یحیی رحیمی

رکوردزنی Xbox Live در گزارش مالی جدید مایکروسافت؛ Xbox Game Pass در اوج

یحیی رحیمی 10 بهمن 1398 بدون دیدگاه
362 بازدید

بدون شک صنعت بازی های ویدیویی به سمت سرویس های مبتنی بر عضویت پیش می روند. این تنها گیمینگ نیست که توسط این شیوه کسب و کار جدید تحت تاثیر قرار گرفته است و تقریبا در تمام زمینه های تولید محتوا، شاهد اجرای این امر هستیم. سرویس هایی مانند Xbox Game Pass و البته Xbox Live نسبت به دیگر رقیبان پیشرفت بهتری داشته اند و برعکس دیگر سرویس ها که میزان درآمد پایینی دارند، این سرویس ها توانسته اند مسیر موفقیت را طی کنند.

مایکروسافت اخیرا در گزارش مالی سه ماهه گذشته از پیشرفت مناسب و رضایت بخش سرویس های Xbox Live و Xbox Game Pass گفته است. کاربران Game Pass نسبت به سال گذشته دوبرابر شده اند که این خبر خوبی برای مایکروسافت است. آمار و ارقام دقیق تعداد کاربران در دست نیست اما به نظر می رسد که کسب و کار ردموندی ها در این مورد سکه باشد.

در مورد Xbox Live نیز باید گفت که تعداد کاربران ماهانه فعال آن توانسته رکورد جدیدی را به ثبت برساند و بین اول اکتبر تا 31 دسامبر 2019، بیشترین تعداد کاربران تا به حال در تاریخ آن فعال و آنلاین بوده اند. با توجه به اینکه پیشرفت Game Pass برای مایکروسافت اهمیت زیادی دارد، چنین گزارش هایی می تواند مسیر آینده را برای Xbox روشن تر سازد.

قبلا Phil Spencer نیز از پیشرفت این زمینه تعریف کرده بود و به نظر با عرضه نسل جدید و کنسول Xbox Series X تعداد کاربران سرویس های آنلاین نیز افزایش چشم گیری داشته باشد. مانند همیشه میزان فروش Xbox بیان نشده است و با توجه به قرار گرفتن در آخرین ماه های نسل هشتم کنسول ها، آمار باید پایین باشد. استراتژی های پیش گرفته مایکروسافت در حال جواب دادن است و اگر این روند ادامه پیدا کند، مایکروسافت می تواند به فضای ابری به عنوان یک بازار مسلط نگاه کند. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.