Fortnite Apple
یحیی رحیمی

افت 60 درصدی کاربران iOS بازی Fortnite به دنبال حذف از اپ استور

یحیی رحیمی 16 شهریور 1399 بدون دیدگاه
303 بازدید

اپل و Epic Games ماه پیش وارد جدال بزرگی روی نسخه iOS بازی Fortnite شدند. اپیک با انتشار آپدیتی، سیستم خرید درون برنامه‌ای اپ استور را دور زد و این باعث شد که اپل تصمیم به حذف بازی و اکانت توسعه‌دهندگان از فروشگاه بگیرد. Epic Games در طول چند هفته گذشته بارها نسبت به تأثیرات حذف بازی و موتور آنریل از اپ استور هشدار داده است و حتی مایکروسافت هم بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کرده است اما اپل کوتاه نمی‌آید و این دادگاه است که سرنوشت جدال پیش‌آمده را تعیین خواهد کرد.

حذف بازی Fortnite توسط اپل ضرر زیادی به اپیک زده است؛ میزان کاربران نسخه iOS بازی حدود شصت درصد کاهش پیداکرده است. افت تعداد کاربران باعث ثبت پیش‌نویس درخواستی قانونی توسط اپیک گیمز شده است که بر اساس آن، دادگاه باید اپل را مجبور به بازگرداندن بازی به اپ استور تا زمان تعیین تکلیف و انتشار رأی نهایی دادگاه کند. ازآنجایی‌که میزان درآمد آسیب زیادی دیده است، ممکن است این درخواست به سرانجام برسد.

وکلای اپیک چند وقت پیش هم‌چنین درخواستی از دادگاه داشتند اما قاضی به دلیل نبود شواهد مبنی بر زیان مالی کمپانی، درخواست آن‌ها را رد کرده بود. ازآنجایی‌که میزان درآمد آسیب زیادی دیده است و مدارک رسمی مبتنی بر آن وجود دارد، ممکن است دادگاه اپل را مجبور به بازگرداندن بازی Fortnite به اپ استور کند. البته رأی نهایی دادگاه تعیین‌کننده خواهد بود اما ممکن است ماه‌ها تا رسیدن به آن زمان فاصله داشته باشیم.

ازآنجایی‌که نسخه iOS بازی Fortnite هیچ آپدیت جدیدی دریافت نمی‌کند، تعداد از کاربران دست از آن شسته‌اند و بازی را ترک کرده‌اند. یک شکاف عمیق میزان کاربران اپل و دیگر پلتفرم‌ها ایجادشده است که در آخر به هر دو کمپانی ضرر می‌زند. فورتنایت روی تمامی پلتفرم‌ها در دسترس است اما فعلاً آیفون از این لیست کنار رفته است. اگر از کاربران نسخه iOS بازی فورتنایت هستید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.