sandisk ssd
یحیی رحیمی

اولین SSD پرتابل 8 ترابایایتی توسط SanDisk معرفی شد

یحیی رحیمی 22 دی 1398 بدون دیدگاه
461 بازدید

چه کسی از حافظه اضافی بدش می آید؟ قطعا هر کسی دوست دارد یک حافظه 8 ترابایتی SSD را در جیبش بگذارد و آن را با خودش همه جا ببرد. اما مشکل این است که چنین حافظه ای ساخته نشده است و البته قیمت مناسب نیز برای آن معقول نیست. به نظر می رسد که SanDisk که بخشی از کمپانی Western Digital است توانسته بخشی از مشکل ما را حل کند.

SanDisk برای اولین بار حافظه پرتابل 8 ترابایتی SSD را ساخته است و همین هفته نیز آن را در CES 2020 معرفی کرده است. البته این را در نظر بگیرید که حافظه معرفی شده تنها یک طرح اولیه است و مشخص نیست که آیا وارد بازار خواهد شد یا خیر. به هر حال ممکن است که این محصول در نقطه ای وارد بازار شود زیرا که محصول عجیبی را شاهد نیستیم و تنها یک SSD حجیم را پیش رو داریم که توانایی تحمل در مقابل ضربه و خرابی را دارد اما در مورد قیمت چه می دانیم؟

قیمت مهم ترین فاکتور در خرید چنین محصولی خواهد بود و در آینده نزدیک بحث قیمت بالاتر نیز خواهد گرفت. در حال حاضر ما Samsung T5 SSD را داریم که یکی از بهترین محصولات بازار است و با حافظه 2 ترابایتی خود، تنها 350 دلار قیمت دارد. خود SanDisk نیز مدلی مشابه سامسونگ را با حافظه 2 ترابایتی به بازار ارایه کرده است و البته قیمت آن 270 دلار است. با این حساب، نسخه 8 ترابایتی 4 برابر آن یکی قیمت خواهد داشت و احتمالا بالای 1000 دلار خواهد بود.

خرید یک SSD هشت ترابایتی با چنین قیمتی ارزش ندارد اما خبر خوب برای این کمپانی آن است که قیمت تولید این SSD ها در چند وقت اخیر کاهش یافته است اما از سوی دیگر گران شدن یک قطعه مخصوص این حافظه ها، باعث شده است که قیمت فلش دیسک ها و این نوع حافظه های خشک بالاتر رود. فعلا هیچ گونه مشخصات سخت افزاری برای SSD جدید بیان نشده است و باید دید در عمل چطور خواهد بود. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.