Unreal-Engine-5-
یحیی رحیمی

با ویژگی های موتور گرافیکی Unreal Engine 5 آشنا شوید

یحیی رحیمی 25 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
1,328 بازدید

کمپانی اپیک گیمز به تازگی موتور گرافیکی Unreal Engine 5 را معرفی کرده است. این موتور گرافیکی آماده بازی های نسل آینده است و مخصوص سخت افزار جدید ساخته شده است. در ویدیویی که تازه از این موتور متنشر شده است، شاهد اجرای دمو یک بازی روی کنسول PlayStation 5 هستیم که کیفیت عجیبی را نشان می دهد و جزئیاتی فوق العاده دارد.

یکی از بزرگ ترین ویژگی های موتور آنریل 5، Lumen نام دارد. این ویژگی کار پردازش دینامیکی هم زمان تصویر را انجام می دهد و با توجه به تغییرات موجود در محیط و هندسه، مداوم تغییر پیدا می کند و خود را با سایه ها و جزئیات نورپردازی محیطی یکی می سازد. ویژگی های برای طراحی بهتر لباس و همچنین برخوردهای اشیاء نیز در نظر گرفته شده اند که همه اینها تحت بخشی به نام Chaos System کار می کنند.

علاوه بر آن هندسه محیط نیز در این موتور گرافیکی بهبود زیادی پیدا کرده است و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بازی هایی تولید کنند که کاملا مشابه یک فیلم سینمایی است و صحنه های سینمایی بسیار واقعی را توسط آن خلق کنند. به نوعی دیگر هندسه گرافیکی از آن قالب چندضلعی خود خارج شده است و هیچ نیازی است که جزئیات را با افت کیفیت وارد یک نقشه بزرگ کرد.

ویژگی های بسیار بیشتری در موتور گرافیکی جدید همچون VFX های پویا و قدرت رندر بالا استفاده شده است که اجازه تولید بازی هایی با کیفیت بسیار بالا را می دهد. اپیک همچنین تایید کرده است که این موتور گرافیکی جدید از تمام کنسول های نسل فعلی و بعدی و حتی موبایل نیز پشتیبانی می کند و همچنین روش هایی برای استفاده از آسان تر و اجرای بهینه تر موتور نیز به کار گرفته شده است و روی کاغذ همه چیز عالی به نظر می رسد.

از جمله ویژگی های دیگر نیز می توان به پردازش صدای جداگانه اشاره کرد که کاملا با ویژگی صدای سه بعدی کنسول سونی مطابقت می کند. مدیر بخش مهندسی این کمپانی در گفتگو با یوروگیمر گفته است که دمو نشان داده شده در ویدیو روی PS5 اجرا شده است و اینکه موتور جدید قابلیت رندر با کیفیت 1440p را در تمامی حالات دارد:

این موتور با ویژگی رزولوشن پویای کنسول جدید نیز کار می کند. در نتیجه اگر فشار زیادی به کارت گرافیک وارد شود و در نتیجه آن رزولوشن برای ارایه کیفیت بهتر کاهش یابد، این موتور گرافیکی خود را با آن وفق می دهد. در واقع دمو نشان داده شده از همین قابلیت استفاده کرد و در تمامی حالات رندر 1440p را ارایه می داد.

بازی هایی که با این موتور گرافیکی ساخته می شوند تا سال آینده میلادی به بازار عرضه نخواهند شد. در حال حاضر تمرکز روی موتور UE4 است و اپیک به توسعه موتور جدید در طول زمان ادامه خواهد داد.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.