مرجع اصلی بازی‌های رایانه‌ای
نوید قادری

سردار نوریان: بنیاد، مرجع اصلی بازی‌های ویدئویی درکشور است

نوید قادری 16 تیر 1399 بدون دیدگاه
2,798 بازدید

معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی در دیدار با مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به نقش بنیاد به عنوان تنها مرجع و نهاد متولی بازی‌‌های ویدئویی در کشور، بر لزوم حمایت ناجا از بازی‌‌سازان بومی تاکید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سردار احمد نوریان در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی صنعت بازی در کشور باید در راستای رسیدن به جایگاه مرجعیت در این حوزه حرکت کند که شرط آن خودباوری است.

سخنگوی ناجا افزود: در شرایط امروزی شاهد افزایش اختلاف بین نسل‌ها هستیم که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند به عنوان نهاد اصلی و مرجع حاکمیتی در موضوع بازی، خلاء بین والدین و‌ فرزندان را با آگاهی‌بخشی پر کند.

سردار نوریان ضمن توصیه به مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مبنی بر انجام دقیق ماموریت‌های خود افزود: این مجموعه می‌تواند نواقص موجود را در زمینه بازی‌های رایانه‌ای از طریق قانونگذاری پیگیری و برطرف کند. همچنین بنیاد باید با حمایت از تولید بازی‌هایی در راستای اشاعه سبک زندگی اسلامی ایرانی با سه ویژگی دینی، انقلابی و ملی، به توسعه بازی‌سازی درکشور بپردازد.

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه فضای مجازی با سرعت بالایی رو به رشد است و حرکت در آن توانایی و هوشمندی بالایی می‌طلبد، یادآور شد: از آنجایی که قشر اصلی مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای نوجوانان و جوانان هستند، بنیاد می‌تواند با اصلاح محتوای بازی‌های رایانه‌ای به جامعه تعالی ببخشد و از سویی رفتارهای ونداليستي و تخریب‌گرایانه را در سطح جامعه کاهش دهد.

وی با بیان ناشناخته ماندن نقش نیروی انتظامی و پلیس در میان مردم و رسانه‌ها تصریح کرد: خدمت‌رسانی در شأن مردم، وظیفه پلیس است و قطعا وظیفه خود می‌دانیم که با توجه به جنبه‌های پیشگیرانه و فعالیت‌های ایجابی به تولید بازی‌های رایانه‌ای با کیفیت فنی، هنری و محتوایی خوب کمک کنیم.

معاون اجتماعی ناجا در این نشست همچنین بر ایجاد تفاهم‌نامه مشترک میان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان آغازی بر فعالیت‌های مشترک میان این دو نهاد در آینده نزدیک تاکید کرد.

در این نشست که به میزبانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، سید صادق پژمان مدیرعامل، معاونان و مدیران بنیاد، در سخنانی به ارائه گزارش‌هایی از روند فعالیت این نهاد در حوزه بازی و بازی‌سازی پرداختند.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.