E3-2020
یحیی رحیمی

عدم برگزاری E3 2020 آسیبی به ناشران بازی های ویدیویی نزده است

یحیی رحیمی 9 مرداد 1399 بدون دیدگاه
285 بازدید

ویروس کرونا باعث لغو تمامی نمایشگاه های معرفی بازی پرداخت و میان آن‌ها E3 2020 بزرگ ترین مراسم لغو شده بود. بسیاری باور داشتند که غیاب نمایشگاه امسال باعث صدمه جدی به ناشران می شود و آن‌ها فرصتی برای معرفی مناسب بازی هایشان ندارند. سوال اصلی آن است که آیا عدم برگزاری نمایشگاه امسال چه تاثیری گذاشته است؟ بر اساس اطلاعات منتشر شده، بسیاری از ناشران در سال 2020 کارنامه بهتری داشته اند.

بر اساس گزارش جدید Super Data، ناشران بازی های ویدیویی عملکرد بهتری در نمایش و معرفی بازی هایشان بدون E3 داشته اند. با نگاه به تعداد افرادی که استریم زنده یوبی‌سافت فروارد را تماشا کرده اند، می توان به آمار جالبی دست پیدا کرد. تعداد افراد حاضر در این استریم بیشتر از حاضران در E3 بوده اند و این نشان می دهد که نیازی به نمایشگاه فیزیکی نیست.

هیجان پیرامون کنسول های نسل آینده باعث افزایش تعداد حاضران و تماشاگران شده است. در ادامه گزارش گفته شده است که معرفی پلی استیشن 5 در ماه ژوئن همراه 1.51 میلیون تماشاگر در دقیقه شد که نسبت به مراسم هایی چون The Game Awards 2019 دست بالایی دارد. در واقع کمپانی های بزرگی چون پلی استیشن مشکلی در عدم برگزاری E3 نداشته اند و در غیاب آن افراد بیشتری را سمت استریم خود کشانده اند و عجیب نیست که سونی از حضور در E3 خودداری می کند.

تمامی مراسم های امسال این چنین پرطرفدار نبوده اند. استریم The PC Gaming Show نسبت به سال گذشته افت زیادی داشته است و به دلیل نبود نمایشگاه، تعداد زیادی از گیمرها به خودشان زحمت حضور در استریم پی سی گیمینگ شو را نداده اند. این برنامه سالهای پیش هم با کیفیت پایین تری نسبت به بقیه کنفرانس ها برگزار می شد و دلیل اصلی تماشای آن حضور در مکان نمایشگاه بود.

اگر چه E3 اهمیت زیادی برای صنعت بازی های ویدیویی دارد اما به لطف توسعه زیرساخت های اینترنت نیاز به آن کمتر از همیشه شده است. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.