یحیی رحیمی

PlayStation 5 تنها 100 بازی PS4 را در ابتدا پشتیبانی می کند

یحیی رحیمی 29 اسفند 1398 بدون دیدگاه
1,388 بازدید

قابلیت اجرای بازی های کنسول های دیگر روی نسل جدید مدت هاست که در تیتر خبرها دیده می شود. مایکروسافت این نکته را با Xbox One نیز پیش برد و بسیاری از بازی های قدیمی را به این کنسول بازی اضافه کرد. همچنین قول داده است که تمامی بازی های قدیمی نیز روی Xbox Series X قابل اجرا باشند. اما در مورد PlayStation 5 چه؟

در طول رویداد زنده ای که دیروز در مورد کنسول PS5 داشتیم، مارک سرنی بیان کرد که 100 بازی PS4 در ابتدا روی PlayStation 5 عرضه خواهند شد. با توجه به گفته های او، معماری سخت افزار جدید اجازه اجرای بازی های نسل پیشین را می دهد اما باید این بازی ها بهینه شوند و این طور نیست که روز اول تمامی بازی ها PS4 روی PlayStation 5 در دسترس باشند.

بر اساس صحبت سرنی، 100 بازی برتر PS4 در ابتدای عرضه در دسترس خواهند بود. مشخص است که این بازی ها در حال حاضر بهینه شده اند و قابلیت اجرا روی کنسول جدید را دارند. مارک سرنی دلیل این مساله را تفاوت فاحش میان قدرت کنسول های PS4 و PS5 عنوان کرده است. به نظر می رسد که پردازنده این کنسول برای اجرای بازی های قدیمی بسیار سریع است و باید یک سری تغییرات نرم افزاری برای اجر روی سخت افزار جدید انجام شود.

کدهای بازی توانایی اجرا روی این سخت افزار را ندارند. برای این کار باید اول تست و آزمایش انجام گیرد.

به هر حال 100 بازی برتر PS4 خود تعداد زیادی است و می تواند حسابی کاربران کنسول جدید را سرگرم کند. کنسول PlayStation 5 نسبت به نسل های پیشین پیشرفت زیادی داشته است و برای نمون فناوری صدای سه بعدی فوق العاده هیجان انگیز است و به گفته سونی، یک انقلاب در زمینه صدا ایجاد خواهد کرد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.