PS2
یحیی رحیمی

میزان فروش کنسول های بازی به 1.56 میلیارد عدد رسید؛ PS2 هنوز بی رقیب

یحیی رحیمی 6 خرداد 1399 1 دیدگاه
685 بازدید

حالا در سال 2020 قرار داریم و بازی های ویدیویی نیز چپ و راست روی کنسول های PlayStation 4 و Xbox One منتشر می شوند و شاهد جنگ کنسولی طولانی مدتی هستیم. اما سال بزرگ آن است که تا به حال چه اندازه کنسول بازی به فروش رفته است؟ به نظر می رسد تا آخر مارس 2020 شاهد فروش 1.56 میلیارد عدد کنسول بازی به صورت جهانی بوده ایم.

این آمار توسط LearnBonds.com منتشر شده است که پژوهشی جامع در مورد میزان فروش کنسول های بازی در طول سالیان گذشته انجام داده است. برخلاف عرضه انواع و اقسام کنسول های تازه، این PS2 ساخته سونی است که هنوز با اختلاف در صدر قرار دارد و به نظر می رسد که فعلا هیچ بازی دیگری به دست این یکی نخواهد رسید.

همان طور که در چارت زیر می توانید ببینید، کنسول پلی استیشن 2 با فروش 157.68 میلیون عدد در صدر جدول قرار دارد. بعد از آن این Nintendo DS است که با فروش 154.9 میلیون عددی جایگاه دوم را کسب کرده است و جالب است که کنسول دستی Game Boy نیز 118.69 میلیون عدد به فروش رفته است و همین باعث شده است که جایگاه سوم به این کنسول دوست داشتنی برسد.

Top Selling Console

در سوی دیگر این کنسول PlayStation 4 است که فروش آن به 109.86 میلیون عدد رسیده است. با معرفی PS5 روند فروش این کنسول جدید کاهش یافته است و مشخص نیست که این کنسول در ماه های آینده نیز تاثیر خود را ادامه خواهد داد یا خیر. د در مورد مایکروسافت و کنسول Xbox One هم باید گفت که فروش آن 47.35 میلیون نسخه بوده است و این تقریبا نصب فروش Xbox 360 است.

اخیرا فروش نرم افزاری کنسول PS4 نیز 1 میلیارد نسخه اعلام شده است و کسب و کار سونی در بهترین حالت ممکن قرار دارد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    امیر

    مهمان

    به نظر من علت فروش کمتر ps4 بازی های گرانش است

    پاسخ دهید