Star Citizen
یحیی رحیمی

اجرای بازی Star Citizen نیازمند پردازنده ای با پشتیبانی از دستورالعمل‌های AVX است

یحیی رحیمی 20 مهر 1399 بدون دیدگاه
710 بازدید

با انتشار پچ 3.11 بازی Star Citizen ، پشتیبانی از قابلیت AVX اضافه می‌شود که قشری از پردازنده‌های موجود در بازار با معماری Sandy Bridge اینتل و Bulldozer شرکت AMD را از رده خارج می‌کند. جدا از این پردازنده‌های قدیمی، آخرین مدل‌های Celeron و Pentium هم پشتیبانی نخواهند شد و اجرای بازی نیازمند پشتیبانی از دستورالعمل‌های AVX خواهد بود.

AVX یا افزونه بردار پیشرفته، مجموعه دستورالعمل‌هایی برای پردازنده‌های اینتل و AMD است که توسط اینتل در سال 2008 پیشنهاد شد که پردازش داده‌ها را با روش مخصوصی انجام می‌دهد و بسیاری از پردازنده‌های موجود در بازار از ویژگی گفته‌شده پشتیبانی می‌کنند اما مدل‌های Celeron و پنتیوم از دستورالعمل افزونه بردار پشتیبانی نمی‌کنند و دلیل آن‌هم، معماری ساده این پردازنده‌هاست.

بسیاری از طرفداران بازی Star Citizen از اعلام خبر جدید ناراحت شدند و عده زیادی به انتقاد سیاست جدید استودیو پرداخته‌اند زیرا که بخش بزرگی از بازیکنان، سخت‌افزارهای ارزان‌قیمت را استفاده می‌کنند و اگر ازجمله افرادی هستید که پردازنده‌های پنتیوم و Celeron را روی سیستم بسته‌اید، هیچ راهی جز ارتقای سیستم به سخت‌افزارهای مدرن که از دستورالعمل‌های AVX پشتیبانی می‌کنند ندارید.

بازی Star Citizen یک اثر علمی تخیلی بسیار گسترده و حجیم است که بیش از هر بازی دیگری خرج داشته و سال‌هاست که تحت توسعه قرار دارد. اجرای بازی نیازی به قدرت پردازشی بالایی از سوی پردازنده دارند و ازآنجایی‌که دستورالعمل‌های AVX یا افزونه بردار پیشرفته به روند پردازش اطلاعات سرعت می‌بخشند، عجیب نیست که این پردازنده‌های قدیمی از دایره پشتیبانی خارج‌شده‌اند.

استودیو Cloud Imperium Games مدتی پیش در مراسم CitizenCon شرکت کرد و اطلاعات تازه‌ای از بازی تحت توسعه‌اش منتشر کرد. ازجمله جزئیات جدید می‌توان به سیستم تغییر آب‌وهوا اشاره کرد که محیط بازی را به فضایی پویا تبدیل کرده است. برای اجرای بازی استار سیتی‌زن نیاز به یک سخت‌افزار قدرتمند دارید و مشابه همین وضعیت را در مورد Microsoft Flight Simulator هم مشاهده کردیم.

منبع: TomsHardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.