Samsung xcloud
یحیی رحیمی

همکاری Xbox و سامسونگ در عرصه کلاود گیمینگ؛ انتشار Xbox Game Pass روی موبایل

یحیی رحیمی 16 مرداد 1399 بدون دیدگاه
641 بازدید

مایکروسافت مدتی است تلاش زیادی به منظور کشاندن کاربران بیشتر به سمت اکوسیستم Xbox به خرج داده است. از سویی پروژه xCloud در ماه سپتامبر شروع به کار خواهد کرد و از سویی تغییراتی در زمینه سرویس Xbox Game Pass انجام شده است. ردموندی ها در ادامه سیاست رشد سرویس های آنلاین و کلاود گیمینگ، از همکاری با سامسونگ خبر داده اند.

یوسف مهدی، معاون رئیس مایکروسافت، با حضور در مراسم معرفی محصولات تازه سامسونگ از همکاری نزدیک به منظور اضافه کردن سرویس xCloud به دستگاه های اندرویدی خبر داد. از آنجایی که سامسونگ بخش بزرگی از بازار موبایل های اندرویدی را در دست دارد و پیشتاز عرضه سخت افزار و فناوری تولید گوشی های هوشمند است، همکاری انجام گرفته می تواند باعث رشد چند برابر اکوسیستم ویندوز و گلکسی شود.

کاربران موبایل قادر به تجربه بیش از 100 بازی اکس باکس روی گوشی های سامسونگ خود خواهند بود. کره ای ها تیزر کوتاهی در این مورد منتشر کرده اند و از همکاری انجام شده استقبال کرده اند. قرارداد به ثبت رسیده تنها عرصه گیمینگ را مورد پوشش قرار نداده است. گوشی های جدید سامسونگ ارتباط نزدیکی با ویندوز 10 خواهند داشت و یک سری ویژگی های انحصاری در زمینه اتصال میان رایانه و گوشی برقرار خواهد شد.

از روز 15 سپتامبر به بعد، قادر به استفاده از سرویس xCloud روی موبایل خواهیم بود. این سرویس در حال حاضر بیش از 100 بازی مختلف را در اختیار ما قرار داده است و نزدیک به 30 کشور مختلف را پشتیبانی خواهد کرد. اضافه شدن این سرویس به منظور در دسترس قرار گرفتن Xbox Game Pass برای گوشی های سامسونگ است. با پرداخت مبلغ جزئی به صورت ماهانه، بازی های بزرگی را تجربه کنید.

مایکروسافت در زمینه کلاود گیمینگ تنها نیست و گوگل هم سرمایه گذاری زیادی در زمینه استریم بازی روی موبایل کرده است. باید دید کدام یک موفق خواهند بود.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.