دهید.
  • اگر ویندوز شما 64 بیتی است فایل dll را در مسیر C:\Windows\SysWOW64 قرار دهید.

رفع مشکلات بازی Mafia Definitive Edition

مشکل نبودن صدا

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که در هنگام نمایش فیلم‌های داخل بازی، صدایی وجود ندارد و یا آنکه در هنگام صحبت کاراکترها صدایی دریافت نمی‌کنند. برای حل این مشکل کافی است تا خروجی صدای ویندوز خود را از دالبی به استریو یا بالعکس تغییر دهید.

ارور DLL و یا Api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll is Missing

این ارور به دلیل عدم نصب نرم افزار Visual C++ Redistributable بر روی سیستم شماست. برای رفع این مشکل به این ها به لینک‌های دانلود مطالب مراجعه کرده و فایل های فوق را نصب نمایید.

حل ارور xinput1_3.dll یا Directx

برای اجرای بازی‌ها، شما نیازمند نرم‌افزارهای جانبی مانند Visual C، Directx، درایورهای قطعات سخت‌افزاری و … هستید. یکی از نرم‌افزارهای اساسی برای اجرای بازی‌ها نرم‌افزار دایرکت ایکس بوده که در نسخه‌های 9،10،11 و 12 در دسترس هستند. معمولاً کارت گرافیک‌های جدید تمامی نسخه‌های یادشده را پشتیبانی می‌کنند ولی در کارت‌های گرافیک قدیمی تنها دایرکت ایکس 9 و 10 در دسترس شما خواهد بود. دایرکت ایکس نوعی رابط میان افزار است که ارتقا یافتن آن تنها توسط توسعه دهندگان به ارتقای همزمان بخش نرم افزاری و سخت افزاری وابسته است. حال اگر با خطا هایی نظیر xinput1_3.dll یا Directx مواجه شده‌اید برای حل آن ها باید نسخه جدید این نرم‌افزار را نصب کنید. برای دانلود Directx به مطلب منتشرشده در پارسی گیم مراجعه کنید.

اجرای بازی با Directx 10

متاسفانه این بازی با Directx 10 اجرا نخواهد شد و راه حل منطقی و قابل اجرایی در این زمینه منتشر نشده است.

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 24 دیدگاه
  • Avatar

    صالح اکرامی نژاد

    مهمان

    سلام و عرض خسته نباشید ببخشید من این بازیو نصب کردن و هنگام بازکردن ارورsteamApiمیده توی کامنت ها مشاهده کردم که فرمودید بازیو کرک کنید میخواستم بدونم که این کار رو چطور باید انجام بدم ؟

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به صالح اکرامی نژاد

      پشتیبانی

      سلام
      محتوای کرک رو تو محل نصب بازی بریزید

  • Avatar

    parsa

    مهمان

    سلام من مشکل خاصی تو بازی ندارم فقط اینکه توی کاتسین ها لباس های پایولی و سم و خوده تامی سرجاشون میمونه=/ . یعنی اینکه وقتی کاراکترا تو کاتسین حرکت میکنن لباس هاشون رو هوا میمونن مشکل از چیه؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    arash

    مهمان

    من نسخه فیت گرل رو ریختم بازی نصب شد و اجرا هم شد ولی ۵ دیقه بعد از اینکه بازی رو شروع میکنم بدون هیچ ارور و چیزی میپره بیرون از بازی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Ak

    مهمان

    سلام من وقتی می خوام وارد بازی بشم اونجا که یه آدم میاد با یه صفحه مشکی گیر می‌کنه و بالا نمیاد و آروزی هم تنیده چه کنم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    جواد

    مهمان

    بازی درست و دقیق نصب شد ولی در مرحله جاست فور ریلکسینگ زمانی که سوار کامیون میشیم بازی دوباره به ریست چک پوینت قبلی بر میگرده و با کامیون نمیشه فرار کرد دقیقا شبیه فیلم های راهنمای بازی انجام دادم مشکل بازی چیه؟

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 24 دیدگاه