ARM
یحیی رحیمی

رئیس سابق بخش Mac: سازندگان PC دست از AMD و اینتل بردارند و سمت ARM بروند

یحیی رحیمی 26 تیر 1399 بدون دیدگاه
383 بازدید

همه ما برنامه ای برای سرهم کردن یک PC گیمینگ داریم و به عنوان پردازنده به مدل های AMD و اینتل چشم دوخته ایم. البته که مو لای درز این برنامه نمی رود اما باید گفت آبنده صنعت سخت افزار به سمت دیگری خواهد رفت. همه ما آنقدر سرگرم پردازنده های اینتل و AMD بوده ایم که فراموش کرده ایم پردازش گرهای x86 مرده اند و تمام شده اند. ما روی خط ورود به عرصه جدیدی قرار داریم، اپل در حال کنار زدن اینتل و استفاده از پردازنده های ARM است.

البته که این تغییرات در یک روز انجام نمی شوند اما مدیر سابق بخش Mac کمپانی اپل به نام Jean-Louis Gassée در مورد تصمیم اپل گفته است و اینکه چنین تصمیمی می تواند سازنده های PC را به سمت کنارگذاشتن چیپ های x86 و ورود به عصر جدیدی از پردازش رایانه ای ببرد.

اپل برنامه ای دو سال برای کنار گذاشتن پردازنده های اینتل و استفاده از مدل های ARM گرفته است. برای یک دهه و نیم است که پردازنده های x86 بازار را کنترل می کنند و حالا وقت آن رسیده است که کنار گذاشته شوند. هر چند تصمیم اپل بسیار خوشبینانه است. تعدادی از خبره های سخت افزار باور دارند که با تغییر پردازنده های فعلی به آرم، باید از خرید مک بوک های جدید خودداری کرد. عده ای هم تصمیم اپل را به چالش کشیده اند و باور دارند که CPU های ARM قدرت لازم را ندارند.

در صورتی که چنین تصمیمی گرفته شود، کل صنعت سخت افزار تغییر خواهد کرد، این به معنی آن است که مایکروسافت هم مجبور به کنار گذاشتن پردازنده های اینتل خواهد شد. ردموندی ها مدت زیادی است روی معماری آرم سرمایه گذاری کرده اند و تلاش هایی در این مورد انجام گرفته است. اگر مایکروسافت هم چنین تصمیمی بگیرد، دیگر سازندگان لپ تاپ و PC مانند دل، اچ پی و ایسوس هم همراه خواهند شد و این به معنی انقلابی در زمینه سخت افزار است.

اینتل مشکلات زیادی با پردازنده های فعلی دارد، در صورتی که صنعت سخت افزار به سمت ARM برود، هیچ گزینه ای جز پیوستن به آن‌ها و خرید حق امتیاز تولید پردازنده های جدید ندارد. این اتفاقات زمان زیادی خواهند برد اما بالاخره پردازش x86 به دست تاریخ سپرده خواده شد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.