half-life-alyx
یحیی رحیمی

نمرات و بررسی‌های اولیه Half-Life: Alyx منتشر شد: شاهکاری به یادماندنی

یحیی رحیمی 5 فروردین 1399 بدون دیدگاه
812 بازدید

بازی Half-Life: Alyx امروز روی استیم منتشرشده است و بالاخره بازی واقعیت مجازی این سری را نیز دریافت کردیم. این بازی اتفاقات بین نسخه اول و دوم بازی Half-Life را روایت می‌کند. ورود به عصر واقعیت مجازی قدم بزرگی برای این بازی بود و به همین دلیل تیم توسعه‌دهنده مجبور به پیدا کردن راه‌های جدیدی برای مبارزه و گنجاندن معما در بازی بوده است.

بازی Half-Life: Alyx در نوامبر 2019 معرفی شد و همان ماه اول موجودی هدست جدید Valve Index را تمام کرد و Valve دقیقاً به همان استراتژی که با این بازی به دنبالش بود رسید. البته این بازی با هدست های ارزان‌قیمت‌تری نیز کار می‌کند و لازم نیست حتماً این مدل را داشته باشید. اما باید دید که این بازی ارزش خرید یک هدست واقعیت مجازی را دارد یا خیر؟

IGN – 10/10

اگر به زمانی برگردیم که VR تازه پیداشده بود و اولین بازی‌ها با این فناوری ساخته می‌شدند، بعید بود که آن زمان بتوانیم چنین بازی دریافت کردیم. چندین سال طول کشید اما Half-Life: Alyx پتانسیلی بیش ازآنچه در نظر داشتیم دارد. این بازی مرزهای جدید برای VR تدوین کرده است و سطح بالایی از جزئیات و طراحی مراحل را شاهد هستیم و نشان می‌دهد اگر یک توسعه‌دهنده سطح جهانی وارد این بازار شود می‌تواند این فناوری را پیشرفت دهد. بازی انگار از آینده آمده است و بقیه بازی‌های واقعیت مجازی راه زیادی برای رسیدن به این نقطه‌دارند.

PC Gamer – 92/100

Half-Life: Alyx

در پایان باید گفت که بازی فوق‌العاده هیجان‌انگیز است و سخت است که فکر در مورد این بازی را کنار گذاشت. باید دید که طرفداران Half-Life چه واکنش نشان خواهند داد اما می‌دانیم که آن‌ها تا ماه‌ها در مورد این بازی صحبت خواهند کرد. واضح است که ادامه بازی Half-Life: Alyx نیز درراه خواهد بود. هر چه باشد امیدوارم Valve دوباره 13 سال برای نسخه بعدی بازی ما را معطل نگه ندارد.

Venturebeat – 80/100

این بازی یکی از گسترده‌ترین عنوان‌های واقعیت مجازی است که تابه‌حال دیده‌ام. اگر شما طرفدار واقعیت مجازی و این سری بازی هستید، این عنوان حتماً به شما پیشنهاد می‌شود. اما اگر نمی‌خواهید که بازی استرس‌آور را در این زمان تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنم بی‌خیالش شوید. این بازی تجربه Half-Life 2 را لذت‌بخش کرده است و انگار وسط دیزنی لند هستید اما به‌اندازه این بازی غنی نیست. این نسخه آن زیبایی شاهکارهای دیگر Valve را ندارد.

Gamespot – 9/10

Half-Life: Alyx

نه‌تنها این بازی کاملاً خود را برای پلتفرم VR تغییر داده است، حتی توانسته است بسیاری از جنبه‌های عالی بازی را نیز گسترش دهد. اگرچه بازی به‌اندازه نسخه‌های پیشین جالب نیست اما حالت واقعیت مجازی ماجرا توانسته روح جدیدی به آن ببخشد. بازی Half-Life: Alyx شمارا با یک عنوان فراموش‌نشدنی بمباران می‌کند و از تمام پتانسیل VR برای خلق لحظه‌های عالی استفاده می‌کند.

 

 

Half-life alyx meta

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.