directx-12-ultimate-xboxs-series-
یحیی رحیمی

DirectX 12 Ultimate توسط مایکروسافت معرفی شد؛ نتیجه 25 سال تجربه و تلاش

یحیی رحیمی 1 فروردین 1399 بدون دیدگاه
3,622 بازدید

مایکروسافت به تازگی DirectX 12 Ultimate را که یک اینترفیس برنامه نویسی جدید است را معرفی کرده است. به نظر می رسد که این فناوری به دنبال یکی کردن پلتفرم PC و Xbox Series X است. اوایل هفته بود که اطلاعات جدیدی از کنسول Xbox Series X منتشر شد و همین باعث ایجاد سوالات زیادی در مورد آینده بازی روی PC شد.

پلتفرم PC و Xbox Series X حالا بیشتر از همیشه در هم تنیده شده اند و به خصوص اینکه مایکروسافت به دنبال کراس پلی و بازی های فراپلتفرمی است. جدا از آن سرویس های اشتراک بازی مانند Xbox Game Pass نیز حالا میان کنسول و رایانه های شخصی یکسان است. مایکروسافت در کنفرانس توسعه دهندگان DirectX روی جدا نگه داشتن این دو پلتفرم تمرکز کرده است و به نظر می رسد که می خواهد این دو کنار یکدیگر و به صورت جداگانه عمل کنند.

DirectX بازی های زیادی را در سال های گذشته پشتیبانی کرده است. مایکروسافت در معرفی DirectX 12 Ultimate آن را به عنوان نتیجه زحمات 25 ساله تیم برنامه نویس علم کرده است. نسخه جدید می خواهد فاصله ای میان PC و Xbox Series X ایجاد کند و با استفاده از این ابزار جدید، روند ساخت بازی آسان تر و سریعتر شده است.

Direct X

این به معنی آن است که کاربران PC نیز می توانند تمامی ویژگی های کنسول جدد مایکروسافت را مانند ره گیری پرتو و همچنین سایه های طبیعی تر را داشته باشند. استفاده از DirectX 12 Ultimate به معنی آن نیست که دیگر سخت افزارهای قدیمی تر قادر به اجرای بازی ها با ویژگی های جدید نیستند، بلکه هنوز یک سری از قابلیت ها در دسترس آن‌ها نیز خواهد بود. این فناوری به دنبال پیشرفت پلتفرم PC است و نمی خواهد جایگزین برنامه های دیگر شود.

کنسول Xbox Series X در تعطیلات آخر سال میلادی عرضه می شود و به نظر می رسد که نسخه جدید DirectX نیز همان زمان روانه رایانه های شخصی شود. نظر شما چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.