ps5_devkit_render
یحیی رحیمی

تحلیل گران باور دارند قیمت Xbox Series X و PS5 یکسان خواهند بود

یحیی رحیمی 16 دی 1398 بدون دیدگاه
985 بازدید

در حال حاضر تمام صحبت ها پیرامون نسل بعدی کنسول هاست. سال 2020 شروع شده است و با شیب تندی در حال نزدیک شدن به زمان عرضه PS5 و Xbox Series X هستیم. تا به حال اطلاعات مختلفی در مورد سخت افزار این دو کنسول منتشر شده است اما یکی از مهم ترین بخش ها قیمت این کنسول هاست. با توجه به قدرت سخت افزاری در نظر گرفته شده برای هر دو دستگاه، قیمت مساله مهمی تلقی می شود.

ممکن است قیمت این دو کنسول با یکدیگر متفاوت باشد زیرا که به نظر سخت افزار Xbox اندکی قوی تر از PS5 است. اخیرا تحلیل گران بزرگ صنعت بازی های ویدیویی گرد هم نشسته اند و در مورد قیمت احتمالی هر دو کنسول بحث و گفتگو کرده اند و در آخر همه به یک نتیجه رسیده اند: قیمت کنسول های سونی و مایکروسافت هر دو یکی خواهد بود.

یکی از تحلیل گران باور دارد که قیمت نهایی این کنسول ها 400 دلار خواهد بود و اینکه PS5 و Xbox Series X دارای یک قیمت یکسان باشند. مایکروسافت برای عرضه یک نسخه ارزان تر از روش dual-SKU استفاده خواهد کرد و به نوعی نسخه قدرت مندتری با قیمت بالاتر نیز در کنار نسخه اصلی عرضه خواهد کرد اما سونی چنین کاری انجام نخواهد داد.

مایکروسافت احتمالا یک نسخه گران قیمت تر نیز عرضه خواهد کرد. به نظر استراتژی آن‌ها این است که یک نسخه ارزان و با قدرت سخت افزاری کمتر را هنگام شروع نسل جدید عرضه کنند. در مورد سونی اما فکر نمی کنم چنین اتفاقی رخ دهد. همین به Xbox اجازه می دهد تا برتری بیشتری در بازارها داشته باشد هر چند که خودم شخصا عرضه یک نسخه ارزان تر را ترجیح می دهم.

Serkan Toto نیز باور دارد که قیمت PS5 و Xbox Series X یکی خواهد بود اما فکر می کند که قیمت پایه آن‌ها 500 دلار آمریکا است. هر چند که باور دارد مایکروسافت از نسل قبل درس گرفته است و برای همین قیمت بالایی روی کنسول خود نخواهد گذاشت. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.