intel
یحیی رحیمی

اینتل باور دارد که صنعت سخت افزار باید از بنچ مارک فاصله بگیرد

یحیی رحیمی 13 خرداد 1399 بدون دیدگاه
669 بازدید

مدیرعامل کمپانی اینتل، باب سوان، اخیرا تایید کرده است که نسل تازه پردازنده های Tiger Lake مخصوص لپ تاپ در دست ساخت هستند و قرار است این تابستان منتشر شوند. او به تازگی در یک رویداد زنده یوتوب مهمان بوده است و از خانه خود و پشت وبکم در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است و اینکه اینتل در سال جاری به دنبال چه می گردد.

سوان گفته است که این تابستان شاهد معرفی پردازنده تایگر لیک برای موبایل و لپ تاپ ها خواهیم بود. قبلا در گزارشی گفته شده بود که این مدل از پردازنده ها اواسط سال میلاد معرفی می شوند و به نظر می رسد که شرایط پیش آمده به دلیل ویروس کرونا روی این تاریخ تاثیر نگذاشته است.

مشکل اصلی که اخیرا پیش آمده است، بنچ مارک پایین تر محصولات تازه اینتل نسبت به رقیب خود، AMD است. AMD توانسته با چیپ های خود مانند Ryzen 9 4900S از نسل دهم چیپ های موبایل کمپانی اینتل پیشی بگیرد و این مساله باعث نگرانی بسیاری از خریداران و مشتریان شده است. سوان باور دارد که با وجود مشکلات پیش آمده، نباید به بنچ مارک و نتایج آن فکر کرد:

ما باید این لحظه را چون فرصتی برای تغییر تمرکزمان از روی بنچ مارک به فواید و اثر فناوری که خلق می کنیم تغییر دهیم. این پاندمی نیاز به فناوری ساخته شده که بتواند نیازهای مشتریان و کسب و کارها را برآورده کند را دست کم گرفته است. این نیاز به همکاری و نزدیک شدن به مشتریان دارد تا بتوان این نیازها را برطرف کرد و راه حل هایی توسعه داد. هدف اصلی ما این است که بتوانیم اثر جدی با حمایت از پیشرفت کسب و کارهای سراسر دنیا بگذاریم.

جدا شدن از بنچ مارک و نتایج عددی به دست آمده از سال گذشته تا به حال در صنعت سخت افزار تکرار می شود. هر چند با وجود بنچ مارک های پایین تر از حد انتظار، پردازنده های تازه اینتل قدرت بالای پردازشی را ارایه می دهند.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.