چگونه در بازی Call of Duty Warzone تبدیل به بازیکن بهتری شویم ؟
کیوان آمیرزاده

چگونه در بازی Call of Duty Warzone تبدیل به بازیکن بهتری شویم ؟

کیوان آمیرزاده 30 شهریور 1399 2 دیدگاه
7,041 بازدید

چند سالی می‌شود که بازی‌های سبک بتل رویال، بازار بازی‌های آنلاین را در دست گرفته‌اند و به محبوبیت فوق‌العاده زیادی دست پیدا کردند. سری Call of Duty نیز از قافله عقب نماند و با منتشر کردن Call of Duty Warzone، یک تجربه بی‌نهایت جذاب در این سبک را به‌صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار داد. در این مقاله می‌خواهیم با ارائه راهنمایی‌های کاربردی، طعم پیروزی را به‌دفعات بیشتری سراغ شما بیاوریم. بسیاری از این راهنمایی‌ها برای افراد مبتدی و تازه‌وارد نوشته‌شده است اما ممکن است برخی از آن‌ها برای بازیکنان قدیمی این بازی نیز مفید باشد.

قبل از فرود آماده مبارزه باشید

یکی از نکته‌های جالب Warzone آن است که شما هنگام پریدن از هواپیما، می‌توانید به کشتن بازیکنان حریف بپردازید! بلافاصله چتر نجات خود را باز کنید و دوباره آن را ببندید. با انجام این کار، شما می‌توانید از اسلحه خود استفاده کنید و به دشمنانی که در هوا یا زمین هستند تیر بزنید. پس شما باید حواستان به بازیکنانی که این حرکت را انجام می‌دهند باشد وگرنه ممکن است قبل از فرود آمدن آسیب ببینید. البته یادتان باشد که قبل از رسیدن به زمین چتر نجات خود را دوباره باز کنید!

Call of Duty Warzone

استفاده از چتر نجات محدودیت ندارد

برعکس بازی‌هایی مانند PUBG و Fortnite، شما می‌توانید به دفعات نامحدودی از چتر نجات خود استفاده کنید. بازیکنان این قابلیت را دارند که به هنگام پریدن از ساختمان‌های بلند و یا بیرون آمدن از هلی‌کوپتر، چتر نجات خود را باز کنند. شما با استفاده از این قابلیت، می‌توانید به بالای ساختمان‌های مختلف بروید و با پریدن و باز کردن چتر نجاتتان، با سرعت بالایی مسافت‌های نسبتاً زیاد را طی کنید.

زیاد نگران دایره امن نباشید

برعکس دیگر بازی‌های این سبک که رسیدن به دایره امن اولویت اصلی هر بازیکن به‌حساب می‌آید، Warzone این بخش را کم‌رنگ‌تر کرده است. در سه‌چهارم ابتدایی هر بازی، احتمال آنکه شما مسافت زیادی با دایره امن داشته باشید کم است و اگر از همان اول بازی در داخل دایره امن باشید، می‌توانید مدت‌زمان زیادی را با آرامش و بدون ترس از کشته شدن در گازها، بازی خود را انجام دهید.

میزان کوچک‌تر شدن دایره امن در Warzone نسبت به دیگر بازی‌های بتل رویال کمتر است. این مسئله باعث می‌شود تا شما با طی کردن مسافت‌های کوتاه، سریعاً به دایره امن بعدی برسید. اگر هم در قسمت‌های مرکزی دایره امن هستید، شاید تا اواخر بازی نیازی به تکان خوردن از جایتان نباشد. پس خیلی نگران یادگرفتن مکانیزم دایره امن این بازی نباشید!

Call of Duty Warzone

سیستم زنده شدن بازی را یاد بگیرید

دقت داشته باشید که هر بازیکن، یک‌بار شانس آن را دارد که به‌صورت خودکار زنده شود. شما پس از مردن، وارد منطقه دیگری می‌شوید و با یکی از بازیکنان دیگری که کشته‌شده است، دوئل خواهید کرد. هر بازیکنی که در این نبرد برنده شود، دوباره در همان بازی قبلی خود در کنار اعضای تیمش زنده می‌شود. دقت کنید که اگر پس از زنده شدن دوباره کشته شوید، دیگر این قابلیت برای شما فعال نخواهد شد.

همچنین شما می‌توانید از طریق یکی از فروشگاه‌های درون محیط بازی، قابلیتی را خریداری کنید که در صورت کشته شدن، شما را زنده می‌کند. البته اعضای گروهتان هم می‌توانند به سراغ یکی از این فروشگاه‌ها بروند و با پرداخت مقداری از پولی که در جریان بازی کسب کرده‌اند، شما را زنده کنند. پس دقت داشته باشید که کشته شدن به معنای پایان کار شما نیست و بازی فرصت‌های زیادی را به بازیکن کشته شده می‌دهد تا دوباره در بازی زنده شود.

