یحیی رحیمی

معرفی صفحه نمایش پرتابل 240 هرتزی لپ تاپ توسط Asus

یحیی رحیمی 8 بهمن 1398 بدون دیدگاه
510 بازدید

ممکن است فکر کنید که چه کسی با وجود داشتن یک لپ تاپ به فکر یک صفحه نمایش جداگانه می افتد اما باید گفت که بازار بزرگی برای این وجود دارد و البته بیشتر مدل ها مخصوص بازی نیستند. حالا Asus تصمیم گرفته است که یک مدل از این صفحه نمایش ها را به اسم ROG Strix XG17AHPE با اندازه 17.3 اینچ و نرخ ریفرش 240 هرتز به بازار عرضه کند.

Asus از معدود شرکت هایی است که برنامه های زیادی برای مشتریان صفحه نمایش های 240 هرتزی دارد و تا به حال مدل های مختلفی از آن را منتشر کرده است. دیگر فعال این بازار نیز MSI است و قطعا با ورود این غول های فناوری، بازار بزرگ تری نیز ایجاد خواهد شد و قطعا شرکت های دیگری مانند گیگابایت و سامسونگ نیز در ادامه به آن خواهند پیوست. اما در مورد صفحه نمایش Asus ROG Strix XG17AHPE بگوییم.

این صفحه نمایش اولین بار در رویداد کامپیوتکس سال گذشته معرفی شد اما بعد از آن دیگر هیچ خبری را دریافت نکردیم. حالا Asus صفحه معرفی آن را آپدیت کرده است و مشخصات سخت افزاری کامل آن را منتشر کرده است. باید گفت که اندازه این مانیتور 17.3 اینچ خواهد بود که دارای رزولوشن 1920×1080 با پنل IPS است. زمان پاسخ آن نیز 3 میلی ثانیه است و نرخ ریفرش آن نیز 240 هرتز.

asus rog x

این صفحه نمایش دو اسپیکر استریو نیز در گوشه های خود پنهان کرده است و شاهد یک محصول کامل هستیم. شاید برایتان سوال باشد که منبع تامین ROG Strix XG17AHPE چه خواهد بود و باید گفت که یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی برای آن تعبیه شده است که در صورت کار با فرکانس 240 هرتز، تا 3.5 ساعت دوام خواهد آورد.

شارژ آن نیز حدود یک ساعت تا 120 دقیقه طول خواهد کشید. در مورد نحوه اتصال نیز باید گفت که پورت USB Type-C و میکرو HDMI 2.0 در نظر گرفته شده است و یک جک هدفون نیز تعبیه شده است. با این حساب می توان صفحه نمایش را به موبایل و حتی دوربین نیز متصل کرد. فعلا قیمت و تاریخ عرضه Asus ROG Strix XG17AHPE مشخص نیست. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.