asus monitor
یحیی رحیمی

ایسوس در رقابت برای عرضه اولین مانیتور گمینگ با درگاه HDMI 2.1

یحیی رحیمی 16 مرداد 1399 بدون دیدگاه
387 بازدید

یکی از ویژگی های مهم کنسول های نسل آینده، استفاده از درگاه HDMI 2.1 خواهد بود. این جدیدترین استاندارد موجود در زمینه انتقال تصویر است و پهنای باند بیشتری را ارایه می دهد. این درگاه ویژگی های منحصر به فردی برای گیمرها دارد و تنها کنسول گیمرها از این درگاه استفاده نخواهند کرد، صنعت PC هم به زودی چنین درگاهی را دریافت خواهد کرد. ایسوس در تلاش است تا اولین مانیتورهای با درگاه HDMI 2.1 را به بازار ارایه کند.

اندازه بزرگ ترین مانیتور موجود با این فناوری، 43 اینچ است و بسیاری آن را یک تلویزیون می نامند تا مانیتور. بزرگ ترین ویژگی آن استفاده از درگاه اتصال گفته شده است که کیفیت به مراتب بهتری را با سرعت ریفرش رضایت بخشی ارایه خواهد داد. نسخه های 32 و 27 اینچ هم در دست ساخت هستند که همگی از پورت HDMI 2.1 استفاده خواهند کرد.

در مورد پورت جدید باید گفت که پهنای باند آن از 18 گیگابیت بر ثانیه به 48 گیگابیت بر ثانیه رسیده است که پیشرفت فوق العاده به حساب می آید. این مانیتورها برای افرادی که به دنبال تجربه گیمینگ با رزولوشن 4K هستند، گزینه های مناسبی به حساب می آید و عملکرد بهتری نسبت به مدل های دیگر از خود نشان داده اند.

یکی از مزیت های پورت جدید، قابلیت وفق دادن کیفیت تصویر ارسالی با مشخصات تلویزیون است. این پورت کیفیت تصویر را به صورت خودکار تنظیم می کند و بر اساس محتوا، رزولوشن خاصی را ارایه می دهد. با استفاده از ویژگی گفته شده، دیگر تاخیری در ارسال تصویر مشاهده نخواهید کرد و مزیت مهمی در زمینه استریم فیلم و سریال به حساب می آید.

ASUS-ROG-43INCH-Gaming

ایسوس نرخ ریفرش 120 هرتز را برای مانیتورهای جدید خود برگزیده است و مشخصات کامل آن قرار است به زودی اعلام شود. تا آخر سال منتظر مانیتورهای جدید ایسوس بمانید. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.