فروشگاه‌های موجود در محیط بازی، بسیار مهم هستند

فروشگاه‌های زیادی در محیط بازی وجود دارند که شما با پرداخت پول، می‌توانید توانایی‌ها و تجهیزات مهمی را خریداری کنید. شما با جمع‌آوری پول در هر بازی، می‌توانید خود را تبدیل به هدفی قدرتمندتر در طول آن بازی کنید. پس اگر دشمنی را مشاهده کردید، سعی کنید تا با کمک تیم خود او را بکشید و با استفاده از پول به‌دست‌آمده، خود و یا اعضای گروهتان را قوی‌تر کنید.

Call of Duty Warzone

در استفاده از پولتان خسیس نباشید

سعی کنید بلافاصله از پولی که به دست می‌آورید استفاده کنید و در خرج کردن آن خسیس نباشید. اولویت اصلی شما باید جمع‌آوری 4500 دلار پول برای خرید قدرتی باشد که شما را پس از مردن زنده می‌کند. پس از خرید این آیتم، با توجه به سلیقه و سبک بازی خود می‌توانید آیتمی را از فروشگاه بازی انتخاب کنید اما بیهوده پولتان را نگه ندارید. اگر بمیرید، پولتان از دست می‌رود و حتی اگر بتوانید در دوئل پیروز شوید و به بازی برگردید، نگه‌داشتن پولتان هیچ فایده‌ای ندارد مگر آنکه به دنبال خرید آیتم خاصی باشید.

سعی کنید در ابتدای بازی چند قرارداد را کامل کنید

پس از آنکه اسلحه و تجهیزات موردنیازتان را پیدا کردید، بلافاصله در نقشه خود به دنبال قرارداد یا همان Contract های اطرافتان بروید. شما با کامل کردن این قراردادها، پاداش‌های خوبی را دریافت خواهید کرد و نکته مثبت و سادگی آن‌ها باعث می‌شود تا وقت زیادی از شما گرفته نشود. در اوایل بازی که بازیکنان پراکنده هستند، بهترین موقع برای انجام قراردادها و جمع‌کردن پول است. با توجه به اینکه داشتن پول بیشتر می‌تواند شانس شما در پیروزی را بیشتر کند، سعی کنید قراردادهای زیادی را در اوایل بازی کامل کنید چراکه انجام دادن آن‌ها پس از رسیدن به اواخر بازی، بسیار خطرناک است.

Call of Duty Warzone

دایره امن، مهربان است اما گاز، کشنده است!

بااینکه شما به‌راحتی و خیلی سریع می‌توانید به دایره امن بعدی برسید اما در نظر داشته باشید که اگر در گاز گیر کنید، آسیب شدیدی را خواهید دید. سرعت حرکت گاز بسیار بالا است و با اگر چندین ثانیه در آن گیر کنید، آسیب شدیدی را خواهید دید که می‌تواند به مرگ شما منجر شود. پس بااینکه رسیدن به دایره امن بعدی اصلاً و ابداً سخت و یا زمان‌بر نیست، اما سهل‌‌انگاری بیش‌ازحد و گیرکردن در گاز، می‌تواند به‌سرعت شما را بکشد.

شما می‌توانید قبل از شروع هر بازی، میزانی XP به دست آورید

قبل از شروع شدن هر بازی، شما در منطقه‌ای برای دست‌گرمی قرار خواهید گرفت تا بازیکنان بیشتری برای شروع شدن بازی پیدا شوند. در این بخش شما با کشتن بازیکنان دیگر، می‌توانید میزانی XP برای شخصیت و اسلحه مورداستفاده خود به دست آورید. بااینکه XP دریافتی در این بخش زیاد نیست، اما در تعداد بازی‌های بالا تأثیرگذار است. علاوه بر این، کشتن بازیکنان در این بخش برای دست‌گرمی و گذراندن زمان تا شروع شدن بازی، سرگرم‌کننده است!

Call of Duty Warzone

به رنگ سلاح‌ها دقت کنید

همانند اکثر بازی‌های بتل رویال، Warzone نیز برای مشخص کردن کیفیت و قدرت سلاح‌های خود، از رنگ‌های مختلف استفاده کرده است. کیفیت سلاح‌های بازی از کم به زیاد به ترتیب خاکستری، سبز، آبی، بنفش و طلایی است. همچنین رنگ سلاح‌ها، تعداد ویژگی‌ها و ابزار جانبی را که می‌توان روی سلاح اضافه کرد را مشخص می‌کند که بیشترین آن برای یک سلاح، 4 عدد است.

