XboxOneX
یحیی رحیمی

توقف تولید کنسول های Xbox One X و Xbox One S Digital؛ پایان نزدیک است

یحیی رحیمی 27 تیر 1399 بدون دیدگاه
371 بازدید

مایکروسافت امروز خبرهای مختلفی در مورد سرویس ها و کنسول جدید خود منتشر کرده است. می دانیم هفته آینده شاهد پخش مراسم معرفی بازی های انحصاری Xbox Series X خواهیم بود و حالا از توقف تولید دو کنسول Xbox One X و Xbox One S Digital گفته شده است و پایان عرضه این دو کنسول نزدیک شده است.

خبر توقف تولید کنسول های نسل هشتم مایکروسافت توسط The Verge منتشر شده است و بر اساس آن، دیگر کنسول های اکس باکس وان اکس و اکس باکس وان اس دیجیتال تولید نخواهند شد. گفتنی است ردموندی ها به تولید مدل One S معمولی ادامه خواهند داد و فعلا خبری از توقف تولید آن منتشر نشده است. به نظر این کنسول مشتریان خودش را دارد و توقف تولید آن فعلا منطقی نیست.

دلیل توقف تولید کنسول های نام برده شده، تمرکز بیشتر روی نسل بعدی و کنسول Xbox Series X است. به این شکل خط تولید روی ساخت قطعات متمرکز می شود و روند تولید سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. طبیعی است که هر کمپانی با معرفی مدل جدیدی دست از تولید مدل قدیمی بکشد و به خصوص حالا که بعد از 8 سال سخت افزار جدیدی راهی بازار خواهد شد.

دلیل دیگر متوقف کردن خط تولید اکس باکس وان، کمبود قطعات تولیدی به دلیل مشکلات ناشی از پاندمی کووید19 است. بسیاری از قطعات توسط چین تامین می شوند و تعطیلی کارخانه ها به مدت چند ماه صدمه جدی به اقتصاد دنیا زده است. تمرکز روی تولید مدل های بیشتری از Xbox Series X در سال اول اهمیت بالایی دارد. بلومبرگ در گزارش دیروز خود از افزایش حد تولید کنسول پلی استیشن 5 به 10 میلیون عدد در سال اول گفته است و مایکروسافت هم به دنبال چنین برنامه ای است.

شایعاتی در مورد معرفی کنسول جدید به نام Xbox Lockhart شنیده می شود و قرار است در ماه اوت خبرهای بیشتری دریافت کنیم. نظر شما چیست؟

منبع: DualSHockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.