The-Game-Awards
یحیی رحیمی

رویداد The Game Awards امسال با اضافه شدن جایزه جدیدی برگزار می‌شود

یحیی رحیمی 3 مهر 1399 بدون دیدگاه
262 بازدید

صنعت بازی‌های ویدیویی دوره عجیبی را در زمان شیوع کرونا سپری کرد و اگرچه فروش بازی‌ها به آخرین حد ممکن رسید اما کنفرانس‌ها و رویدادهای طرفدار محور زیادی لغو شدند و جایشان را به یک سری استریم های ویدیویی زنده دادند. خوشبختانه مراسم The Game Awards امسال روز بیستم آذرماه برگزار خواهد شد و یک جایزه جدید هم به لیست جوایز بلندبالای مراسم اضافه خواهد شد.

بر اساس توییت جدید جئوف کایلی، جایزه ویژه‌ای برای میزان دستیابی پذیری یا Accessibility در بازی‌های ویدیویی کنار گذاشته‌شده است. این جایزه به‌منظور ارتقای دسترسی‌پذیری بازی‌ها برای افراد معلول و دارای مشکلات جسمی در نظر گرفته‌شده است تا توسعه‌دهندگان، نگاه دیگری به این قسمت از بازی بیندازند و اجازه تجربه بازی‌ها را به این قشر از جامعه گیمرها اعطا کنند.

کایلی در ادامه گفته است رویداد The Game Awards روز 10 دسامبر برابر با 20 آذر برگزار خواهد شد که به دلیل پاندمی کرونا، خبری از یک رویداد حضوری نیست و قرار است مراسم امسال به‌صورت زنده و پخش مستقیم از سه شهر لس‌آنجلس، توکیو و لندن برگزار شود و توسعه‌دهندگانی از سراسر دنیا در مراسم امسال شرکت خواهند کرد. در مورد قابلیت دستیابی پذیری باید گفت که یک تیم داوری مخصوص در نظر گرفته‌شده تا جایزه کاملاً عادلانه اهدا شود:

Geoff_keighleyما متخصصانی در این زمینه داریم و به‌طور مداوم هم از داورانمان در مورد قابلیت دستیابی پذیری سؤال می‌کنیم اما مایلم تنها نظر افرادی را بدانم که در زمینه تشخیص حالت کوررنگی و… خبره باشند.

مراسم سال پیش با افزایش 75 درصدی میزان تماشاگران همراه بود و بازی‌های بزرگی هم در این مراسم معرفی شدند که ازجمله آن‌ها می‌توان به Godfall و رونمایی از کنسول ایکس باکس سری ایکس اشاره کرد. افزودن جایزه جدید می‌تواند مراسم امسال را هیجان‌انگیزتر کند و از همین‌الان می‌توان بازی برنده را هم حدس زد؛ The Last of Us Part II با بیش از 60 گزینه مختلف برای افراد ناتوان و معلول، شایسته دریافت این جایزه است اما رقیبان دیگری مانند Ghost of Tsushima و Star Wars Jedi Fallen Order هم وجود دارد.

منتظر پخش مراسم گیم اواردز امسال در روز 20 آذر باشید.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.