Epic Games
یحیی رحیمی

حذف تمامی بازی های اپیک گیمز از اپ استور؛ اپل قدم بعدی را برداشت

یحیی رحیمی 8 شهریور 1399 بدون دیدگاه
354 بازدید

تنش میان اپل و اپیک گیمز به اوج خود رسیده است و در طول چند هفته گذشته بارها بیانه ها و خبرهای مختلفی از سوی هر دو را دریافت کرده ایم. اپل قول داده بود که اکانت های توسعه دهندگان اپیک گیمز را حذف کند و امروز بالاخره دسترسی اپیک به ابزارهای توسعه iOS به طور کامل حذف شد.

اپل هفته گذشته تهدید به انجام چنین کاری کرده بود و به اپیک مهلت داده بود تا بار دیگر قوانین فروشگاه را بپذیرد و مانند دیگر توسعه دهندگان به کارش ادامه دهد. بستن دسترسی به ابزارهای توسعه iOS می تواند بخشی از موتور آنریل را فلج کند و توسعه دهندگانی که از این موتور به منظور ساخت بازی هایشان استفاده کرده اند را دچار مشکل کند. اپیک در شکایت به ثبت رسیده گفته است که تصمیمات اپل در نهایت منجر به فلج شدن اپیک و موتور بازی سازی آن‌ها خواهد شد.

اپل در بیانیه تازه ای نسبت به بستن اکانت توسعه دهندگان اپیک گیمز گفته است:

از اینکه مجبور به بستن حساب Epic Games روی اپ استور شدیم، ناراحتیم. سالهاست با اپیک روی انتشار و آپدیت بازی هایشان کار کرده ایم. دادگاه پیشنهاد داده است که اپیک خط مشی های فروشگاه را قبول کند اما آن‌ها چنین چیزی را قبول نمی کند و به جای آن به طور مداوم در حال انتشار آپدیت هایی هستند که قوانین ما را زیر پا می گذارد. چنین کاری به نفع دیگر توسعه دهندگان و مشتریان اپ استور نیست. امیدواریم بتوانیم در آینده روی این مساله کار کنیم اما فعلا چنین چیزی امکان پذیر نیست.

اپیک فعلا برنامه ای برای حل مشکل پیش آمده ندارد و تا آخرین مراحل قانونی پای صحبت خود خواهد ایستاد. این کمپانی حتی هشتگ Free Fortnite را به راه انداخته است و در تلاش است که کاربران را به سمت خود بکشاند و اپل را منزوی کند.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.