Sony-On-Stage
یحیی رحیمی

سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری سونی در اپیک گیمز

یحیی رحیمی 20 تیر 1399 بدون دیدگاه
406 بازدید

سران کمپانی اپیک گیمز در طول چند ماه اخیر از کنسول پلی استیشن 5 و ویژگی های سخت افزاری آن تعریف زیادی کرده اند. انتشار دمو اولیه موتور Unreal Engine 5 نشان از قدرت کنسول جدید سونی می داد. سونی امروز از سرمایه گذاری در Epic خبر داده است و روابط این دو شرکت بیش از پیش تقویت شده است.

هر دو طرف قرارداد به صورت رسمی از سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در اپیک گیمز خبر داده اند. این بخش کوچکی از سرمایه گذاری بلند مدتی است که رقم آن به 1.83 میلیارد دلار هم رسیده است. این قرارداد به معنی تغییر مالکیت و تصمیمات مدیریتی کلان نیست و قرارداد ثبت شده بیشتر به منظور کمک به توسعه دهندگان زیر نظر اپیک به منظور انتشار بازی هایشان روی اکوسیستم پلی استیشن است.

سونی با سرمایه گذاری انجام شده بخش کوچکی از سهام اپیک گیمز را به دست گرفته است. سونی با سرمایه گذاری بیشتر قادر به کنترل تصمیم گیری های تیم مدیریت خواهد بود اما بعید است که ژاپنی ها به دنبال کنترل و تغییر باشند. همکاری انجام شده در نهایت به پشتیبانی بهتر اپیک از پلتفرم پلی استیشن 5 منجر خواهد شد و این نکته اهمیت زیادی برای آینده هر دو دارد. Epic در طول چند سال اخیر به یک غول نرم افزاری تبدیل شده است و تنها بازی Fortnite برای کسب درآمد این کمپانی کافی خواهد بود.

تیم سوینی، مدیرعامل Epic، از سرمایه گذاری انجام شده حمایت کرده است و قرار است همکاری نزدیکی چه در زمینه ساخت بازی های ویدیوی و تولید فیلم و موسیقی انجام شود. موتور آنریل 5 اهمیت زیادی برای توسعه دهندگان دارد و رابطه نزدیک سونی می تواند کمک زیادی به توسعه بازی های جدید کند. از سویی Fortnite به پخش فیلم های سینمایی رو آورده است و سونی هم به دنبال پخش فیلم هایش در این پلتفرم چند جانبه است. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.