5G
یحیی رحیمی

توضیح یک روان شناس از علائم فیزیکی ایجاد شده به دلیل ترس از آنتن های 5G

یحیی رحیمی 14 خرداد 1399 بدون دیدگاه
381 بازدید

اینترنت 5G سرعت بسیار بالاتری را ارایه می دهد و همچنین قطعی این سیستم بسیار کم است. به نوعی که در مکان های شلوغ نیز امکان اتصال با سرعت بالا وجود دارد. این فناوری مانند دیگر فناوری های بی سیم باعث ایجاد یک سری باورهای اشتباه شده است. تعدادی باور دارند که امواج 5G باعث مشکلات سلامتی می شوند. تعدادی باور دارند که این آنتن های 5 جی هستند که به شیوع ویروس کرونا کمک می کنند و حتی باعث شده است که تعدادی آن‌ها را به آتش بکشنند.

جالب است هنگامی که افراد فکر می کنند که محیط روی آن‌ها تاثیر می گذارد، یک سری علائم جسمی و روحی نیز پیدا می شوند. هر چند که این علائم ناشی از خود محل نیستند. به تازگی Engadget گفتگویی با پروفسور Omer Van den Bergh داشته است. او روان شناسی است که روی تاثیر محیط روی روان انسان کار می کند و داخل مقاله جنجالی خود نز گفته است که انسان هایی که در دنیای مدرن زندگی می کنند، علائمی را مشاهده خواهند کرد که دلیل آن را محیط می نماند اما هیچ دلیل پزشکی برای آن‌ها وجود ندارد.

در این مقاله امواج 5G به عنوان مثال نام برده شده اند و اینکه مردم همیشه یک سری علائم روانی خاصی را می بیند که هیچ دلیل فیزیکی برای آن‌ها وجود ندارد. به نوعی ما تنها به خودمان تلقین می کنیم که این فناوری ما می توانند روی سلامت ما تاثیر بگذارند و در نهایت علائمی جدی نیز خواهیم دید. برای نمونه در سریال «بهتر است با سائول تماس بگیرید» یکی از شخصیت ها خودش را داخل فویل می پیچید و باور دارد که جریان برق و هر گونه وسیله مغناطیسی او را مریض می کند.

تعدادی واقعا یک سری علائم روانی مشاهده می کرده اند و آن را نتیجه آنتن های 5G دانسته اند. جالب است که بر اساس نظر این روان شناس، علائم مختلفی در افراد ظهور کرده است و حتی این علائم در طول زمان تغییر نیز کرده اند. جالب است افرادی از این مساله سوءاستفاده کرده اند و برای نمونه فردی یک فلش درایو 300 مگابایتی را با قیمت 350 دلار به فروش رسانده بود و ادعا کرده بود که این حافظه فرد را در مقابل امواج 5 جی مصون نگه می دارد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.