Huawei
یحیی رحیمی

مشخصات اولین PC ساخته هواوی درز کرد: استفاده از چیپ AMD Ryzen 4000

یحیی رحیمی 31 خرداد 1399 بدون دیدگاه
461 بازدید

هواوی تقریبا همه جا حضور دارد. از موبایل گرفته تا خدمات ارتباطی. این غول فناوری حالا به دنبال ورود به عرصه PC است و به نظر می خواهد یک دسکتاپ x86 توسعه دهد. تست سخت افزاری این رایانه اخیرا درز کرده است و می توانیم مشخصات فنی این محصول جدید را مشاهده کنیم. به نظر می رسد که هواوی به دنبال استفاده از پردازنده 7 نانومتری Ryzen 4000 کمپانی AMD است.

فعلا اطلاعات چندانی در دست نیست اما می توان گفت که مدل پردازنده Ryzen 5 Pro 4400G با 65 وات توان خواهد بود. این پردازنده دارای 6 هسته پردازشی و 12 ریسه است. گفتنی است فرکانس پایه این پردازنده حدود 3.7 گیگاهرتز است که تا 4.3 گیگاهرتز نیز بوست می شود.

در مورد کارت گرافیک باید گفت شاهد یک نسخه Vega هستیم که پردازنده آن روی 1900 مگاهرتز قفل شده است. عدم تمرکز روی کارت گرافیک احتمالا به دلیل آن است که خود PC چندان قدرتمند نیست و هواوی به دنبال ارایه تجربه گیمینگ نیست. همچنین استفاده از پردازنده به این قدرتمندی نیز نیاز به یک کارت گرافیک قدرت مند دارد و حدس دیگر آن است که هواوی تنها به دنبال فروش PC به مشتریان تبلیغاتی است و یا اینکه دو کارت گرافیک استفاده خواهد شد.

هواوی کمپانی غریبی در مورد PC نیست. این شرکت مد هاست روی ساخت سرورها و مادربردها کار می کند و مدتی پیش نیز گزارشی منتشر شد که خبر از ورود این کمپانی به بازار ساخت کارت های گرافیک سرور می داد. مشخصات سخت افزاری درز کرده اما نشان از ورود این کمپانی به بازار PC های x86 دارد و ممکن است در آینده شاهد رایانه های بیشتری نیز باشیم.

این غول چینی سرمایه و تجربه بسیار زیادی در زمینه های مختلف دارد و ورود آن به ساخت رایانه های دسکتاپ می تواند زنگ خطری برای دیگر بازیگران این عرصه مانند Dell و HP باشد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: TomsHardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.