Xbox-Series-X-Xbox-Series-S
یحیی رحیمی

فیل اسپنسر: Xbox Series X / S آخرین کنسول‌های مایکروسافت نخواهند بود

یحیی رحیمی 8 مهر 1399 بدون دیدگاه
275 بازدید

مایکروسافت یکی از تولیدکننده‌های بزرگ کنسول‌های بازی است که سیاست انحصاری بودن بازی‌ها را درست نمی‌داند و بیشتر بازی‌های خود را در اختیار کاربران PC هم قرار داده است. انتشار بازی‌های انحصاری برای رایانه‌های شخصی و رونمایی از سرویس استریم بازی xCloud، باعث ایجاد سؤالاتی در مورد آینده این کمپانی می‌شود. برای نمونه: آیا کنسول‌های Xbox Series X / S آخرین سخت‌افزار مایکروسافت خواهند بود؟ یا پس از آن‌ها هم کنسول دیگری عرضه می‌شود؟

فیل اسپنسر در گفتگو با بخش خبری Yahoo از آینده بخش گیمینگ مایکروسافت و برنامه‌ریزی‌هایی برای عرضه کنسول‌های جدید پس از Xbox Series X / S گفته است:

Phil Spencerدر مورد سخت‌افزار باید بگویم که قطعاً کنسول‌های جدید را در آینده خواهیم دید. صنعت بازی هم دقیقاً مشابه صنعت ویدیو و موسیقی خواهد بود و این‌طور نیست که سخت‌افزار به‌طور کامل از چرخه استریم حذف شود. باور دارم که این روند ادامه خواهد یافت و این دقیقاً همان چیزی است که ما برایش برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

صنعت بازی‌های ویدیوی به سمت استریم از طریق فضای ابری قدم برمی‌دارد و تابه‌حال چندین سرویس استریم بازی مانند Stadia هم معرفی‌شده‌اند. آمازون هم هفته گذشته از سرویس استریم لونا پرده برداشت که قرار است از سرورهای پرقدرت آمازون استفاده کند و قابلیت اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K را دارد. ایکس باکس با سرویس xCloud به دنبال جذب مخاطبان بیشتری در آینده است و به این منظور، شاهد ارائه این سرویس روی موبایل‌های هوشمند هم هستیم.

باید دید آینده صنعت بازی به کدام سو قدم برمی‌دارد اما هر چه باشد، حذف کنسول‌های فیزیکی به این زودی انجام نمی‌شود و فاصله زیادی تا رسیدن به آن زمان‌داریم. کنسول‌های Xbox Series S / X روز 20 آبان به بازار عرضه خواهند شد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.