آموزش گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو در ایکس باکس وان
Avatar

آموزش گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو در ایکس باکس وان

آرین علیرضایی 8 مهر 1399 بدون دیدگاه
2,675 بازدید

ممکن است گاهی خیلی از افراد به دلیل مشاهده یک باگ عجیب و یا یک مهارت جالب از خود، ترغیب شوند تا گیم‌پلی خود را ذخیره کنند تا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند، اما چگونگی انجام این مورد را نمی‌دانند؛ حال ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه ذخیره گیم‌پلی و گرفتن اسکرین‌شات در کنسول Xbox One را به شما آموزش دهیم.

قبل از شروع، باید این نکته را در نظر داشته باشید که متأسفانه برخلاف PS4، در کنسول Xbox One شما نمی‌توانید اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای ضبط‌شده خود را به‌طور مستقیم روی یک حافظه جانبی از طریق USB کپی کنید، اما با تغییر محل فایل‌های ضبط شده می‌توانید آن را در USB خود وارد نمایید؛ این را هم در نظر داشته باشید که USB شما باید واجد شرایطی خاص باشد؛ یکی از راه دیگر این مورد برای انتقال به کامپیوتر خود این است که آن‌ها را روی حافظه ابری OneDrive آپلود کنید که در ادامه بحث به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو در ایکس باکس وان

روش گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو در Xbox One

خوشبختانه روش گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو در کنسول Xbox One خیلی ساده است؛ زمانی که در بازی هستید، می‌توانید با دو بار فشار دادن دکمه ایکس باکس روی دسته بازی وارد منوی کوچکی شوید که با فشردن دکمه Y می‌توانید از صفحه خود عکس بگیرید. همچنین با زدن دکمه X هم می‌توانید اقدام به ضبط 30 ثانیه آخر گیم‌پلی خود کنید.

کنسول Xbox One شما دائماً در حال ضبط گیم‌پلی بازی در پس‌زمینه شماست؛ اما تا وقتی‌که خودتان دستور ندهید، روی حافظه دستگاه ذخیره نمی‌شود.

اگر از کینکت استفاده می‌کنید، می‌توانید با گفتن دستور Xbox, Take a Screenshot از صفحه خود اسکریت‌شات گرفته و با بیان دستور Xbox, Record That هم اقدام به ضبط گیم‌پلی خود کنید.

آموزش گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو در ایکس باکس وان

تنظیمات ضبط ویدیو در Xbox One

برای تعیین مدت زمان ضبط و تنظیمات آن در منوی تنظیمات کنسول خود، با رفتن به قسمت Preferences و سپس Broadcast & Capture می‌توانید وارد تنظیمات ضبط شوید.

  1. Record that duration: این مورد مرتبط با مدت‌زمان ضبط ویدئو شما است که بیشترین آن 5 دقیقه است. البته این مدت‌زمان بستگی به حافظه دستگاه شما نیز دارد.
  2. Capture Location: در این بخش می‌توانید محله ذخیره شدن فایل‌های ضبطی را تغییر دهید و با قرار دادن آن روی حالت External آن‌ها را مستقیماً وارد USB کنید.

توجه کنید که USB که وارد پورت ایکس باکس وان خود می‌کنید باید حتماً v3.0 باشد و فرمت آن روی NTFS تنظیم‌شده باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توان فایل‌ها را داخل آن ضبط کرد.

استفاده از برنامه Game DVR در Xbox One

استفاده از نرم‌افزار Game DVR در Xbox One

می‌توانید برای تهیه ویدیوهای بلندتر و یا حتی کوتاه‌تر از نرم‌افزار Game DVR هم استفاده کنید. برای دسترسی به این برنامه می‌توانید هنگامی که در بازی هستید، دو بار دکمه ایکس باکس روی دسته را فشار دهید و گزینه Snap an app را انتخاب کنید؛ سپس می‌توانید گزینه Game DVR را مشاهده کنید. به منظور اعمال دستور صوتی با استفاده از کینکت هم می‌توان با گفتن دستور Xbox, snap Game DVR به آن دسترسی پیدا کرد.

با انتخاب گزینه End Clip Now، این اجازه را دارید تا از بین 30 ثانیه، 45 ثانیه، 1، 2 و در نهایت 5 دقیقه مدت‌زمان برای ضبط ویدیو، یکی از آن ها را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Start Recording و Stop Recording هم می‌توان به ترتیب شروع و پایان ضبط را اعمال کرد. توجه داشته باشید که بیش‌ترین مدت‌زمان ضبط ویدیو 5 دقیقه است.

در صورت استفاده از کینکت نیز می‌توانید با گفتن عبارت Xbox, Select و سپس Start Recording اقدام به شروع ضبط و برای پایان دادن آن عبارت Stop Recording را بیان کنید.

توجه کنید تمامی ویدیوهایی که به وسیله Game DVR ضبط شده‌اند، به صورت موقت در دسترس خواهند بود و بعد از مدتی حذف خواهند شد، مگر اینکه شما دستور به ذخیره آن‌ها بدهید.

برای دسترسی به اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای ضبط شده خود، وارد نرم‌افزار Game DVR شوید. فایلی که می‌خواهید آن را در برنامه، آپلود یا به اشتراک بگذارید را انتخاب کرده و دکمه منو را در دسته بازی ایکس باکس وان فشار دهید. سپس گزینه Edit را انتخاب کنید. اگر نرم‌افزار Upload Studio که به صورت رایگان توسط مایکروسافت عرضه‌شده است روی دستگاهتان نصب نشده باشد، در این قسمت به صورت خودکار دانلود می‌شود. جالب است بدانید که در همین قسمت می‌توانید با انتخاب گزینه Set as Background، تصویر مورد نظر را به تصویر پس‌زمینه خود تبدیل کنید.

نرم‌افزار Upload Studio

نرم‌افزار Upload Studio و آپلود فایل‌ها در OneDrive

با استفاده از نرم‌افزار Upload Studio می‌توانید پروژه‌های خود را به شکل دلخواه ویرایش کنید؛ اما اگر تنها می‌خواهید آن‌ها را در OneDrive خود آپلود کنید، کافی است تا گزینه Finish را انتخاب کنید و دیگر نیازی به ویرایش فایل انتخابی نیست. با آپلود فایل‌های خود در OneDrive می‌توانید از طریق کامپیوتر و فضای ویندوز یا نرم‌افزار موبایل آن، در سایر پلتفرم‌ها به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید و فایل‌های آپلود شده از ایکس باکس وان خود را در آن‌ها مشاهده و دانلود نمایید.

توجه کنید که برای آپلود کردن اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای خود می‌بایست تک‌تک به سراغشان بروید و امکان انتخاب آن‌ها به صورت یک مجموعه را ندارید.

جالب است بدانید که پیش‌ازاین، مایکروسافت به طور کلی راهی برای ضبط ویدیو و اسکرین‌شات ارائه نکرده بود؛ اکنون با این وجود باز هم انتظار می‌رود تا در آپدیت‌های بعدی، مایکروسافت پروسه اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای ضبط شده را برای کاربران آسان‌تر کند.

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.