NBA 2K21
یحیی رحیمی

نحوه استفاده بازی NBA 2K21 از قابلیت‌های دسته بازی پلی استیشن 5

یحیی رحیمی 24 مهر 1399 بدون دیدگاه
1,369 بازدید

شروع نسل نهم کنسول‌ها کمتر از یک ماه آینده رقم خواهد خورد و به‌طور رسمی وارد صفحه تازه‌ای از تاریخ بازی‌های ویدیویی خواهیم شد. هر دو کنسول‌های پلی استیشن 5 و Xbox Series X با ویژگی‌های کاربردی از راه خواهند رسید و قابلیت‌های تازه‌ای به بازی‌ها اضافه خواهند کرد. دسته بازی کنسول پلی استیشن 5 به نام DualSense از ویژگی‌های تازه‌ای استفاده می‌کند و بازی NBA 2K21 هم به‌خوبی از قابلیت‌های این دسته بازی جدید پشتیبانی می‌کند.

بر اساس مطلب منتشرشده در وب‌سایت پلی استیشن، بازی NBA 2K21 از هر دو قابلیت‌های ویژه دسته بازی DualSense به نام تریگرهای تطبیق‌پذیر و بازخورد هپتیک استفاده می‌کند. تریگرها به‌صورت جالبی، میزان مقاومت بازیکن در مقابل دویدن و نفس کم‌آوردن را ارائه می‌دهند. مثلاً بازیکنی که سریع نفس کم می‌آورد، میزان مقاومت دکمه در مقابل فشار را افزایش می‌دهد و برعکس، بازیکنی که قدرت بندی بیشتری دارد، مقاومت کمتری در مقابل حریفان ضعیف‌تر نشان می‌دهد و فشردن دکمه در این حالت بسیار آسان خواهد بود.

قابلیت بازخورد هپتیک هم در ضد و خوردی که میان بازیکنان پیش می‌آید کاربرد دارد و بسته به میزان ضربه واردشده، ویبره بیشتری خواهید چشید. ویبره دسته بازی پلی استیشن 5 برعکس مدل‌های قبلی، قابلیت القای جهت ضربه وارده و میزان عمق آن را هم دارد و بازی NBA 2K21 هم از این ویژگی به‌خوبی استفاده می‌کند اما هنوز جای کار دارد. استودیو گیم پلی این بازی را برای کنسول‌های آینده ازاین‌رو به آن رو کرده و یک سیستم دریبل جدید را به‌کاربرده و دریبل زدن بسیار دقیق و نزدیک به واقعیت شده است.

مهندسان بازی، با کد نویسی نحوه گام برداشتن بازیکنان، حرکات آن‌ها را کاملاً تغییر داده‌اند و آن را یک‌قدم به واقعیت نزدیک‌تر کرده‌اند. به‌طور کل، نسخه نسل نهم بازی NBA 2K21 تغییرات زیادی نسبت به نسخه فعلی دارد و اوج تلاش استودیو در آن نسخه نمایان است. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.