از ساختمان‌های بلند بیشتر استفاده کنید

ساختمان‌های بلند، بهترین مکان برای کمپ کردن هستند که علاوه بر این مسئله، ویژگی‌های مثبت دیگری نیز دارند. برخی قراردادها را در بازی پیدا خواهید کرد که به شما مأموریت حفاظت از منطقه‌ای خاص را برای مدت کوتاهی می‌دهند. شما پس از کامل کردن این‌گونه قراردادها، می‌توانید دایره امن بعدی را قبل از مشخص شدن آن برای دیگر بازیکنان، با رنگ زرد مشاهده کنید. سپس یک ساختمان بلند نزدیک به دایره امن زرد را پیدا کنید و با سلاح دوربین‌دار خود، به بالای سقف آن ساختمان بروید.

سعی کنید تا در ورودی به پشت‌بام‌ را مین‌گذاری کنید تا دشمنان نتوانند شما را از پشت غافلگیر کنند. حال شما با توجه به اینکه موقعیت دایره امن بعدی را می‌دانید، می‌توانید مدت‌زمان بسیار زیادی را در سقف این پشت‌بام سپری کنید و با داشتن میدان دید بسیار وسیع، به شکار بازیکنان حریف بپردازید. اگر هم اوضاع از دستتان خارج شد، از روی سقف ساختمان بپرید و چتر نجات خود را برای فرود باز کنید.

بیهوده مبارزه نکنید

اگر مدام با تیم‌های حریف به یک مبارزه بیهوده بپردازید و به سمت آن‌ها بیهوده شلیک کنید، تیرها و زره شما به‌سرعت تمام می‌شود و با موقعیت‌های بسیار سختی روبه‌رو خواهید شد. تنها اشخاصی مدام به سراغ مبارزه می‌روند که یا برتری بیشتری نسبت به تیم حریف دارند و یا از قدرت و توانایی خود در نشانه‌گیری و کشتن دشمنان با چند تیر مطمئن هستند. در غیر این صورت مبارزات متوالی، تنها باعث از بین رفتن مهمات شما خواهد شد و هیچ فایده‌ای برای گروهتان نخواهد داشت.

اگر در ارتفاع بالاتری نسبت به دشمنان قرار دارید و مشکلی در زمینه میزان مهمات ندارید، می‌توان گفت که شما برتری خوبی در چنین موقعیتی دارید. در این صورت مبارزه کردن با تیم حریف می‌تواند مفید واقع شود اما باید دقت داشته باشید که در صورت کشتن حداقل یکی از دشمنان، احتمال فرار کردن تیم حریف و لو رفتن کامل موقعیت شما وجود دارد. پس اگر می‌دانید که نمی‌توانید تیم حریف را با سرعت بالایی از بین ببرید، شروع یک مبارزه طولانی می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

می‌توانید از گاز کمک بگیرید

قرار داشتن در کنار گاز و به عبارتی در گوشه‌های دایره امن، یک استراتژی بسیار خطرناک اما به‌دردبخور است. این استراتژی به دلیل سرعت حرکت بسیار بالای گاز در اواخر بازی، بسیار خطرناک به‌حساب می‌آید اما از طرفی چون پشت سر شما گاز وجود دارد، مطمئن هستید که هیچ‌کس نمی‌تواند از پشت به شما حمله کند. این استراتژی بیشتر برای بازیکنانی جوابگو است که با سرعت‌بالای گاز آشنایی دارند و می‌دانند که بر اساس موقعیت فعلی خود، دقیقاً چند ثانیه قبل از شروع حرکت گاز باید به سمت دایره امن بروند.

Call of Duty Warzone

بازی کردن تهاجمی را فراموش نکنید!

اگر متوجه نزدیک شدن دشمنان به پناهگاه خود شدید یا چندین دشمن را در حال سنگر گرفتن در ساختمانی بزرگ مشاهده کردید، تهاجمی بازی کردن می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. برخی مواقع شلیک چند تیر به سمت دشمنان، می‌تواند باعث هول شدن و ترسیدن آن‌ها شود. ازاین‌رو هجوم بردن به قلب تیم حریف در اکثر مواقع به دلیل هول شدن دشمن، به نفع شما خواهد بود. از تیر خوردن به هنگام تیراندازی نترسید! اگر در پناهگاه و سنگر خود باقی بمانید، احتمال دارد تیم حریف با چیدن یک استراتژی تهاجمی هوشمندانه، به‌راحتی کل تیم شما را از بین ببرد. البته اگر مهمات بسیار کمی دارید، انجام این تکنیک پیشنهاد نمی‌شود.

