ehternet
یحیی رحیمی

گروه استاندارد Ethernet موفق به دستیابی به سرعت 800 گیگابیت بر ثانیه شد

یحیی رحیمی 23 فروردین 1399 بدون دیدگاه
357 بازدید

در حالی که تقاضا برای سرعت بالاتر در زمینه استریم بازی های ویدیویی و همچنین فضای ابری بالاتر رفته است، موسسه Ethernet Technology Consortium به تازگی استاندارد جدیدی را با سرعت 800 گیگابیت تعریف کرده است و برای مطابقت، اسم برند خود را نیز تغییر داده است.

اسم این گروه قبلا 25 Gigabit Ethernet Consortium بود و مشخصات فنی برای سرعت های 25، 50 و 100 گیگابیت برثانیه را توسعه داده بود. حالا به منظور تمرکز روی سرعت های بالاتر، اسم خود را تغییر داده است و به جای 25، عبارت 800 GbE را اضافه کرده است. به دنبال آن سرعت 400 گیگابیت ایترنت نیز ارایه شده است و با این کار پهنای باند و سرعت دوبرابر شده است. فرض کنید که داخل یک بزرگ راه هستند و حالا تعداد مسیرها نیز دوبرابر شده است و ترافیک بیشتری در جریان خواهد بود.

برای افرادی که از Ethernet سررشته ای ندارند باید گفت که این یکی از فناوری های مبتنی بر Frame در شبکه های محلی به اصطلاح Lan است که وضعیت سیم کشی و استانداردهای سیگنال در لایه های فیزیکی و همچنین قالب های آدرسی چون Mac آدرس را تعیین می کند. این فناوری از دهه 90 میلادی تا به حال استفاده می شود و استفاده از وای فای باعث تقویت این استاندارد شده است.

چنین استانداردی چندان تاثیری روی PC شما نخواهد داشت. بیشتر رایانه های شخصی ما از قابلیت 1 GbE LAN استفاده می کنند و نمونه های 10 گیگابیتی نیز در دسترس است اما نیازمند هزینه بیشتر است. در نتیجه فناوری با سرعت 800 گیگابیت دور از دسترس است. البته این فناوری روی سرورها تاثیر فوق العاده ای خواهد گذاشت و اتصال میان آن‌ها با کابل های استاندارد جدید، سرعت فوق العاده ای ارایه خواهد کرد. کمپانی های مختلفی چون مایکروسافت و گوگل از این استاندارد استفاده می کنند. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.