Xbox Series X S
یحیی رحیمی

رشد کسب‌وکار ایکس باکس در جدیدترین گزارش مالی مایکروسافت

یحیی رحیمی 8 آبان 1399 بدون دیدگاه
254 بازدید

مایکروسافت گزارش مالی سه‌ماهه اول سال مالی 2021 را منتشر کرده که نشان از رشد 22 درصدی بخش بازی و ایکس باکس دارد. بر اساس این گزارش، میزان فروش بازی و تقاضا در بخش گیمینگ مایکروسافت رشد زیادی داشته که نشان از سیاست‌های درست این شرکت در طول سال اخیر دارد.

میزان سود به‌دست‌آمده از سرویس‌ها و محتوای ایکس باکس بیش از 30 درصد افزایش‌یافته که درمجموع 3.1 میلیارد دلار سود به جیب مایکروسافت ریخته است. این میزان سود از طریق کاربران Xbox Game Pass و بازی‌های انحصاری و فروشگاه مایکروسافت به‌دست‌آمده که رشد خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است. مایکروسافت چند هفته پیش از رشد تعداد کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس به 15 میلیون نفر خبر داده است.

مایکروسافت امیدوار است که سه‌ماهه دوم سال هم رشد 20 درصدی را در بخش نرم‌افزار ببینیم. ردموندی ها انتظار رشد 40 درصدی در زمینه‌ی فروش سخت‌افزار رادارند و با توجه به تقاضای بالای کنسول‌های Xbox Series X / S و کمپین تبلیغاتی موفق این شرکت، افزایش 40 درصدی می‌تواند منطقی و قابل‌دستیابی باشد. تمرکز اصلی ایکس باکس روی سرویس گیم پس است و خرید شرکت ZeniMax و Bethesda تأثیر زیادی روی گزارش مالی ماه‌های آینده خواهد داشت.

مایکروسافت از بررسی‌های اولیه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس رضایت دارد و در گزارش منتشرشده، رضایت خود را نشان داده و گفته که قدرتمندترین و اقتصادی‌ترین کنسول‌های بازار را در اختیاردارند. سیاست‌های این شرکت به سمت ارائه سرویس‌های آنلاین مانند گیم پس و xCloud قدم برداشته و خرید شرکت‌هایی مانند بتسدا هم به رشد این سرویس‌ها کمک خواهد کرد.

میزان رشد کلی شرکت مایکروسافت هم 12 درصد افزایش داشته که 37.2 میلیارد دلار درآمد به‌حساب های این شرکت بزرگ ریخته است.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.