متناسب با سلاح‌هایتان درگیر شوید

ما درباره تهاجمی بازی کردن صحبت‌های زیادی کردیم اما حمله کردن به قلب دشمن زمانی که شما تنها سلاح‌های تک‌تیرانداز دارید کاملاً بی‌معنی است! اگر هم بالای ساختمان‌های بلند بروید و به غیر از SMG سلاحی نداشته باشید، باز هم تکنیک‌های گفته شده در بالا کاملاً بیهوده خواهد بود. تنها سلاح‌هایی مانند Assault Rife ها و LMG ها هستند که می‌توانند هم از فاصله نزدیک و هم از فاصله نسبتاً دور کشنده باشند. پس سعی کنید متناسب با سلاح‌هایی که دارید با دشمنان مبارزه کنید و به بازیکنان حریف برتری بیهوده ندهید.

سعی کنید سراغ مکان‌های شلوغ هم بروید

هنگام شروع کردن Warzone، بازیکنان جدید مطمئناً با مشکلاتی زیادی مانند نشانه‌گیری، میزان برد سلاح‌هایشان و نحوه استفاده از ساختمان‌های اطرافشان مشکل دارند. بهترین کار برای بهبود مهارت خود، فرود آمدن در مکان‌های شلوغ است. اگر شما در مرکز نقشه فرود بیایید، با بازیکنان بسیار زیادی رو در رو خواهید شد که می‌تواند تمرین فوق‌العاده خوبی برای شما باشد. با انجام این کار، مهارت تصمیم‌گیری و نشانه‌گیری شما بالاتر خواهد رفت و شانس بردتان در بازی‌های آینده بیشتر می‌شود؛ اما هنگامی که در مکان‌های شلوغ فرود می‌آیید، سعی کنید آن دست از بازی را به‌عنوان تمرین در نظر بگیرید چراکه احتمال بردنتان هنگامی‌که در مکانی شلوغ فرود می‌آیید، بسیار کم است.

Call of Duty Warzone

در گاز خود را زنده نکنید

اگر در گاز کشته شدید، تنها در صورتی خود را زنده کنید که به قسمت پایانی گاز بسیار نزدیک هستید. اگر خود را در گاز زنده کنید، مطمئن باشید مدت کمی پس از بلند شدن دوباره کشته می‌شوید چراکه میزان آسیب‌رسانی گاز در بازی بسیار بالا است. پس اگر در گاز کشته شدید، سعی کنید با پیروزی در دوئل، دوباره به بازی برگردید تا آیتم زنده شدنتان را هدر نداده باشید. اگر در دوئل هم شکست خوردید، هم تیمی‌هایتان می‌توانند شما را زنده کنند پس خیلی نگران نباشید!

نقشه بازی را یاد بگیرید

اگر شما بتوانید بخش‌های مختلف نقشه و مکانیزم‌های آن را یاد بگیرید، برتری بسیار زیادی را نسبت به بازیکنان دیگر کسب خواهید کرد. هر بازیکنی که قسمت‌های مختلفی از نقشه و ساختمان‌های آن بخش را کامل به حافظه خود بسپارد، احتمال زنده ماندنش در موقعیت‌های وخیم نیز بیشتر می‌شود چراکه راه‌های فرار بیشتری در ذهنشان وجود خواهد داشت. برای مثال شما می‌توانید از کابل آسانسور‌ها در ساختمان‌ها استفاده کنید و با سرعت بالایی به بالا یا پایین ساختمان برسید درصورتی‌که اگر دشمنان شما تازه‌کار باشند، سعی می‌کنند تا از پله استفاده کنند.

از هم‌تیمی‌هایتان کمک بگیرید

برای پیروز شدن در Warzone، سعی کنید منابع و تجهیزات خود و هم‌تیمی‌هایتان را به‌صورت گروهی استفاده و تقسیم کنید. اگر سعی کنید تنها از پول و مهمات خودتان برای پیروزی استفاده کنید، شانس شکست خوردن شما بسیار زیاد است. پس از هم‌تیمی‌های خود کمک بگیرید و به آن‌ها کمک کنید و از مهمات و پول، به‌صورت تیمی استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید وارد مبارزه‌ای با دشمن شوید، اول مکان بازیکن حریف را پینگ کنید و سپس همراه با هم‌تیمی‌های خود به سمت او بروید.

منبع: Eurogamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    سلام من میخوام وقتی نشونه گرفتم یعنی کلیک راست رو فشار دادم همونطوری توی حالت نشونه بمونه و دستمو از کلیک راست برداشتم نشونه اش برداشته نشه، میشه بگین باید چه تنظیماتی رو تغییر بدم؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      امیر حسین در پاسخ به علی

      مهمان

      باید تو تنضیمات بازی تغییر بدید