asus strix
یحیی رحیمی

Asus به مالکان کارت گرافیک RX 5700 برای حل مشکل گرم شدن بیش از حد کمک می کند

یحیی رحیمی 30 بهمن 1398 بدون دیدگاه
742 بازدید

Asus اعلام کرده است که مشکلات پیش آمده پیرامون گرم شدن بیش از حد و خنک کنندگی کارت گرافیک های سری RX 5700 را شخصا حل خواهد کرد. ایسوس در این مورد گفته است که با توجه به تست های اولیه روی کارت گرافیک های ROG Strix Radeon RX 5700 و RX 5700 XT که توسط AMD تولید شده اند، انجام داده است و نتایج نگران کننده ای به دست آمده است.

معمولا AMD پیشنهاد می کند که میزان PSI(پوندنیرو بر اینچ مربع) بین فشار و دما حدود 30 تا 40 باشد. بعد از انکه محصولات جدید وارد بازار شدند، شکایت های کاربران از مشکلات گرمایی این قطعات سخت افزاری بالا گرفت و به همین دلیل ایسوس تصمیم گرفته است که شخصا کارت گرافیک های یاد شده را تعمیر کند و میزان فشار خنک کننده را به 50-60 PSI برساند. این کار باعث خواهد شد که انتقال گرمایی بهتری از کارت گرافیک به سینک گرمایی ایجاد شود.

برای این کار از پیچ های جدیدی استفاده شده است و میزان فشار روی هیت سینک را افزایش می دهند و این فشار بیشتر نیز به معنی انتقال گرمایی بهتر و رضایت بخش تر است. پیچ های اولیه به کار گرفته چندان محکم نبودند و همین باعث افزایش دمای کارت گرافیک ها شده بود. البته دقت کنید که به هیچ وجه پیچ های کارت گرافیک خود را تعویض نکنید و تنها باید متخصصان Asus چنین کاری انجام دهند.

Asus شخصا از ژانویه 2020 تا به حال نیز کارت گرافیک های سری RX 5700 را با پیچ های جدید وارد بازار می کند و اگر بعد از این تاریخ این سخت افزار را خریداری کرده اید، مشکلی نخواهید داشت اما اگر قبل از آن است حتما به فکر فرستادن آن به تعمیرگاه های رسمی Asus باشید. شروع تعمیر نیز از ماه مارس میلادی خواهد بود و اگر مشکلات گرم شدن بیش از حد را با این قطعه ها دارید، حتما به فکر تعمیر باشید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.