PlayStation 5
یحیی رحیمی

بهینه شدن فن کنسول پلی استیشن 5 با آپدیت‌های نرم‌افزاری

یحیی رحیمی 28 مهر 1399 بدون دیدگاه
313 بازدید

یکی از ضعف‌های کنسول پلی استیشن 4، نویز بیش‌ازحد خنک‌کننده آن است که از حد معمول خارج است و باعث انتقاد بسیاری از کاربران کنسول شده است. سونی با سرمایه‌گذاری عظیم در زمینه سیستم خنک‌کننده کنسول پلی استیشن 5، از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کرده است و بر اساس گفته افرادی که با کنسول کارکرده‌اند، فن کاملاً آرام کار می‌کند و مشکلی در زمینه خنک کردن وجود ندارد.

سونی به همین میزان بسنده نکرده و قرار است به‌صورت مداوم روی جنبه نرم‌افزاری پلی استیشن 5 کار کند تا عملکرد سیستم خنک‌کننده در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد. Yasuhiro Otori، مدیر بخش مهندسی و طراحی سیستم گرمایی کنسول، در گفتگو با 4Gamer از ارتقای عملکرد فن پلی استیشن 5 تا رسیدن به زمان عرضه کنسول خبر داده است. این کار از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری انجام خواهد شد و بازخورد کاربران هم تأثیر زیادی روی آن خواهد داشت.

بازی‌های مختلفی در آینده منتشر خواهند شد و اطلاعات APU و رفتار هرکدام از بازی‌ها جمع‌آوری خواهد شد. ما برنامه‌هایی برای بهبود و بهینه‌سازی کنترل فن بر اساس این داده‌ها داریم. پلی استیشن 5 دارای سه حس‌گر گرمایی روی برد اصلی است که سرعت فن و دمای داخلی را اندازه می‌گیرد و بیشترین دما از میان این سه حس‌گر، به‌عنوان داده اصلی در نظر گرفته می‌شود. پارامترهای کنترل فن از طریق آپدیت‌های آنلاین به‌روزرسانی خواهد شد.

Yasuhiro چند روز پیش در مصاحبه دیگری از دلیل اندازه بزرگ پلی استیشن 5 گفته بود و بر اساس صحبت‌های او، سیستم خنک‌کننده بزرگ و غیرمعمول این کنسول بازی، دلیل اندازه خارجی بزرگ آن است. سونی جدا از فن، یک سیستم خنک‌کننده فلز مایع هم استفاده کرده که عمر کنسول را نسبت به مدل‌های قبلی، افزایش می‌دهد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.