phil-spencer-X019
یحیی رحیمی

دفاع اسپنسر از کمبود بازی‌های انحصاری Xbox: بازیکنان مرکز توجه ما هستند

یحیی رحیمی 23 بهمن 1398 بدون دیدگاه
534 بازدید

فیل اسپنسر مدیرعامل Xbox ابایی از مصاحبه در مورد تصمیم‌گیری‌های مایکروسافت و تیمش ندارد و با معرفی Xbox Series X نیز به صحبت‌های خود پیرامون این کنسول و کمپانی‌های دیگر افزوده است. کمبود بازی‌های انحصاری یکی از مشکلاتی است که بسیاری در مورد Xbox مطرح می‌کنند و به نظر می‌رسد که نسل بعدی کنسول‌ها متفاوت خواهد بود.

مدیر استودیوهای مایکروسافت اخیراً گفته بود که طرفداران انتظار عرضه بازی‌های انحصاری را در سال اول و دوم نداشته باشند و این نگرانی زیادی ایجاد کرده بود. قرار است که بازی‌هایی مانند Halo Infinite هم برای نسل پیشین عرضه شوند و هم‌نسل جدید و به همین دلیل صحبت از انحصاری کامل درست نخواهد بود. اسپنسر در مصاحبه جدید خود با Gamertag Radio از انتقادهای وارده به کمبود بازی‌های انحصاری صحبت کرده است:

Phil Spencerیکی از مزایای کار در مایکروسافت این است که می‌توانید از نزدیک روند توسعه و تغییرات PC را مشاهده کنید. من فکر می‌کنم که وقتی امروزه به اکوسیستم PC نگاه می‌کنیم، بهترین و باکیفیت‌ترین بازی‌ها را روی آن می‌بینیم. سطح فنی موتورهای گرافیکی و توانایی آن‌ها باعث شده است که توسعه‌دهندگان امکان استفاده از تمام قدرت یک سخت‌افزار را داشته باشند. واضح است که ما استراتژی خود را پیرامون Series X چیدیم. اول با خودمان گفتیم که می‌خواهیم یک کنسول بسازیم که بهترین باشد و بتواند هم روی تلویزیون و دیگر پلتفرم‌ها به نمایش درآید.

 

ما نمی‌خواهیم که همه‌چیز را انحصاری پیش ببریم و می‌خواهیم دست در دست توسعه‌دهندگان کار کنیم تا بتوانند بیشترین میزان مشتری را پیدا کنند. نمی‌گویم که تمام توسعه‌دهندگان سوم شخص باید از چنین چیزی استقبال کنند اما دنیای امروز به این صورت است که هنگام بازی کردن می‌خواهید به تمام دوستانتان متصل شوید و مهم نیست که روی چه پلتفرمی قرار دارند. ما بازیکنان را در مرکز توجه قرار داده‌ایم نه خود دستگاه را.

او در ادامه از فناوری واقعیت مجازی گفته است و بازی‌های مختلف آن را تحسین کرده است اما هرگونه صحبت در مورد وجود هدستی به این شکل بیهوده است و Xbox به دنبال ساخت چنین چیزی نیست. این در حالی است که PS5 دارای چنین هدستی خواهد بود. نظر شما چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.